قلعه کانتارا

قلعه کانتارا (Kantara Castle) در منطقه فاماگوستا در قرن ۱۰ میلادی به سبک بیزانس با هدف بهبود وضعیت دفاعی و محافظت از جزیره کارپاس ساخته‌ بودند، در واقع قدمت این قلعه به سال ۱۱۹۱ برمی گردد. 
ساخت این قلعه ی استراتژیک پس از حمله اعراب به قبرس آغاز شده و چشم انداز این قلعه که یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری قبرس شمالی است که مشرف به شبه جزیره کارپاس، خلیج سالامیس و منطقه فاماگوستا می‌باشد.
قلعه کانتارا در ارتفاعی بالا، یکی از سه قلعه اصلی در قبرس به شمار میرود و در آن زمان یک ایستگاه فانوس دریایی برای برقراری ارتباط با قلعه بوفاونتو بوده ولی در پایینترین ارتفاع نسبت به قلعه های دیگر قرار دارد و دسترسی به آن نیز آسانتر میباشد. بالاترین نقطه این قلعه برج دیدبانی آن است که از آنجا مشعل‌هایی برای هشدار در مورد خطر احتمالی روشن می‌شد.
در حال حاضر بخش شمالی قلعه که به خوبی محافظت شده قابل مشاهده است. برج‌ها و دیوارهای بخش شمالی این قلعه هنوز پابرجاست. برج‌های شمالی و جنوبی برای محافظت از ورودی داخلی قلعه ساخته شدخ 

 

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش