منطقه ساریر

منطقه ساریر استانبول


منطقه ساریر استانبول شمالی ترین منطقه استانبول است که در قسمت اروپایی این شهر قرار دارد. این منطقه از جنوب با بشیکتاش، جنوب غربی با شیشلی، از شرق با تنگه بسفر، از شمال  با دریای سیاه، در شمال غربی با  ایوب سلطان و از غرب با کائیت هانه همسایه است.  ساریر در خلیج دریای سیاه قرار دارد و تا غرب دهانه ی بوسفروس و  در روستای کیلیوس ادامه پیدا می‌کند. از طرفی طولانی ترین خط ساحلی در این منطقه قرار دارد. ساریر استانبول شامل ۳۵ محله است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ماسلاک و امیرگان اشاره نمود. این منطقه اعیان نشین ۱۶۱ کیلومتر مربع مساحت دارد و حدوداً ۳۴۵ هزار نفر جمعیت دارد و از نظر موقعیت اجتماعی و فرهنگی رتبه A را به خود اختصاص می دهد.
ساریر در گذشته یک دهکده  بندرگاه ماهیگیری بوده است که در دوران عثمانی مورد توجه پادشاهان این امپراطوری قرار گرفت و همین باعث شد که پیشرفت آن آغاز گردد. پادشاهان عثمانی از ساریر به عنوان تفرجگاه و شکارگاه استفاده می کردند.

به تدریج منطقه ساریر استانبول به عنوان یک منطقه انحصاری برای ثروتمندان تبدیل شد. نام قدیمی این منطق در بدو تاسیس simas بوده و از سال ۱۹۳۰ به منطقه ای مستقل تبدیل شده و نام امروزی آن ساریر به معنی سرزمین زرد است. در حال حاضر این منطقه دارای تعداد زیادی عمارت قدیمی و رستوران دریایی می باشد. آخرین نقطه ای است که قایق های تفریحی و مسافربری در طول بوسفوروس در آن توقف می کنند.

منطقه ساریر

با استفاده از اتوبوس‌های محلی خط متروی ام۲ می‌توان به راحتی درون منطقه ساریر استانبول جابه‌جا شود یا به مناطق مجاور سفر کرد. علاوه بر مترو، خطوط مینی بوس و اتوبوس رانی نیز امکان دسترسی به ساریر و مناطق اطراف آن را میسر می کنند. پل سلطان سلیم یاووز، فاصله‌ی کمی از ساریر دارند و این باعث سریع‌تر شدن مسافرت از بخش اروپایی به بخش آسیایی می‌شود. با این حال پرطرفدار‌ترین روش مسافرت به مقاصدی از جمله کادی‌کوی آسیایی، استینیه و منطقه‌ی شلوغ امین اونو و ... استفاده از کشتی‌های مسافرتی است.

مسافران کشور‌های خارجی می‌توانند از فرودگاه فوق مدرن و جدیدی استفاده کنند که در فاصله‌ی ۴۰ دقیقه‌ای از این منطقه قرار دارد. این فرودگاه در سال ۲۰۲۳ تکمیل خواهد شد و این منطقه را به صدها مقصد جهانی متصل خواهد کرد. 


منطقه ساریر استانبول یکی از زیباترین و شیک ترین مناطق ترکیه می باشد. بخاطر داشتن اماکن زیبایی نظیر جنگل بلگراد، ساحل کیلیوس، کاخ ماسلاک و غیره افراد ثروتمند و پولدار زیادی این منطقه را برای زندگی انتخاب می کنند. امروزه این منطقه لوکس مورد توجه افراد زیادی برای سرمایه گذاری و خرید ملک قرار دارد. رشد قیمت ملک در این منطقه روند صعودی دارد.
امکانات تفریحی، فرهنگی و رفاهی متعدد، دسترسی به حمل و نقل عمومی و جاده های اصلی و همچنین حمل و نقل دریایی، مراکز خرید مدرن و بزرگ و امن بودن منطقه از نظر زلزله نیز باعث افزایش سطح قابل توجه رفاه در این منطقه گشته است. وجود سفارتخانه های برخی از کشور های خارجی در این منطقه به خصوص سفارت خانه ایالات متحده امریکا نشانگر اهمیت منطقه ساریر استانبول می باشد. از قدیم به عنوان منطقه ای مطلوب برای سکونت مطرح بوده است.  
برای خرید ملک ارزان در استانبول می توانید از سایت املاک ترکیه کوبه استفاده کنید.

 

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش