بهترین شهر ترکیه برای کار و زندگی

مقدمه‌ای بر بهترین شهر ترکیه برای کار و زندگی

بهترین شهر ترکیه برای کار و زندگی موضوع بحث امروز ما است. ترکیه از جمله کشورهایی است که امروزه مهاجرت به آن در بین ایرانیان متقاضیان زیادی است. شهر استانبول بزرگ‌ترین و مشهورترین شهر این کشور است. ترکیه سالیان متمادی بسیاری در تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپا بوده است که با تحقق یافتن این مسئله، پیشرفت و رشد بسیاری در مقایسه با گذشته در انتظار این کشور خواهد بود. ناگفته نماند که مخارج و هزینه‌های مربوط به زندگی و تحصیل در کشور ترکیه در سطح پایین و مناسبی، به‌خصوص برای ایرانی‌ها است.

همچنین در این کشور امکان اشتغال به کار برای مهاجرین در سطح گسترده‌ای وجود دارد. آب‌وهوای کشور ترکیه معتدل و مطبوع است و دارای مردمی بسیار مهربان و خونگرم است. باتوجه‌به تمامی این موارد، میزان مهاجرت و علاقه به اخذ اقامت ترکیه به‌ویژه از طریق کار روزبه‌روز افزایش پیدا کرده است. فاصله کم، بین ایران و ترکیه و سهولت در رفت‌وآمد به ایران از جمله دلایل علاقه به مهاجرت به ترکیه برای ایرانی‌ها است. ازاین‌رو قصد داریم در این مقاله بهترین شهر ترکیه برای کار و زندگی را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

خرید ویلا در ترکیه

کار و زندگی در ترکیه

همان‌طور که گفتیم به دلیل فاصله کم، بین کشور ترکیه و ایران و همچنین هزینه‌های پایین و مناسب زندگی در این کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر، در حال حاضر ترکیه برای کار و زندگی بسیار موردتوجه ایرانی‌ها قرار گرفته است. متقاضیان و علاقه‌مندان باید این نکته را بدانند که برای کار و زندگی در بهترین شهر ترکیه، برای کارکردن در این کشور ملزم به دریافت پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرما و یا شرکت هستند. از جمله روش‌های مرسوم برای اخذ اقامت کشور ترکیه، کار در این کشور است. لازم به ذکر است که کار در کشور ترکیه برای بسیاری از افراد به‌عنوان سکوی جهشی در مهاجرت به اروپا و سایر کشورها محسوب می‌شود. در ترکیه شهرهای بسیار زیادی وجود دارند که مهاجرین می‌توانند آنها را برای کار و زندگی انتخاب کنند و به همین خاطر مشخص‌کردن بهترین شهر ترکیه برای کار و زندگی نسبتاً امری دشوار است.

افرادی که در رشته‌های فنی و مهندسی دارای مدرک و تخصص هستند، به‌راحتی قادر خواهند بود بهترین شهرهای این کشور را برای کار و زندگی انتخاب کنند. متقاضیان به‌منظور بیشتر شدن شانس اشتغال به کار در کشور ترکیه می‌بایست به زبان ترکی استانبولی آشنایی داشته و قادر به تکلم این زبان باشند.

استانبول یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای کار و زندگی، قیمت آپارتمان در استانبول

شهر استانبول بدون اغراق به‌عنوان بهترین شهر ترکیه برای کار و زندگی محسوب می‌شود. کشور ترکیه از جمله کشورهایی است که نرخ بیکاری در آن بسیار زیاد است. بااین‌حال بعضی از شهرهای آن مانند استانبول محل مناسبی برای زندگی و اشتغال به کار در این کشور هستند. مشاغلی از جمله مهندسی، آی‌تی و فروشندگی در شهر استانبول بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند.

علاقه‌مندان به اخذ جاب آفر در بهترین شهر ترکیه چنانچه به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند می‌توانند به‌آسانی جذب صنعت گردشگری در شهر استانبول شوند. همچنین آن دسته از افرادی که به فعالیت‌های اینترنتی مشغول هستند می‌توانند در شهر استانبول که از سرعت اینترنت بالایی برخوردار است به اهداف کاری خود دست پیدا کنند. ازآنجایی‌که بیشتر مردم شهر استانبول مسلط به زبان انگلیسی هستند، اشخاصی که مسلط به زبان ترکی استانبولی نیستند بهتر است که استانبول را برای اشتغال به کار و زندگی انتخاب کنند.

خرید ملک در آنکارا

 آنکارا شهری برای زندگی کاری

یکی دیگر از شهرهایی که در لیست بهترین شهر ترکیه برای کار و زندگی قرار دارد آنکارا است. این شهر دومین شهر بزرگ و پایتخت کشور زیبای ترکیه است که جمعیتی بالای 5 میلیون نفر دارد. در سراسر شهر آنکارا تعداد بسیاری شرکت‌های داخلی و بین‌المللی مشغول فعالیت هستند و اکثر سرمایه‌گذاران شهر آنکارا را محلی بسیار عالی به‌منظور ایجاد کسب‌وکار و زندگی می‌دانند.

شهر آنکارا مرکز قدرت اقتصادی کشور ترکیه محسوب می‌شود و صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در این شهر قرار دارد. صنعت کشاورزی آنکارا از شهرت جهانی برخوردار بوده و این شهر قطب صنعت و تجارت در ترکیه است. قسمت‌های اداری سفارت خانه‌ها و کنسولگری‌های فعال در شهر آنکارا از مهاجران برای اشتغال به کار استقبال بسیاری می‌کنند. مهاجرین می‌توانند در این شهر به‌آسانی مشغول به کار شده و در سازمان‌های گوناگونی شروع به فعالیت کنند و زندگی آرامی داشته باشند.

ازمیر سومین شهر ترکیه برای کار و زندگی

در لیست بهترین شهر ترکیه، ازمیر رتبه سوم برای کار و زندگی را دارد. حدود 6.3 درصد از مجموع تولید ناخالص داخلی کشور ترکیه متعلق به شهر ازمیر است. از جمله مراکز تجاری مهم در کشور ترکیه شهر ازمیر بوده که صنعت کشاورزی و نیز بخش خدماتی آن از قدرت عمل بسیاری بهره‌مند است. این شهر فوق‌العاده زیبا موردتوجه گردشگران بسیاری واقع شده است و تبدیل به شهری پررونق شده است.

گردشگران زیادی از کشورهایی مانند ایران، انگلستان، آلمان، فرانسه، روسیه و یونان هرساله از این شهر زیبا دیدن می‌کنند. یکی از دلایل قابل‌توجهی که این شهر را در لیست بهترین شهر ترکیه برای کار و زندگی قرار داده است، سطح پایین نرخ بیکاری در مقایسه با سایر شهرهای ترکیه است. پیشنهاد می‌کنیم محصول گام‌به‌گام تا کار در خارج از کشور را تهیه و بررسی نمایید و با شرایط گوناگون کاریابی و نحوه اشتغال به کار در کشورهای متفاوت آشنا شوید.

جمع‌بندی: بهترین شهر ترکیه برای کار و زندگی

در این مقاله موضوع بهترین شهر ترکیه برای کار و زندگی را مورد بررسی قرار دادیم. همان‌طور که گفتیم، امروزه متقاضیان بسیاری به‌ویژه از کشور ایران برای کار و زندگی به این کشور مهاجرت می‌کنند. هرچند که نرخ بیکاری در این کشور بسیار بالا بوده، لیکن برخی از شهرها مانند استانبول، ازمیر و آنکارا از موقعیت‌های شغلی مناسبی برای کار و زندگی در کشور ترکیه برخوردار هستند. به این منظور که شانس اشتغال به کار خود را در کشور ترکیه افزایش دهید، می‌بایست به زبان ترکی استانبولی تسلط داشته باشید و فقط تسلط به زبان انگلیسی برای شهر استانبول کافی است.

در ادامه شما می توانید مقایسه زندگی در ایران و ترکیه را نیز مطالعه کنید.

مناطق استانبول

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش