مسجد فاتح

مسجد فاتح استانبول

مسجد فاتح استانبول توسط سلطان محمد فاتح بر روی تپه جایی که کلیسای حواریون که پیش از فتح استانبول به خرابه‌ای تبدیل شده بود توسط معمار سینان  ساخته شده‌است.

در سال ۱۴۶۳، ده سال پس از فتح قسطنطنیه توسط عثمانی ها راه اندازی شد. ساخت این مسجد هفت سال به طول انجامید و در سال ۱۴۷۰ به پایان رسید.  

این مسجد همراه با وقف‌های ادیان مختلف یک مجموعه بسیار بزرگی را تشکیل می‌دهد. معماری این مجموعه معماری خاص ترک بوده و از معماری بیزانس تاثیر پذیری نداشته‌است.

از بخش‌های مختلف مسجد فاتح می‌توان به مکاتب، خوابگاه برای دانش آموزان، کتابخانه، بیمارستان‌ها و شفاخانه و آسایشگاه، کاروان سرا، حمام، فروشگاه، آشپزخانه‌های عمومی اشاره کرد.

متاسفانه فقط مدارس، کتابخانه ها، آسایشگاه ها و مقبره ها زنده مانده اند چرا که در اثر آتش سوزی و زمین لرزه که در دهه ۵۰ اتفاق افتاد مسجد و سایر سازه ها از بین رفت و مسجدی که امروزه سرپاست توسط عبدالحمید اول ساخته شده و تنها مزار شاه و همسرش پشت مسجد قرار دارد.

امروزه مراسم تدفین مهم مردم در این مسجد برگزار می شود.

برای خرید ملک لوکس در استانبول می توانید از سایت املاک ترکیه کوبه استفاده کنید.

 

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش