نظام آموزش عالی در قبرس شمالی

در برخی از دانشگاه‌های قبرس دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی باید دوره‌هایی را به زبان‌های ترکی، آلمانی، فرانسوی بگذرانند و همچنین در امتحان شرکت کنند. در ضمن برای دانشجویان کارشناسی ارشد زبان آموزش انگلیسی است. ضمنا پس از فارغ‌التحصیلی، مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد باید توسط YOK (انجمن آموزش عالی قبرس شمالی) و YODAK (انجمن آموزش عالی ترکیه) تأیید شود.
نظام آموزشی قبرس شمالی مطابق با سیستم آموزشی آمریکاست و استادان این دانشگاهها نیز اکثراً تابعیت قبرس شمالی یا ایالات‌متحده آمریکا را دارند، ضمنا همه دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی دارای تجهیزات تخصصی هستند و زبان انگلیسی بطور گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد و شما می‌توانید بدون نیاز به یادگیری زبان ترکی در آن‌ها به تحصیل بپردازید. همه این ویژگی‌ها باعث شده تا دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی در رنکینگ‌های جهانی قرار بگیرند و هرساله نیز متقاضیان بیشتری داشته باشند. 
بطورکلی، روند اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی بسیار آسانتر از کشورهای دیگر است. جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی، شما فقط به ویزای فرودگاهی و مدارک زیر نیاز دارید:
•    آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمرات
•    کپی پاسپورت
•    اسکن شناسنامه 
•    مدرک زبان تافل و یا مدرک زبان آیلتس 

اکثر دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی به دانشجویان واجد شرایط بورسیه می‌دهند. در دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی دو نوع بورسیه تحصیلی کامل و جزئی وجود دارد. 

قبرس شمالی به‌مثابه دروازه ای برای ورود به اروپاست. شما با اخذ مدرک از دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی می‌توانید در ترکیه و حتی سراسر اروپا کار کنید. در قبرس یک فرد به عنوان یک دانشجو، مجاز به کار بدون مجوز کار از دولت نیست. اگر شرکت از دفتر مناسب درخواست کند و آنها مجوز کار موقت صادر کنند، دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت کار کنند. اما در شرایط عادی، دانشجویان اجازه کار در اینجا را ندارند. هر از چند گاهی پلیس گشت هایی را برای بررسی انجام می دهد و در صورت مشاهده کارفرمایان جریمه می شوند. به عنوان یک دانشجو، بیمه سلامت اجباری است و در شهریه گنجانده شده است. هنگامی که دانشجو بیمار میشود و به بیمارستان میرود، مدارک شناسایی محل تحصیل خود را برای دریافت تخفیف ارائه می دهد.
 

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش