منطقه بیلیک دوزو

منطقه بیلیک دوزو استانبول

منطقه بیلیک دوزو استانبول یکی از جهان وطنی ترین مناطق شهری استانبول است که در جنوب بخش اروپایی استانبول واقع شده است.

همسایگان این منطقه از شرق آوجیلار، از شمال اسن یورت و از غرب بویوک چکمجه می باشند. بیلیک دوزو از جنوب دارای نوار ساحلی با دریای مرمره است.

مساحت آن 37.74 کیلومتر مربع و طبق آمار سال 2020 دارای 365.572 نفر جمعیت است. این منطقه در سال 2008 با منفک شدن از منطقه بویوک چکمجه تاسیس شد.
این منطقه یکی از سبزترین مناطق بخش اروپایی استانبول است و سرانه فضای سبز آن، بیش از 10 متر مربع برای هر نفر است. پارک گیاه شناسی گرین وادی در دره میانی این منطقه در دست ساخت است.

آب و هوای بیلیک دوزو

این منطقه بدلیل پوشش فضای سبز خود و نزدیکی به دریا، دارای هوای خنک و مناسب در تابستان است. ولی به همین دلیل زمستان های نسبتا سردتری نسبت به سایر مناطق همجوار دارد.

به دلیل وزش باد همیشگی و نسیمهای تابستانی، آلودگی هوا در این منطقه در حد بسیار اندک است.
بیلیک دوزو یکی از مناطق کمیاب استانبول است که فقیر نشین نیست. یکی از جهان وطنی ترین مناطق استانبول به شمار می رود. تعداد قابل توجهی از شهروندان خارجی در این منطقه زندگی می کنند.

منطقه بیلیک دوزو در سطح استاندارد یک شهر اروپایی طراحی شده است. با خیابان های وسیع، بلوارها، پیاده روها و مناطق سبز، چهره جدید شهرنشینی برنامه ریزی شده استانبول را نشان می دهد.

منطقه بیلیک دوزو با محیطی بسیار تمیز، زیرساخت های زیبا، تجهیزات پزشکی عالی و امکانات آموزشی به مرکز اصلی اقامت طبقه متوسط رو به بالا تبدیل شد. بیش از 40٪ از ساکنان این منطقه فارغ التحصیل دانشگاه هستند. 
با توجه به سیستم حمل و نقل سریع موجود، به همین دلیل بسیاری از شهروندان به منطقه Beylikdüzü در استانبول مهاجرت کردند.
با گسترش خطوط ارتباطی حمل و نقل در شهر استانبول، تعریف فاصله تغییر کرد و مکانهایی که در گذشته دور از مرکز بودند به لطف این امر نزدیکتر شدند، نمونه واقعی این موضوع، تسهیل دسترسی به منطقه بیلیک دوزو و ارتقاء کیفیت حمل و نقل عمومی ساکنین این منطقه می باشد.

امروزه یکی از راههای مناسب جهت دسترسی به منطقه، خطوط اتوبوسرانی سریع السیر متروبوس است که در بزرگراه ای 5 به صورت شبانه روزی فعال می باشد.

علاوه بر متروبوس، رفت و برگشت اتوبوس های عمومی سریع، نیز از میدان تقسیم به بیلیکدوزو به صورت روزانه انجام می گردد. از بیلیک دوزو تا فرودگاه بین المللی استانبول 57 کیلومتر فاصله است و یک سرویس رفت و برگشت وجود دارد که از فرودگاه تا بیلیک دوزو و بالعکس به متقاضیان ارائه سرویس می نماید.

منطقه بیلیک دوزو و بندر بزرگ آن

همچنین با توجه به مجاورت منطقه بیلیک دوزو با شاه راه ای 5 کلیه وسایل حمل و نقل عمومی سایر مناطق که از طریق این بزرگراه در حال تردد هستند. امکان ارائه خدمات حمل و نقل عمومی به ساکنین منطقه را دارا می باشند.

عملیات احداث خط مترو منطقه نیز آغاز شد. مطابق برنامه مورد نظر از طرف دولت ترکیه، تا سال 2023 خطوط مترو به این منطقه دسترسی پیدا می کنند.
در سنوات گذشته اقتصاد بیلیک دوزو عموماً مبتنی بر صنعت و تجارت بوده و از این رو یکی از بزرگ‌ترین بنادر استانبول به نام امبارلی در این منطقه واقع گردیده است.

این بندر یکی از ۵۰ بندر بزرگ کانتینری جهان است. ولیکن در سالهای اخیر بیلیک دوزو با تامین امکانات بیشتری در قالب مراکز خرید، بیمارستان ها، سرمایه گذاری ها و پروژه های املاک و مستغلات، صنایع، دانشگاه ها، دبیرستان ها و مراکز تجاری بسیار مجلل و پیشرفت های بسیار زیاد زیرساختی، زمینه ساز افزایش تعداد سرمایه گذاران و ساکنان شد و ترکیب این امر با پوشش سبز فراگیر، مجاورت دریاچه ها و سواحل، سیستم های خانگی هوشمند قابل کنترل از طریق فناوری و نزدیکی به بزرگراه ای 5 سبب افزایش تصاعدی تعداد آپارتمان ها و دانشگاه ها و ارتقاء سطح بهره وری منطقه می شود.

امروزه بیلیک دوزو میزبان پروژه های مسکن گسترده و مکان های لوکس است. به عنوان یکی از حوزه های مهم سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران به شمار می رود.

تقاضای آپارتمانهای نوساز در این منطقه افزایش می یابد و انتظار می رود در سالهای آینده نیز افزایش یابد. قیمت شاخص برای املاک و مستغلات نیز در بیلیک دوزو با نوسانات مداوم قیمت بسیار افزایش می یابد.

برای خرید ملک ارزان در استانبول می توانید از سایت املاک ترکیه کوبه استفاده کنید.

 

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش