معرفی ۱۰ شهر توریستی ترکیه که باید به آن سفر کرد

معرفی ۱۰ شهر توریستی ترکیه که باید به آن سفر کرد

ترکیه یکی از کشورهای توریستی جهان است که با جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی و ساحل‌های منحصر بفرد توانسته نظر بسیاری از مسافران را به سمت خود جلب کند. البته در این کشور، شهرهای توریستی و گردشگری بسیاری وجود دارد که هر کسی برای یکبار هم شده باید از آنها دیدن کند. پس اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد برنامه‌ریزی برای سفر به چند شهر توریستی ترکیه را دارید، در ادامه این مقاله 10 شهر از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر و گردش را معرفی کرده‌ایم.

خرید ویلا در ترکیه

معرفی 10 شهر توریستی ترکیه برای سفر

ترکیه از گذشته تا امروز ترکیه یکی از کشورهای مشهور توریستی و گردشگری جهان با آب و هوایی مدیترانه‌ای است که توانسته سواحل زیبای دریای مدیترانه، سیاه، مرمر و اژه نظر هر توریستی را برای انجام تفریحات آبی دلچسب به سمت خود جلب کند. وجود انواع هتل‌ها، مراکز خرید، جاذبه‌های دیدنی و سواحل بکر و تفریحات آبی باعث شده تا بسیاری از ایرانیان این کشور را به عنوان مقصد سفر خود به صورت خانوادگی و انفرادی انتخاب کنند تا روزهای خاطره‌انگیزی را تجربه کنند. پس برای اینکه از لحظه به لحظه سفر خود به این کشور لذت ببرید کافی است از بین چند شهر توریستی ترکیه یکی از بهترین‌ها را انتخاب کنید. یکی از مزیت‌های سفر ایرانیان به ترکیه این است که می‌توانند بدون اخذ ویزا گشت‌وگذاری در تمام شهرهای معرفی شده در این مطلب داشته باشند.

خرید ملک در استانبول

1.     استانبول معروف‌ترین شهر توریستی ترکیه

البته که استانبول جزو اصلی‌ترین و معروف‌ترین شهر توریستی ترکیه است که دو قاره آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل کرده است. استانبول به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای دنیا همواره مقصد گردشگری و سفر بسیاری از مسافران خارجی بوده است. مراکز خرید بزرگ، معماری بی‌نظیر و جاذبه‌های دیدنی بسیاری همچون مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان‌احمد و کاخ موزه توپ‌قاپی را در خود جای می دهد.

خرید آپارتمان در آنتالیا

2.     آنتالیا

آنتالیا رتبه دوم را در لیست 10 شهر توریستی ترکیه به خود اختصاص دادند که بهترین سواحل جهان را در خود جای داد. این شهر ساحلی و تاریخی با منظره دریای مدیترانه، می‌تواند نظر هر گردشگری را به سمت خود جلب ‌کند. دروازه هادریان، برج ساعت و آمفی‌تئاتر آسپندوس جزو معروف‌ترین بنای تاریخی آنتالیا هستند که هرساله مسافران زیادی از آنها بازدید می‌کنند.

3.     ازمیر

ازمیر از جمله شهرهای بزرگ و باستانی ترکیه است که پتانسیل زیادی برای سفر و زندگی دارد. این شهر دارای یک بندر عظیم با تفریحات آبی بسیار است. این شهر ساحلی میراث فرهنگی و تاریخی غنی دارد و کلیساها و مساجد قدیمی بسیاری در آن وجود دارد. مهمترین مکان دیدنی ازمیر، شهر تاریخی افسوس است که معبد معروف آرتمیس، کتابخانه سلسوس و آمفی‌تئاتر ۲۵ هزار نفری در آن واقع شده‌ است.

خرید خانه در استانبول

4.     آلانیا بهترین شهر توریستی ترکیه

آلانیا یکی از شهرهای ساحلی و توریستی ترکیه است که طبیعی زیبا و بکر دارد. هزینه سفر به آلانیا نسبت به دیگر شهرهای این کشور ارزان‌تر است، اما در مقابل تفریحات آبی شاد و هیجان‌انگیزی را در آن تجربه خواهید کرد.

5.     وان ترکیه

وان یکی از شهرهای کوچک و نزدیک به مرز ایران است که همواره مورد توجه گردشگران ایرانی بوده است. در این شهر توریستی ترکیه جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ و مراکز خرید متعددی با قیمت مناسب وجود دارد. در شهر وان ترکیه می‌توانید انواع پوشاک برند ترک را با قیمت مناسبی خریداری کنید.

6.      فتحیه

فتحیه به عنوان محبوب‌ترین شهر توریستی ترکیه دارای سواحل و بندر زیبا و طبیعی است که برای علاقمندان به تفریحات آبی و دریایی مناسب است. استفاده از طبیعت دنج دره پروانه و انجام تفریحات پاراگلایدر در شهر فتحیه طرفداران بسیاری دارد. قدمت بناهای تاریخی این شهر به قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد که ارزش یکبار دیدن دارد.

خرید ملک در استانبول

7.     قونیه بهترین شهر توریستی ترکیه برای ایرانیان

قونیه به دلیل وجود آرامگاه شاعر مشهور فارسی مولانا جذابیت خاصی بین گردشگران ایرانی دارد. سبک معماری در این شهر از سبک رم پیروی می‌کند و بناهای تاریخی قونیه از دوره سلجوقیان به یادگار مانده است. اجرای مراسم خاص درویش‌ها سبب شهرت بیشتر این شهر ترکیه می شود.

8.     کوش آداسی

شهر ساحلی کوش آداسی از تاریخی غنی برخوردار است و در مجاورت ساحل زیبای دریای اژه قرار دارد. از بهترین سواحل این شهر می‌توان به ساحل بانوان، ساحل لانگ و ساحل سبز اشاره کرد که چشم‌اندازهای طبیعی زیبایی دارد. پارک ملی Dilek در کوش آداسی بهترین منطقه‌ گردشگری این شهر توریستی ترکیه است که تمام عناصر طبیعی اعم از جنگل، کوه، دره، رود، دریا و ساحل را در خون جای دادند. جزیره‌ کبوتر و شهر باستاینی دیدیاما و معبد آپولو نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی است.

9.     مارماریس

در لیست 10 شهر توریستی ترکیه شهر تاریخی و ساحلی مارماریس نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. در این شهر نیز می‌توانید از بناهای تاریخی بازدید کنید و از تفریحات ساحلی لذت ببرید. از بهترین و مشهورترین سواحل این شهر می‌توان به ساحل ایچملر اشاره کرد. هنگام سفر به شهر مارماریس دریاگردی با کشتی‌ یا قایق‌های تفریحی را هرگز از دست ندهید. از مهمترین مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به منطقه باستانی افسوس، پاموکاله و جزیره کلئوپاترا اشاره کرد.

10. بدروم

بدروم یکی از دیگر شهر ساحلی و سیاحتی ترکیه است که همواره مورد توجه چهره‌های معروف برای گردش و تفریح بوده است. در این شهر با خانه‌های سنتی و سواحل درخشان می‌توانید انجام بهترین تفریحات آبی را تجربه کنید. از مهمترین بناهای تاریخی بدروم می‌توان از آمفی‌تئاتر باستانی و قلعه سنت‌پیتر نام برد. هنگام گشت و گذار در این قلعه حتما سری به موزه‌ باستان‌شناسی زیر آب آن بزنید.

خرید آپارتمان در آنکارا

جمع‌بندی مبحث 10 شهر توریستی ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای توریستی جهان است که هر ساله میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران خارجی از جمله مسافران ایرانی است. در این بین شهرهای ساحلی، تاریخی بسیاری با جاذبه‌های دیدنی در این کشور وجود دارد که اغلب از نظر گردشگران مغفول مانده است. بنابراین در این مطلب سعی کردیم 10 شهر توریستی ترکیه را که برای یکبار هم شده باید به آنها سفر کرد را به شما معرفی کردیم تا شاید در برنامه‌ریزی سفر شما به این کشور گردشگرپذیر جای باز کند.

 

مناطق استانبول

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش