منطقه سنجاق تپه

منطقه سنجاق تپه استانبول

منطقه سنجاق تپه استانبول یکی از مناطق شهری استانبول می باشد که در مرکز بخش آسیایی آن قرار دارد. همسایگان این منطقه از جنوب کارتال، از جنوب غرب مال تپه، از غرب آتاشهیر و عمرانیه، از شمال چکمه کوی، از شمال شرق پندیک و از شرق سلطان بیلی می باشند.

مساحت آن 61.87 کیلومتر مربع و طبق آمار سال 2020 دارای 456.861 نفر جمعیت است. این منطقه در سال 2009 از مناطق کارتال و عمرانیه جدا شد و به یک منطقه مستقل تبدیل گردید.
سنجاق تپه منطقه ای است که در محاصره بخش های جنگلی مناطق مجاور خود است، بخش شمالی این منطقه پوشیده از جنگل و فضای سبز است و بخش های مرکزی و جنوبی منطقه، مسکونی می باشد.

این منطقه از مناطق معروف استانبول به شمار نمی رود. لیکن با توجه به مناطق بکر و جذابیتهای طبیعی خود، مکانی مناسب برای زندگی آرام و بدور از هیاهوی شهری می باشد. 

در ارتباط با مسائل درمانی، سنجاق تپه یکی از مناطق بنام استانبول است. علاوه بر واقع شدن بزرگترین بیمارستان استانبول در این منطقه، تعداد زیادی بیمارستان خصوصی و مراکز درمانی نیز در سنجاق تپه وجود دارند.

سنجاق تپه

در خصوص نحوه ارتباط این منطقه با گزینه های حمل و نقل، لازم بذکر است که منطقه سنجاق تپه در فاصله نزدیکی نسبت به فرودگاه صبیحا قرار دارد (حدود 20 دقیقه رانندگی).

همچنین بزرگراه ای-80 (تم) نیز از بخش جنوبی این منطقه عبور می کند. علاوه بر آن، احداث یک خط مترو برای عبور از مرزهای منطقه در سالهای آتی در نظر دارند. لیکن علی رغم تمامی موارد فوق، عملا بار اصلی حمل و نقل عمومی در داخل منطقه بر عهده اتوبوس های شهری و دولموش ها است. برای ارتباط با خارج از منطقه، وسایط حمل و نقل شخصی گزینه غالب به شمار می روند.
علی رغم پروژه های مسکونی فراوانی که در سالهای اخیر در این منطقه ساخت و ساز شد و یا در حال ساخت می باشند. بدلیل شرایط حمل و نقل عمومی و دوری منطقه سنجاق تپه از بخش مرکزی و ساحلی استانبول، این منطقه از یکسو برای افراد با مشاغل محلی و منطقه ای و از سوی دیگر برای افرادی که قصد سرمایه گذاری میان مدت در استانبول را دارند، مناسب است.

برای خرید ملک ارزان در استانبول می توانید از سایت املاک ترکیه کوبه استفاده کنید.

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش