کلیسای بلاپایس

قدمت کلیسای بلاپایس (Bellapais Monastery) در روستای کوچک بلاپایس در بالای کوه در ۵ کیلومتری شهر گیرنه، به قرن ۱۳ میلادی می‌رسد و یکی از مشهورترین کلیساهای جهان است که با وجود گذشت بیش از ۷ قرن از ساخت آن به خوبی حفظ شده، البته بسیاری از مجسمه‌ها و نقاشی‌ها این کلیسا در زمان حمله عثمانی‌ها  آسیب دیده اند. 
 این کلیسا در اوایل بنا شدن خود به عنوان یک کاخ ساخته شده بود و پس از آن به عنوان کلیسا و یک مکان مقدس و مذهبی مورد استفاده قرار گرفته است.
معماری این کلیسا تلفیق جذابی از دو سبک گوتیک و بیزانس می‌باشد و تزئینات داخلی کلیسا واقعا کم نظیر است. یکی از بارزترین ویژگی‌های این کلیسا پنجره گل رز آن می‌باشد که به صورت دایره‌ای با شیشه‌های رنگی زیبا تزئین شده است و این کلیسا در حال حاضر ویرانه ای با شکوه از معماری گوتیک رنسانس در شهر گیرنه است.
در قسمت ورودی کلیسا، بقایای نقاشی‌های روی دیوار متعلق به اواخر قرون ۱۴ و ۱۵ به سختی قابل مشاهده هستند و اینها قسمتی از نقاشی‌های چشمگیری هستند که صحنه‌هایی از زندگی مسیح را به تصویر می‌کشند.

 

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش