آیا ترکیه مقصد امنی برای سرمایه گذاری است؟

آیا ترکیه مقصد امنی برای سرمایه گذاری است؟

ترکیه در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد اصلی سرمایه‌گذاری و کار برای مهاجران ایرانی تبدیل شده است. به طوری‌که بسیاری از ایرانیان تمایل دارند که بخشی از سرمایه خود را در این کشور خارجی که در نزدیکی مرز ایران قرار دارد، سرمایه‌گذاری کنند. البته بسیاری از افراد با هدف اخذ اقامت دائم اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه می‌کنند.

اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک

اما از جمله سوالاتی که ذهن این سرمایه‌گذاران خارجی را درگیر کرده است این است که سرمایه‌گذاری در این کشور چه مزایایی دارد و آیا ترکیه مقصد امن و مناسبی برای اینکه دارایی و پول خود را در آن هزینه کنیم، خواهد بود؟ در این راستا در این مطلب قصد به این سوالات پاسخ دهیم، پس با ما همراه شوید.

امنیت سرمایه گذاری در ترکیه

بسیاری از سرمایه‌گذاران قبل از اینکه فعالیت‌های مربوط به سرمایه گذاری در ترکیه را آغاز کنند به میزان امنیت آن کشور توجه می‌کنند. در این رابطه جالب است بدانید که دولت ترکیه در سال‌های اخیر به منظور پویاتر شدن اقتصاد این کشور از سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌کند و بستر امنی را برای آنها فراهم می سازد.

پاسپورت ترکیه با خرید ملک

امروزه ترکیه به یکی از امن‌ترین قطب‌های سرمایه‌گذاری برای اتباع خارجی تبدیل شده است و دولت ترکیه به سرمایه‌گذاران بالقوه این کشور امتیاز اقامت و حق شهروندی اعطا می‌کند. بر این اساس ایرانیان توانسته‌اند با وجود تحریم‌ها بدون دغدغه و مشکل توقیف اموال و بلوکه شدن حساب‌های بانکی خود در کشور ترکیه به فعالیت تجاری بپردازند. ترکیه با داشتن قوانین حقوقی و ساختارهای قضایی و دموکراتیک بسیار منظم توانسته امنیت سرمایه‌گذاری را همتراز کشورهای اروپایی تضمین کند.

مزایای سرمایه‌ گذاری در ترکیه

ترکیه امروزه به یکی از مراکز مهم جهان برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در بخش گردشگری و املاک و مستغلات تبدیل شده است. دلیل این اتفاق موقعیت جغرافیایی و منحصر بفرد کشور ترکیه است که در بین دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و بسیاری از نیروهای کار جوان و دارای مهارت به این کشور مهاجرت می‌کنند.

خرید خانه در آنتالیا

علاوه بر این، وجود برنامه‌های تشویقی دولت ترکیه اعم از معافیت مالیاتی و اختصاص زمین با قیمت ارزان و حتی رایگان، سبب می شود تا سرمایه‌گذاران خارجی بسیاری جذب این کشور شوند. اما به طورکلی عدم ثبات اقتصادی و تورم افسارگسیخته در ایران، سرمایه‌ گذاری در ترکیه یک گزینه ‌کم‌ریسک، پربازده و امن برای سرمایه‌داران ایرانی به شمار می‌آید.

اقامت ترکیه با خرید ملک

از مهمترین مزایای سرمایه‌گذاری در این کشور می‌توان به مدت اعتبار 10 ساله و قابل تمدید به صورت مادام‌العمر پاسپورت ترکیه اشاره کرد. این پاسپورت جزو 30 پاسپورت برتر جهان به شمار می‌آید. عدم حضور مستمر فرد سرمایه‌گذار در کشور ترکیه، امکان سفر به 148 کشور جهان و 26 کشور منطقه شنگن با پاسپورت ترکیه بدون اخذ ویزا، بهره‌مندی از خدمات درمانی و تحصیل رایگان در ترکیه  از دیگر مزیت‌های سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه می‌توان یاد کرد.

در چه مواردی در کشور ترکیه سرمایه‌گذاری کنیم؟

بسیاری از سرمایه‌داران جهت کسب سود بیشتر به دنبال نحوه و زمینه‌های سرمایه‌ گذاری در ترکیه هستند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

سرمایه‌گذاری در بخش تکنولوژی و فناوری

امروزه سرمایه‌گذاری در بخش تکنولوژی و فناوری اطلاعات کشور ترکیه مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی دارای مهارت است.

سرمایه‌ گذاری در ترکیه با خرید خانه

بسیاری از مهاجران جهت اخذ تابعیت ترکیه اقدام به سرمایه‌گذاری و خرید ملک در این کشور می‌کنند. به طوری‌که سرمایه‌گذاران خارجی با حداقل 250 هزار دلار سرمایه می‌توانند تقاضای تابعیت جهت اخذ پاسپورت ترکیه کنند. بر این اساس اقتصاد ترکیه بر پایه صنعت ساختمان‌سازی و خرید و فروش ملک بسیار پررونق است. سرمایه‌گذاری در این بخش برای بسیاری از سرمایه‌گذاران سودآور بوده است. البته برای این افراد آینده‌ای درخشان را در پی خواهد داشت.

سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ترکیه

کشور ترکیه با کمبود انرژی روبرو است. در این رابطه دولت با ارائه مشوق‌های اعم از معافیت گمرکی، تخفیف مالیاتی و پشتیبانی و حمایت از کارفرما از سرمایه‌گذاری در بخش انرژی برق، آب، باد، خورشیدی، گاز طبیعی و منابع طبیعی استقبال می‌کند.

سرمایه‌گذاری در ترکیه در بخش اوراق قرضه و سهام

دولت ترکیه، جهت پیشرفت اقتصادی، طرح اوراق قرضه و سهام را جهت جذب سرمایه‌گذاران خارجی را اجرا کرده است. از شروط اصلی این نوع سرمایه‌گذاری داشتن سرمایه اولیه در حساب بانکی خود به میزان 500 هزار دلار است. البته امکان فروش اوراقی که خریداری می کنید به مدت سه سال وجود ندارد. این نوع سرمایه‌گذاری می‌تواند منجر به اخذ اقامت ترکیه شود.

کارآفرینی و ثبت شرکت در ترکیه

یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری در ترکیه جهت دریافت تابعیت این کشور، کارآفرینی و ثبت شرکت است. در این بین ایرانیان به دلیل تحریم‌ها و موقعیت جغرافیایی تمایل زیادی به ثبت شرکت در کشور ترکیه دارند. از شروط این مدل سرمایه‌گذاری استخدام 5 شهروند ترک، تایید ثبت شرکت توسط اداره کار و اموراجتماعی ترکیه، وجود اعضای هیئت مدیره و داشتن 10 هزار لیر سرمایه اولیه است.

سرمایه‌‌گذاری در بانک‌های ترکیه

سرمایه‌گذاری در بانک‌های ترکیه تنها با افتتاح یک حساب بانکی امکان‌پذیر است. بسیاری از تاجران و سرمایه‌داران ایرانی جهت اتصال به سیستم بانکداری جهانی و دریافت مسترکارت از این روش سرمایه‌گذاری  در کشور ترکیه استفاده می‌کنند. البته بانک‌های این کشور به سپرده‌های بانکی سالانه 15 تا 20 درصد سود می‌دهد.

نحوه سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ تابعیت

افرادی که قصد دریافت اقامت و تابعیت ترکیه برای خود و اعضای خانواده‌ خود را دارند، در صورت داشتن سرمایه لازم می‌توانند از طریق گزینه کم ریسک سرمایه‌گذاری اقدام کنند. البته از سوی دولت ترکیه حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در هر بخش معین است و هر روش شرایط خاص خود را دارد.

شهروندی ترکیه با خرید ملک

بنابراین طبق قوانین مهاجرتی ترکیه مهاجران خارجی با سرمایه‌گذاری در این کشور می‌توانند ظرف دو ماه موفق به اخذ اقامت و تابعیت ترکیه شوند. بدین گونه آنها می توانند بدون هیچ محدودیتی در این کشور رفت و آمد کنند.

جمع‌بندی مبحث سرمایه گذاری در ترکیه

طبق آنچه در مطالب بالا گفتیم، افرادی که قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارند باید بدانند که شرایط مساعد و امنی برای آنها برای در این کشور مهیا است. از طرفی دیگر دولت ترکیه جهت پویایی اقتصاد و کسب و کار در این کشور مشوق‌های بسیاری را برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی تدارک می بیند. پس بدون هیچ نگرانی می‌توانید با کسب اطلاعات لازم سرمایه خود به ترکیه انتقال دهید.

مناطق استانبول

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش