پل سلطان محمد فاتح

پل سلطان محمد فاتح استانبول

پل سلطان محمد فاتح، دومین پلی است که روی تنگه بسفر ساخته شده و به نام اولین سلطان عثمانی که قسطنطنیه را تصرف و فتح کرد، نامگذاری شده است.

این پل در ۵ کیلومتری شمال پل شهدای ۱۵ جولای و در در باریک ترین قسمت تنگه بسفر ساخته شده است. ارتفاع پایه های پل سلطان محمد فاتح 169 متر، عرض آن‌ 39 متر، طول آن 1510 متر و ارتفاع معبر پل از سطح آبهای بسفر 64 متر است.

پایه شرقی پل در منطقه بیکوز از بخش آسیایی استانبول و در مجاورت قلعه آنادولو حصار و پایه غربی آن در منطقه سارییر از بخش اروپایی استانبول و در مجاورت قلعه روملی حصار، قرار دارد. 
کار ساخت این پل از ۴ دسامبر ۱۹۸۵ آغاز و پس از 1100 روز کاری، در ۳ ژوئیه ۱۹۸۸ به بهره برداری رسید. هزینه پروژه در نهایت چیزی حدود ۱۳۰ میلیون دلار (به نرخ زمان اجرا) اعلام شد .

این پل از نظر ظاهری به پل شهدای 15 جولای شباهت دارد و برای سهولت در تردد ساخته شده است. براین اساس، این پل نیز لنگر داشته و دارای آویزهای عمودی و ستون های فولادی است.

تعدادی از شرکت های داخلی و بین المللی در طراحی و ساخت این پل شرکت کردند. هنگامی که این پل به اتمام رسید، پنجمین پل طولانی معلق در جهان بود.

برای خرید ملک لوکس در استانبول می توانید از سایت املاک ترکیه کوبه استفاده کنید.

 

 

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش