مسجد اورتاکوی

مسجد اورتاکوی استانبول

قدمت مسجد اورتاکوی که با نام مسجد مجیدیه‌ اعظم نیز شناخته می‌شود، به سال‌های ۱۸۵۴ تا ۱۸۵۶ باز می‌گردد که در ابتدا آن را به خاطر سلطان عبدالمجید یکم، مسجد بزرگ سلطان عبدالمجید نام نهادند.

آخرین بازسازی و مرمت این مسجد در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت و نکته جالب درباره آن، هم‌جواری این مسجد سنتی و پل مدرن بسفر است که تقابلی از سنت و مدرنیته را به وجود آورد است.
وجود این مسجد بی‌نظیر در ناحیه بشکیتاش و در سمت کرانه غربی تنگه بسفر و زیبایی اطراف آن، جذابیت مضاعفی را به آن بخشیده است.

این جذابیت و زیبایی تا حدی است که به عنوان مروارید تنگه‌ بسفر شهرت دارد و بسیاری از افراد، از آنجا با نام بهشتی برای عکاسی یاد می‌کنند. نمای بیرونی مسجد با سنگ‌های مرمر مزین شده و طرح برجسته های روی آن، زیبایی چشم‌نوازی را به مسجد باشکوه اورتاکوی بخشیده است.

پنجره‌های بلند و سرتاسری در این مسجد، منبع تامین نور فضای داخلی هستند. گنبد بزرگ اورتاکوی و دو مناره زیبای مرمرین آن، تصویری زیبا و جذاب را پیش روی گردشگران قرار می‌دهند.

داخل مسجد نیز شکوه و زیبایی خاصی دارد. لوسترهای زیبا و بزرگ، خطاطی‌های نستعلیق و نوشته‌های ظریف و هنرمندانه، فضای داخلی مسجد را باشکوه‌تر کرده است.

برای خرید ملک لوکس در استانبول می توانید از سایت املاک ترکیه کوبه استفاده کنید.

 

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش