۱۰ دلیل که چرا باید به ترکیه سفر کرد

۱۰ دلیل که چرا باید به ترکیه سفر کرد

سفر به ترکیه، موضوع بحث ما است. کشور ترکیه دارای جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی فوق‌العاده زیبایی است. ترکیه به دلیل دارابودن شهرهای توریستی، تبدیل به کشوری منحصربه‌فرد، با زیبایی‌های بسیار شگفت‌انگیزی شده است. همین امر باعث شده هرساله گردشگران بسیاری با خرید تور ترکیه به این کشور زیبا سفر کنند. حتی بسیاری اقدام به خرید ملک در ترکیه می کنند.

به ویژه برای ما ایرانی‌ها، مسافرت به ترکیه سفری فوق‌العاده به‌حساب می‌آید؛ زیرا با یک پرواز کوتاه به ترکیه و با قیمت مناسب تور ترکیه، می‌توانیم سواحل زیبای دریا با آب‌های شفاف، کوه‌های بلند و اماکن تاریخی باستانی معروف را ببینیم. گردشگرانی که از ترکیه بازدید کرده‌اند، در میان جاذبه‌ها و اماکن دیدنی استانبول و دیگر شهرهای توریستی ترکیه، ۱۰ دلیل که چرا باید به ترکیه سفر کرد را به توریست‌های خوش‌ذوق و خوش سلیقه توصیه می‌کنند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ۱۰ دلیل مسافرت به ترکیه را به شما بگوییم.

چرا باید به ترکیه سفر کرد

مغازه‌های خوراکی و تنقلات ترکیه

یکی از ۱۰ دلیل که چرا باید به ترکیه سفر کرد، تنقلات و خوراکی‌های این کشور است. جای تعجب نیست با چنین غذاهای باورنکردنی، ترکیه مکان مناسبی برای خرید مواد غذایی است. تقریباً در همه جای ترکیه از بازارهای آزاد خیابانی تا بازار بزرگ، می‌توانید از محصولات خوشمزه ترکیه خرید کنید و به سوغات ببرید. بازار بزرگ استانبول و بازار ادویه جزء محبوب‌ترین بازارها، جهت خرید محصولات خوراکی ترکیه محسوب می‌شوند.

مکان‌های دیدنی طبیعی

علاوه بر زیبایی شهرهای بزرگی نظیر استانبول، ازمیر و آنکارا، ترکیه مکان‌های طبیعی متنوع و زیبای بسیاری دارد. چنانچه به دنبال سفری پرشور و تحرک هستید و در پی راهی برای فرار از شلوغی‌ها و هیاهوی شهر هستید، خودتان را برای رفتن به پیست اسکی در کوه‌های Uludağ آماده کنید. همچنین تجربه یک پیاده‌روی آرام در مناطق تماشایی استان Rize را از دست ندهید.

البته قصر پنبه‌ای و پاموک کاله، جایی نیست که در سفر به کشور ترکیه بتوانیم از آن چشم‌پوشی کنیم. پاموک کاله حوضچه‌های آهکی پلکانی و سفیدرنگ همچون برف هستند که یکی از زیباترین مراکز توریستی و گردشگری در شهر دنیزلی ترکیه محسوب می‌شود. البته خرید ویلا در ترکیه در این شهرهای زیبا بسیار عالی است.

سفر به ترکیه: شگفتی‌های منحصربه‌فرد و ناشناخته ترکیه

یکی دیگر از ۱۰ دلیل که چرا باید به ترکیه سفر کرد اماکن و دیدنی‌های تاریخی دورافتاده‌ای است که کمتر کسی از وجود آنها مطلع است. درست به تعداد مکان‌های تاریخی معروف، ترکیه دارای مکان‌های ناشناخته است. حتی خرابه‌های شهر در قرون‌وسطی و قبر پادشاهان در نمروت هم جذاب و دیدنی هستند.

معماری برجسته و قابل‌توجه ترکیه

کشور ترکیه دارای تنوع معماری فوق‌العاده خوبی است که می‌تواند برای گردشگران ترکیه و یا دانشجویانی که در رشته معماری تحصیل می‌کنند، شانسی بزرگ جهت ایده گرفتن از انواع سبک معماری باشد. چیزی که بیشتر از همه در طول مسافرت به ترکیه توجه ما را به خود جلب می‌کند، کلیساهای تاریخی، عمارت‌های آبشار که توسط مهاجران اروپایی ساخته شده، مساجد بزرگ، قصر و کاخ‌ها، خانه‌های سنگی که توسط امپراتوری Anatolian  سابق ساخته شده است. ولی موقعی که به شهرهای بزرگ‌تر ترکیه سفر می‌کنید، سبک معماری به‌کاررفته در ساخت بناهای مدرن دیدگاه شما را به طور کامل تغییر خواهد داد.

مردمان ترکیه

مردم ترکیه هم یکی از آن ۱۰ دلیل سفر به ترکیه است. این کشور زیبا همیشه به داشتن مردمی خون‌گرم و خوش‌رو معروف بوده است. کافی است چند ساعتی در کنار آنها وقت بگذرانید تا بینید چطور به شما درس زندگی می‌آموزند. هم صحبتی با مردم این کشور و نوشیدن یک فنجان قهوه‌ترک به همراه باقلوای اصیل ترکی، سفر شما به ترکیه را کامل می‌کند. اگر ترکی بلند نیستید اصلاً نگران نباشید، به‌راحتی با یادگیری چند کلمه ترکی استانبولی پرکاربرد، می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

در این نوشتار ۱۰ دلیل که چرا باید به ترکیه سفر کرد، بیان شد. دلایل بسیاری برای این سفرها وجود دارد که باعث ترغیب گردشگران به سیاحت از این کشور زیبا می‌شود. غذاهای لذیذ و خوشمزه ترکیه، سواحل دریای مرمره، حمام‌های سنتی ترکی، اماکن گردشگری تاریخی و باستانی، تفریحات ساحلی فوق‌العاده و سوغاتی‌های خوشمزه همچون قهوه‌ترک، باقلوا ترکی، ادویه و... .

سفر به ترکیه: غذاهای بی‌نظیر ترکیه

نخستین دلیل از ۱۰ دلیل مسافرت به ترکیه، غذاهای دریایی و لذیذ این کشور است. با سفر به این کشور مشاهده خواهید کرد که هر منطقه از ترکیه، از آشپزخانه فرهنگی متفاوتی برخوردار است و مواد اولیه و سبزیجات به‌کاررفته در غذاها مخصوص همان منطقه است. یکی از خاطرات خوش گردشگران در ترکیه، غذاهای دریایی لذیذ، پیش‌غذاهای بسیار خوشمزه و صبحانه‌های سنتی مفصل این کشور است.

سواحل فوق‌العاده زیبا و رؤیایی ترکیه

از شهرهای ساحلی مشهور ترکیه می‌توان بدروم، آنتالیا، ازمیر و فتحیه را نام برد که در سفرتان، زیباترین سواحل ترکیه را در این شهرها خواهید دید. از کوه‌های بسیار زیبایی که در کنار ساحل قرار گرفته‌اند تا غار، از جشن‌های ساحلی خاص تا تفریحات آبی هیجان‌انگیز همگی این‌ها می‌توانند یکی از ۱۰ دلیل اینکه چرا باید به ترکیه سفر کرد باشند. یک سفر دریایی و تفریح در آب‌های مدیترانه و یا ساحل اژه از پیشنهادات ویژه مسافرت به ترکیه است که نباید از دست داد. در این شهرهای زیبا می توانید ملک ارزان در ترکیه تهیه کنید.

سفر به ترکیه: حمام ترکی سنتی ترکیه

از جمله خاص‌ترین جاذبه‌های توریستی و تفریحی ترکیه، حمام کردن در حمام‌های سنتی ترکی است. در طول مسافرت به ترکیه، حتماً از یکی از حمام‌های سنتی دیدن کنید و از ماساژهای حرفه‌ای برای رفع خستگی و استرس بهره‌مند شوید و یکی دیگر از ۱۰ دلیل اینکه چرا باید به ترکیه سفر کرد را تجربه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم پس از سپری کردن یک روز شلوغ و بازدید از اماکن دیدنی ترکیه حتماً به حمام ترکی بروید. زیرا پس از فعالیت بدنی زیاد، به چنین مکانی احتیاج خواهید داشت تا خود را برای ادامه سفر شارژ کنید و انرژی خود را دوچندان نمایید.

اماکن دیدنی معروف باستانی و تاریخی ترکیه

یکی دیگر از ۱۰ دلیل سفر به ترکیه، اماکن دیدنی باستانی و تاریخی آن است. ترکیه کشور پادشاهی‌ها و تمدن‌های کهن است و همین امر باعث شد ترکیه از آثار باستانی فراوانی برخوردار باشد. هرساله بسیاری از گردشگران جهت دیدن از مکان‌های تاریخی و باستانی این کشور به ترکیه سفر می‌کنند. از بهترین نمونه‌های باستان‌شناسی از زمان امپراتوری یونان و روم می‌توان به کاخ‌ها و مساجد زیبای استانبول، ویرانه‌های افسوس و شهرهای زیرزمینی کاپادوکیا اشاره کرد.

بهترین موزه‌های ترکیه

ترکیه موزه‌های شگفت‌انگیز بسیاری دارد. البته جاذبه‌های خارق‌العاده این کشور با وجود تاریخ کهن و اماکن باستانی و تاریخی وسیع، دور از انتظار نیست. بزرگ‌ترین موزه موزاییک دنیا همچنین موزه‌های کاخ عثمانی در استانبول شما را شگفت‌زده خواهد کرد. ناگفته نماند که اکثر موزه‌های ترکیه در حقیقت یک بنای تاریخی هستند که در حال حاضر به‌منظور بازدید گردشگران از آنها استفاده می شود.

 

مناطق استانبول

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش