شغل رانندگی در ترکیه

مقدمه‌ای بر شغل رانندگی در ترکیه

ترکیه از جمله کشورهایی است که متقاضیان زیادی علاقه‌مند به کار در آن هستند. این محبوبیت را بیشتر می‌توانیم در میان شهروندان ایرانی مشاهده نماییم. اشخاصی که برای حداکثر سه ماه قصد مهاجرت به این کشور را دارند، تنها پاسپورت ایران برای آنها کافی خواهد بود. ولی اشخاصی که تصمیم به بیشتر از سه ماه مهاجرت دارند، می‌بایست برای دریافت ویزای این کشور اقدامات لازم را انجام دهند. برای دریافت انواع ویزا می‌بایست شروط مربوطه را داشته باشید. شغل رانندگی در ترکیه از جمله مشاغلی است که برای کار در کشور ترکیه می‌توان از طریق آن اقدام نمود. برای دریافت اطلاعات بیشتر دراین‌خصوص تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

مهاجرت برای کار به ترکیه

امروزه بازار کار در کشور ترکیه به دلیل رشد اقتصادی و صنعتی بالا، واقع‌شدن در اروپا و همچنین نزدیک بودن به ایران جزو مقاصد مهاجرت کاری ایرانیان محسوب می‌شود. این کشور به علت فراوانی و تنوع کار برای کارگران و متخصصان خارجی گزینه مناسب و در دسترسی برای ایرانیان است.

ملک ارزان در ترکیه

هزینه‌های مناسب و پایین در کشور ترکیه و همچنین حمل‌ونقل آسان، این کشور را جزو کشورهای ارزان و به‌صرفه اروپایی برای کار قرار داده است. جهت کار در ترکیه می‌توان توسط مؤسسه‌های کاریابی هم داخل ایران و هم در کشور ترکیه برای کار اقدام کرد و همچنین به دلیل نیاز نداشتن ویزای ورود برای ایرانیان با دریافت پیشنهاد کاری می‌توان به‌سرعت به کار مشغول شده و ویزای یک‌ساله کار در ترکیه را اخذ نمود. برای شغل رانندگی در ترکیه برای اولین گام می‌بایست به فکر گواهینامه کشور ترکیه باشید.

دریافت گواهینامه رانندگی در کشور ترکیه

شهروندان خارجی ابتدا می‌بایست در آموزشگاه‌های مجاز ثبت‌نام نموده و در کلاس‌های تئوری و عملی آنها شرکت نمایند. پس از گذراندن این کلاس‌ها می‌بایست امتیازات لازم در آزمون دومرحله‌ای را دریافت کنند. بعد از گذراندن مراحل فوق باید به سازمان کل امور جمعیتی و شهروندی مراجعه نموده و درخواست خود را همراه با گواهی‌های دریافت شده از مراحل پیشین و مدارک شناسایی خود اعلام نمایند. در مراحل ابتدایی یک سری الزاماتی وجود دارد که در طی ثبت‌نام به افراد گفته می‌شود.

حداقل قیمت خانه در ترکیه

اشخاصی که هیچ‌گونه مطالعه‌ای نسبت به اخذ گواهینامه و شغل رانندگی در ترکیه ندارند، با مشکلات پیش‌بینی‌نشده مواجه خواهند شد. ولی آن دسته از افرادی که اطلاعات کافی و همچنین مهارت‌های رانندگی خود را افزایش می‌دهند، به‌راحتی خواهند توانست گواهینامه خود را دریافت نمایند.

مهلت انقضای گواهینامه برای شهروندان ایرانی

به‌صورت کلی این گواهینامه حداکثر تا 10 سال پس از صدور منقضی خواهد شد و برای شهروندان خارجی نیز همین مدت در نظر گرفته شده است. اشخاص بعد از گذراندن فرایند دریافت گواهینامه، در صورت نداشتن تخلف، خواهند توانست برای 10 سال از این گواهینامه بهره‌مند شوند. از جمله مزایای این کارت گواهینامه، استفاده به‌جای کارت شناسایی و اعتبار آن در 140 کشور دنیا است.

قیمت خانه معمولی در ترکیه

اشخاص می‌توانند در کشورهای مذکور بدون هیچ ممانعتی، با گواهینامه ترکیه رانندگی کنند و به شغل رانندگی در ترکیه مشغول فعالیت شوند.

فرایند دریافت گواهینامه راهنمایی‌ورانندگی ترکیه

شهروندان ایرانی که در کشور ترکیه زندگی می‌کنند، برای شغل رانندگی در ترکیه می‌بایست به کنسولگری ایران در ترکیه مراجعه نمایند و در صورت داشتن گواهینامه ایرانی اسناد خود اعم از پاسپورت، شناسنامه و گواهینامه را جهت ترجمه ارائه دهند. برای ترجمه این مدارک ابتدا باید فرم مرتبط را تکمیل کنید و به همراه یک عدد عکس پشت‌نویس و همچنین یک رسید 10 یوروای به مقام مربوطه در کنسولگری تحویل دهید. این مدارک ظرف مدت 2 روز به جز روزهای تعطیل ترجمه می‌شوند.

خرید ملک در استابول

بااین‌حال اگر تمایل دارید این زمان کمتر شود می‌توانید به یکی از دفاتر رسمی ترجمه در ترکیه مراجعه نمایید که می‌بایست هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید. پس از موفقیت‌آمیز بودن ترجمه مدارک، آنها را همراه با پاسپورت خود به فرمانداری آپوستل ارائه دهید تا مورد تأیید نهایی قرار بگیرد. در این قسمت نیاز به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای ندارید.

خرید ویلا در ترکیه

در مراحل بعد می‌بایست به یک کلینیک معتبر مراجعه نمایید و گواهی پزشکی دریافت کنید. این مراکز توسط کارشناس مربوطه معرفی خواهد شد. در این مرحله به‌صورت کلی نزدیک به 60 لیره می‌بایست پرداخت کنید.

بعد از گذراندن مراحل ذکر شده باید به همراه مدارک خود به اداره مالیات کشور ترکیه مراجعه نمایید که در این بخش هم می‌بایست حدود 300 لیره به دولت ترکیه پرداخت کنید.

خرید ملک در آنکارا

پس از آن باید به سایت اداره پلیس ترکیه به نشانیrandevu.nvi.gov.tr  مراجعه کنید و یک‌وقت حضوری رزرو نمایید. پس از دریافت نوبت و حضور در اداره پلیس، می‌بایست کلیه مدارک لازم و منظم در مراحل پیشین به همراه یک نسخه از آن را تحویل دهید. سپس شما توسط کارشناس مربوطه انگشت‌نگاری خواهید شد.

در نهایت با پرداخت 120 لیره به فرایند دریافت گواهینامه ترکیه پایان خواهید داد و به شغل رانندگی در ترکیه بپردازید. مدت‌زمان حدودی برای صدور این گواهینامه 10 الی 13 روز خواهد بود.

اسناد و مدارک موردنیاز جهت اخذ گواهینامه ترکیه

  • گذرنامه (پاسپورت)
  • اصل گواهینامه قبلی همراه با یک نسخه رنگی از پشت و روی آن
  • ترجمه گواهینامه به زبان ترکی در مراکز رسمی
  • اصل شناسنامه به همراه ترجمه زبان ترکی شناسنامه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی گروه خونی راننده
  • پرداخت مخارج مرتبط به مبلغ 347 لیره که مختص شهروندان ایرانی است.

خرید ملک لوکس در استانبول

کسب درآمد از رانندگی در ترکیه

·         به دو روش می‌توان از طریق رانندگی در ترکیه کسب درآمد داشته باشید. این دو روش بنا بر مهارت افراد که دارای گواهینامه پایه دو یا یک هستند بستگی خواهد داشت. در ادامه مطالب به توضیح این دو شیوه خواهیم پرداخت.

·       استخدام در تاکسی‌های آنلاین

یکی از راه‌های کسب درآمد شغل رانندگی در ترکیه استخدام در تاکسی‌های آنلاین است. طی چند سال اخیر استفاده از تاکسی‌های آنلاین در دنیا رواج یافته است. بزرگ‌ترین شرکت تاکسی آنلاین دنیا اوبر است که در ترکیه نیز فعالیت دارد. افراد به‌راحتی قادر هستند با رعایت برخی از شرایط در یکی از این شرکت‌های تاکسی آنلاین استخدام شوند و به کسب درآمد بپردازند. یکی از مزایای شغل رانندگی در ترکیه این است که شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز فعالیت داشته باشید و کسب درآمد کنید.

·       استخدام در شرکت‌های حمل‌ونقل سنگین

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از طریق شغل رانندگی در ترکیه استخدام در شرکت‌های حمل‌ونقل سنگین است. اشخاصی که قادر به اخذ گواهینامه پایه یک هستند می‌توانند در این شرکت‌ها استخدام شوند. کلیه شرکت‌های حمل‌ونقل در یک سطح با یکدیگر در رقابت هستند. شما با جستجوی Ağır nakliye şirketleri و یا هر کلمه مرتبط دیگری می‌توانید این شرکت‌ها را پیدا کنید. بعد از آن درخواست خود را مبنی بر استخدام در این شرکت‌ها اعلام نمایید.

کلام آخر| شغل رانندگی در ترکیه

در مطالب فوق سعی کردیم در خصوص شغل رانندگی در ترکیه اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم و هرآنچه که در این زمینه می‌توانست مفید واقع شود را توضیح دادیم. قوانین و مقررات راهنمایی‌ورانندگی در ترکیه هرسال در حال تغییراتی است. ازاین‌رو مهاجرانی که جهت شغل رانندگی به ترکیه سفر می‌کنند، می‌بایست شروط جدید را رعایت کنند.

مناطق استانبول

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش