کاخ ایهلامور

کاخ ایهلامور استانبول

کاخ ایهلامور یا کاخ معروف لیندن یک کاخ تابستانی و یکی از محبوب ترین کاخ های عثمانی است. نام این درخت از درختان چیتنی که باغ های زینتی را در آن تزئین کرده اند گرفته شده است.

در زمان سلطان عبدالمجید اول کاخ شاهنشاهی ایهلامور در سالهای ۱۸۴۹ و ۱۸۵۵ توسط یکی از مشهورترین معماران نیکاگوس بالیان ساخته شد. این کاخ که در امتداد خط دولما باغچه ساخته شده است، دارای دو عمارت است،Merasm Pavilion  قصر تشریفاتی که برای برای مراسمات بوده و بزرگتر و دیدنی تر ساخته شده بود.

بنای کوچکتر و ساده تر،Pavilion Maiyet  نام داشت که دربار سلطان یا حرم او بود. این ساختمان ها به منظور خارج کردن قصر ایلامور از سر و صدا و هرج و مرج شهر، با دیوارهای بلند احاطه شده اند.
کاخ ایهلامور زیبایی آثار باروک عثمانی را به تصویر می کشد. عمارت ها نه تنها توسط دیوارهای بلند اطراف محصور شده اند، بلکه در برخی نقاط توسط حصارهای چوبی نیز محصور شده اند.

قصرMerasim، دارای یک معماری برجسته با پلکانی مارپیچی ماروک است که ورودی آن را قاب می کند در حالی که دکوراسیون غنی اطراف نما را احاطه کرده است.

معماری این کاخ تلفیقی از معماری دوران عثمانی و سبک مدرن یونانی است که الهام بخش فضای تاریخی آن دوران است و تأثیر غربی را منعکس می کنند. قصر Maiyet بسیار ساده تر و کمی کوچکتر از عمارت دیگر است زیرا توسط اطرافیان سلطان و حرمسرای او استفاده می شد.

دیوارها با گچ در رنگ های مختلف تزئین شده اند و جلوه ای از دیوارهای مرمریت را ایجاد می کنند. یک استخر بزرگ با سبک باروک و تزئین شده با مجسمه های شیر وجود دارد.

اما الان قصر Maiyet به کافه تریا تبدیل شده و دارای یک کافه و باغ کوچک است که می توان در آن گردهمایی خصوصی ترتیب داد.

برای خرید ملک لوکس در استانبول می توانید از سایت املاک ترکیه کوبه استفاده کنید.

 


 

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش