منطقه باکرکوی

منطقه باکرکوی استانبول

باکرکوی یک منطقه شهری در جنوب بخش اروپایی استانبول است. این منطقه جنوب بزرگراه اصلی E-5 قرار دارد. همسایگان این منطقه از شمال باهچه لیولر و گونگورن، از شمال غرب کوچوک چکمجه و از شمال شرق زیتین بورنو می باشند.

باکرکوی از جنوب دارای نوار ساحلی با دریای مرمره است. مساحت آن 29.65 کیلومتر مربع و طبق آمار سال 2020 دارای 226.229 نفر جمعیت است.قدمت این منطقه بعنوان یکی از قدیمی ترین مناطق استانبول به زمان امپراتوری روم برمی گردد.

براین اساس یکی از ویژگیهای منطقه باکرکوی استانبول دارا بودن آثار تاریخی است که در داخل بخش های مختلف این منطقه موجود است و از معروفترین آنها میتوان آثار دیوار قدیمی شهر استانبول را نام برد.
فرودگاه آتاتورک بعنوان فرودگاه بین المللی شهر استانبول در این منطقه قرار دارد. تا قبل از سال 2019 و افتتاح فرودگاه جدید استانبول، این فرودگاه یکی از پرترددترین فرودگاههای بین المللی بود. ولیکن پس از آن فرودگاه آتاتورک عملا تعطیل گردید. هم اینک صرفا جهت پروازهای خاص مورد استفاده قرار می گیرد و مقرر شده که در محل این فرودگاه پروژه عظیم پارک ملی استانبول اجرا شود.
در حال حاضر منطقه باکرکوی استانبول، دارای 2 بافت و بخش متفاوت است. بخشی که کنار ساحل قرار دارد و دارای مجتمع های لوکس با منظره بسیار زیبایی از دریا، مراکز خرید، آکواریوم استانبول، رستوران های کنار ساحل و هتل های متعدد است و بخش دیگر باکرکوی که در پشت منطقه ساحلی قرار دارد، بخش مسکونی آن است که میزبان طبقه متوسط رو به بالای شهروندان استانبول است. دراین بخش با بافت مسکونی با ساختمان های قدیمی و کوتاه مرتبه و ویلایی قرار دارند.

برای خرید ملک ارزان در استانبول می توانید از سایت املاک ترکیه کوبه استفاده کنید.

 

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش