منطقه باعجیلار

منطقه باعجیلار استانبول

منطقه باعجیلار استانبول (به معنای باغداران انگور) یک منطقه متوسط شهری در بخش اروپایی استانبول است. این منطقه مابین بزرگراههای اصلی E-5 و TEM قرار دارد.

همسایگان این منطقه از جنوب باهچه لیولر، از  غرب کوچوک چکمجه، از شمال غربی باشاک شهیر، از جنوب شرقی گونگورن و از شرق اسن لر می باشند. این منطقه فاقد ساحل بوده و ارتفاع آن از 50 تا 130 متر از سطح دریا متغیر است.

مساحت آن 22.40 کیلومتر مربع و طبق آمار سال 2020 دارای 737.206 نفر جمعیت (سومین منطقه پرجمعیت استانبول) است.
همانطور که اسم آن معلوم می باشد این منطقه در ابتدا محل تاکستان های انگور حاشیه استانبول و یکی از محلات منطقه باکرکوی بوده است.

اما با رشد شهرنشینی در اواخر دهه 1970 میلادی باغ های انگور ناپدید شدند و موج مهاجرت به منطقه باعجیلار استانبول سرازیر گردید که این امر سبب احداث تعداد زیادی آپارتمان های کوچک با حداقل مقررات شهرسازی گردید به نحوی که تا دهه 90 عملا به منطقه ای شلوغ و بدون حداقل زیرساختهای شهری تبدیل گردید.

با جدا شدن از منطقه باکرکوی در سال 1992، رفع مشکلات زیرساختی در دستور کار مقامات محلی قرار گرفت. تلاش نمودند تا در پارک ها، کافه ها و سایر امکانات رفاهی سرمایه گذاری کنند. اما منطقه به قدری پر شده بود که فضای کمی برای این امور وجود داشت .

باعجیلار

در منطقه باعجیلار استانبول امروزه مسائل زیرساختی، تا حد زیادی کامل شد و مشکلی دارد. ولیکن در 15 سال گذشته افزایش جمعیتی را تجربه نکرده است. زیرا ظرفیت آن از نظر توسعه و پروژه کامل است.

شورای محلی در تلاش است که شهرت گذشته ناخوشایند منطقه را با برنامه ریزی منطقی شهری و از طریق پروژه های اجتماعی و مسکونی و بهسازی پارک ها، فضای سبز پاک نماید 
باعجیلار همچنین میزبان صنایع زیادی، مانند کارخانه های تولید منسوجات، کارگاههای چاپ و نشر، بازار عمده فروشی کالاهای خشک، بازار بزرگ اتومبیل دست دوم، مرکز شرکت های حمل بار و میزبان بزرگترین روزنامه ها و کانالهای تلویزیونی ترکیه است.

باعجیلار یکی از پیشرفته ترین مناطق استانبول از نظر حمل و نقل عمومی است.

برای خرید ملک ارزان در استانبول می توانید از سایت املاک ترکیه کوبه استفاده کنید.

 

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش