منطقه اسکودار

منطقه اسکودار استانبول

منطقه اسکودار استانبول محله ای پرجمعیت و بزرگ در بخش آسیایی شهر استانبول است. اسکودار از شمال با بیکوز، از شرق با عمرانیه، از جنوب شرقی با آتاشهیر، از جنوب با کادیکوی و از غرب با تنگه بسفر همسایه است. در واقع از غرب توسط دریا احاطه شده است، ضمنا  دقیقا روبه روی محله مشهور امینونو قرار گرفته است. محله اسکودار مساحتی حدود ۴۶۰۰۰ متر مربع داشته و دارای ۳۳ محله می باشد و قسمت روستایی ندارد. این منطقه یکی از پرجمعیت ترین مناطق استانبول است که طبق آمار سال ۲۰۱۹ جمعیت آن نزدیک به نیم میلیون نفر می باشد.   
اسکودار از قدیمی ترین بخش های کشور ترکیه محسوب می شود. در دوران باستان آن را یک شهر مجزا می دانستند. نام Scutari از دوران بیزانس بر روی اسکودار باقی مانده است که واژه ای ایتالیایی بوده است.  در زمان های قدیم به منطقه اسکودار استانبول شهر طلایی نیز می گفتند. در دوران حکومت امپراتوری عثمانی بر ترکیه، اسکودار را به عنوان ایستگاه پستی بخش آسیایی استانبول می شناختند. از آنجایی که عثمانیان قدرت زیادی داشتند و ترکیه را محل استقرار خود قرار دادند. نام این منطقه را به اسکودار تغییر دادند که به معنای "پیک" است. اسکودار رفته رفته به یک پایگاه نظامی و جایی برای توسعه راه آهن آناتولی تبدیل شد. از آن به عنوان پایانه اصلی مسیرهای آسیا و سوریه استفاده می کردند.

منطقه اسکودار


تا قبل از سال ۱۹۲۶ این محله استان بود ولی از سال ۱۹۲۶ به بعد اسکودار به محله تبدیل شد. به استانبول متصل شد. در قدیم کادیکوی، بیکوز و عمرانیه جزئی از اسکودار بودند که در سال ۱۹۳۰ کادیکوی و بیکوز و در سال ۱۹۸۷ عمرانیه از منطقه اسکودار استانبول جدا شدند و هر یک به منطقه تبدیل شدند. همچنین محله های اورنک، اسات پاشا و فتیح نیز جزئی از اسکودار بودند که در سال  ۲۰۰۸ از این محله جدا شدند.

منطقه اسکودار استانبول دارای سیستم حمل و نقل عمومی است که راه ارتباطی به قسمت اروپایی را بسیار آسان کرده است. اسکله های کشتی متعدد در ساحل اسکودار وجود دارد و کشتی های مهمی هم که به امینونو و کادیکوی، کاباتاش و بشیکتاش می روند همه در اسکودار پهلو می گیرند. درست در داخل اسکله مخصوص کشتی ها ایستگاه های اتوبوس، مینی بوس و تاکسی هم قرار دارند. به عبارت دیگر مسافران از منطقه اسکودار استانبول می توانند به تمامی محله های استانبول دسترسی داشته باشند. حتی مسافت شرق به غرب تنگه بسفر را هم طی کنند. در نزدیکی اسکله کشتی های اسکودار ایستگاه متروی مارمارای هم وجود دارد. یک تونل ریلی زیر تنگه بسفر قرار دارد که  اسکودار را به قسمت اروپایی استانبول متصل کرده است. این راه بسیار راحت برای ارتباط با اسکودار به منطقه فاتیح و سلطان احمد است.

اسکودار

بیشتر قصرهای سلطنتی عثمانی، مساجد باشکوه، بنای تاریخی و حمام های سنتی در این منطقه واقع شده است. وجود مراکز مهم گردشگری و تفریحی ذر اسکودار سبب تجمع تجع گردشگران و علاقه سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این منطقه گشت. 
۳ محله در اسکودار با نام های آچی بادام، کندلی و چاملیجا در زمینه خرید املاک و مستغلات بسیار پرطرفدار می باشند. قیمت املاک با توجه به ساحلی بودن و شهرت این منطقه در مقایسه با سایر مناطق آسیایی استانبول ممکن است کمی بالا تر باشد ولی به همین میزان خرید خانه در اسکودار استانبول فرصت یک سرمایه گذاری پربازده و دریافت اقامت و شهروندی ترکیه را فراهم می نماید.
برای خرید ملک ارزان در استانبول می توانید از سایت املاک ترکیه کوبه استفاده کنید.


 

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش