منطقه کادیکوی

منطقه کادیکوی استانبول 
کادیکوی یکی از بزرگترین، پرجمعیت ترین و همچنین قدیمی ترین محله های توریستی بخش آسیایی استانبول می باشد و از غرب و جنوب با دریای مرمره، از شمال با منطقه اسکودار، از شمال شرق با منطقه آتاشهیر و از شرق با منطقه مال تپه همسایه است. کادیکوی در استانبول از منطقه مودا تا بستانجی ادامه دارد و دارای یک خط ساحلی بسیار طولانی، حدود ۲۱ کیلومتر در جهت شمال غربی-جنوب شرقی از حیدرپاشا تا بستانجی در امتداد ساحل مرمره می باشد که در آن خلیج های حیدرپاشا و کالامیس و تپه های مودا و فنر باغچه واقع شده اند. مساحت این منطقه حدود۴۱ هزار مترمربع می باشد که از ۲۱ محله کوچکتر تشکیل شده است و حدود ۵۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.
 قدمت کادیکوی به زمان خیلی پیشتر از تأسیس استانبول برمی گردد. کلسدون که نام فعلی آن کادیکوی شناخته می شود، توسط فنیقیان که از شهر سور آمده بودند با هدف دسترسی به مستعمرات دریای سیاه تأسیس شد که در قدیم به سرزمین نابینایان مشهور بوده است. در قرن هجدهم، به دلیل وجود تفرجگاه‌های بسیار در اطراف آن، این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار گشت و کم کم با ساخت سازه های مهمی مانند پادگان های سلیمیه و بیمارستان نظامی حیدرپاشا، راه اندازی کشتی های درون شهری و افتتاح راه آهن حیدرپاشا-ایزمیت تحولات بزرگی در این منطقه آغاز شد.

از آنجاییکه کادیکوی در قرن نوزدهم به عنوان یک منطقه مسکونی دائمی با شهر استانبول ادغام گشت، می توان آن را در مقایسه با دیگر مناطق تاریخی استانبول به عنوان یک محل استقرار نسبتاً جوان در تاریخ شهری در نظر گرفت که سازه هایی از دوره عثمانی نیز در آن وجود دارد. ضمنا اولین مسجد استانبول در این محله بنا شده است.
در سال های اخیر منطقه کادیکوی رشد چشمگیری داشته و مراکز خرید مدرن، رستوران ها و مکان های تفریحی عالی و بارها با موسیقی های دلنشین و همچنین وجود دیدنی های تاریخی و زیبا این مکان را به یکی از محبوب ترین مکان ها برای گردشگران تبدیل کرده است. اکنون این خط ساحلی به عنوان یک بندر بزرگ کشتی، همیشه مرکز فعالیت است و از نظر حمل و نقل شهری از موقعیت مهمی برخوردار است. برای این رسیدن به این منطقه کافیست سوار کشتی های کادیکوی در قسمت جنوبی پل گالاتا شد. 
افتتاح پل بسفر در سال ۱۹۷۳ باعث تقویت روابط دو طرف شهر شد و منطقه کادیکوی اکنون قطب حمل و نقل بین مناطق آسیایی و اروپایی ترکیه از طریق بسفر است. ویژگی های برجسته این منطقه در زمینه حمل و نقل باعث توجه اکثر مردم به این منطقه شده است، مناطق مختلف استانبول به وسیله راه های ارتباطی کادیکوی بهم وصل می شوند. متداول ترین روش حمل و نقل در کادیکوی استفاده از قایق و کشتی است و منطقه بازار مرکزی آن نزدیک به اسکله کشتی است که برای رفتن به بازار می توان از اتوبوس، ون و خط مترو استفاده نمود. خط  M4مهمترین خط مترو در قسمت آسیایی است که از اسکله کادیکوی در جنوب غربی این منطقه شروع شده و تا تاوشان تپه در جنوب قسمت آسیایی ادامه دارد و دارای ۱۹ ایستگاه می باشد. ایستگاه های راه آهن از جمله سوئوتلوچشمه، که آخرین ایستگاه خط مترو در سمت اروپایی استانبول می باشد نیز در این منطقه قرار گرفته است.
کیفیت زندگی در این منطقه دارای رتبه جهانی است و بیشتر بخش های آن را افراد ثروتمند تشکیل می دهند. در "نظرسنجی کیفیت زندگی در استانبول" که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، در بین همه مناطق رتبه ۲ را کسب نمود.

خرید ملک در کادیکوی می تواند بخاطر دارا بودن تمام امکانات رفاهی و تفریحی، اجتماعی، فرهنگی و غیره برای ارائه یک زندگی بدون دغدغه به شهروندان خود، یک شروع عالی برای دوره ای متفاوت از زندگی باشد و همه افراد می توانند از این فرصت برای افزایش سرمایه خود استفاده نمایند. به دلیل اینکه، هر ساله پیشرفت های چشمگیری در امکانات و سطح رفاهی این منطقه مشاهده می شود، ارزش سرمایه گذاری در آن بالا بوده و رو به افزایش است.
برای خرید ملک ارزان در استانبول می توانید از سایت املاک ترکیه کوبه استفاده کنید.

 

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش