شغل معماری در ترکیه

شغل معماری در ترکیه

شغل معماری در ترکیه یکی از شغل‌های پرطرف‌دار است. ترکیه معماری‌ای غنی و باسابقه تاریخی طولانی دارد. در طول قرن‌های گذشته امپراتوری‌های بزرگی مانند آناتولی، روم، بیزانس، سلجوقی و عثمانی در این کشور ساختمان‌هایی با معماری و هنر زیبا و چشم‌نواز ساخته‌اند. اکنون نیز به دلیل اینکه در کشورهای درحال‌توسعه نیاز فراوانی به ساخت‌وساز است بازار کار برای شغل معماری به‌شدت در این کشور پررونق است. فرصت‌های فراوانی برای مهندسان معماری در شهرهای مختلف ترکیه وجود دارد. در ۱۵ شهر این کشور رشته معماری را در دانشگاه‌ها آموزش می دهند و با وجود این هنوز نیاز به مهندس معمار در این کشور به طور کامل تأمین نمی شود.

تحصیل برای شغل معماری در ترکیه

معماری، حرفه ای پرطرف‌دار در کشور ترکیه است و به همین دلیل تحصیل در این زمینه نیز موردتوجه دانشجویان قرار می‌گیرد. حدود ۱۵ دانشگاه در ترکیه این رشته تحصیلی را دارند. شغل معماری در ترکیه به دلیل رشد ساخت‌وساز در این کشور رونق دارد و علاوه بر دانشجویان اهل ترکیه و دانشجویان بین‌المللی که در این کشور در رشته معماری تحصیل می‌کنند، سایر مهندسان نیز برای کار در این زمینه وارد کشور ترکیه می‌شوند.

در صورت تحصیل در رشته معماری در ترکیه، جذب شما در بازار کار این کشور ساده‌تر است زیرا نیازی به معادل‌سازی و تأیید مدرک تحصیلی شما توسط نهادهای داخلی ترکیه نیست. تحصیل در رشته معماری به دو زبان انگلیسی و ترکی انجام می‌شود و تقریباً در تمامی شهرهای ترکیه دانشگاهی برای ارائه دوره‌های تحصیلی معماری وجود دارد، ولی اغلب تحصیل به زبان ترکی از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر است.

خرید خانه در ترکیه

شغل معماری در ترکیه برای مهندسان بین‌المللی

درصورتی‌که مدرک مهندسی معماری خود را در کشور ایران دریافت کرده باشید با طی فرآیند اداری لازم، می‌توانید در این کشور شاغل شوید. مهندسان معماری پیش از کار در کشور ترکیه باید مدرک خود به سازمان نظام آموزشی ترکیه ارائه دهند و پس از تأیید مدرک می‌توانند در موقعیت‌های شغلی معماری مشغول به کار شوند. این سازمان مدرک برخی دانشگاه‌ها را مورد تأیید قرار می‌دهد، دانشگاه‌های معتبر ایران نیز جز دانشگاه‌های مورد تأیید آموزش عالی این کشور (YOK) است. اخذ ویزای کار در شغل معماری در ترکیه پس از آنکه پیشنهاد و آفر کاری از شرکتی معتبر در این کشور داشته باشید مقدور است.

خرید ملک در استانبول

مهارت و دانش موردنیاز مهندسی معماری در ترکیه

برای آنکه بتوانید جذب بازار کار مهندسی معماری در شرکت ترکیه شوید نیاز به گواهینامه و دانشنامه مورد تأیید نظام آموزشی این کشور دارید. علاوه بر این برخی اطلاعات اولیه و اساسی معماری نیز برای پذیرش شما در شغل مهندسی معماری در ترکیه ضروری است. کار با نرم‌افزارهای طراحی و معماری و همچنین ابزارهای عمومی کار با کامپیوتر مانند Microsoft Office نیز برای کارجویان در این زمینه مزیت محسوب می‌شود. درصورتی‌که گواهینامه اشتغال در کشورهای دیگر را به شرکت‌های خصوصی ارائه دهید، احتمال پذیرش شما در شغل معماری در ترکیه افزایش می‌یابد.

درآمد و حقوق شغل معماری در ترکیه

معماری یکی از پردرآمدترین شغل‌ها در ترکیه است. میانگین درآمد مهندس معمار در ترکیه توجه به هزینه‌های زندگی در این کشور، مبلغ قابل‌توجهی است. حقوق یک مهندس معماری در کشور ترکیه ۶۹۰۰ لیر در ماه است، یک مهندس ارشد نیز در این کشور حقوقی در حدود ۸۸۰۰ لیر دریافت می‌کند.

طبیعتاً هر چه سطح ارشد بودن شما افزایش پیدا کند حقوق این سمت نیز افزوده می‌شود. در سمت مدیریتی برای شغل معماری در ترکیه حقوقی در حدود ۱۱ تا ۱۵ هزار لیر نیز پرداخت می‌شود. باتوجه‌به حقوق ماهانه یک جراح که در حدود ۱۴ هزار لیر در ماه است به نظر می‌رسد درآمد مهندسان معمار در ترکیه مناسب و مطلوب است.

خرید ملک در آنکارا

تنوع در شغل مهندسی معماری در ترکیه

مهندسی معماری در ترکیه شامل طراحی ساختمان‌های کوچک و بزرگ و سازه‌های شهری از جمله آب‌نما، بناهای عمومی و شهری و معماری منظر است و علاوه‌برآن کسانی که گواهینامه دکوراسیون داخلی داشته باشند می‌توانند در حوزه طراحی داخلی ساختمان‌های مسکونی و اداری نیز فعالیت کنند.

شغل معماری در ترکیه دارای تنوع زیادی است؛ از دکوراسیون داخلی، طراحی فضاهای باز شهری تا طراحی باغ، خانه، ساختمان مسکونی و اداری و باتوجه‌به گسترش ساخت‌وساز در همه موارد که گفتیم، همواره برای معماران موقعیت شغلی فراهم است. حرفه معماری در ترکیه شامل موارد متعددی است، شرح وظایف و فعالیت در این شغل‌ها با یکدیگر متفاوت است. ولی پیش‌زمینه فعالیت در این شغل‌ها تحصیل در رشته معماری است. عنوان شغل‌های مرتبط با معماری عبارت‌اند از:

  • طراحی ساختمان
  • نقشه‌برداری ساختمان
  • تکنسین معماری
  • طراحی و برنامه‌ریزی فضاهای طبیعی
  • احیای میراث‌فرهنگی
  • ارزیاب بیمه آتش‌سوزی در ساختمان
  • دکوراسیون داخلی
  • طراح تولید
  • معماری منظر
  • طراحی سازه‌ها
  • نظارت بر ساختمان‌سازی
  • برنامه‌ریزی فضاهای باز شهری
  • مدیریت تأثیر زیست‌محیطی پروژه‌های ساختمانی

خرید ملک لوکس در استانبول

امنیت شغلی و ارتقا شغلی در ترکیه

مادامی‌که برای شغلی خاص موقعیت‌های فراوان وجود داشته باشد، شاغلان احساس امنیت شغلی خواهند داشت. در ترکیه علاوه بر امنیت شغلی که قوانین کار بر بازار کار حاکم کرده‌اند تعداد موقعیت‌های شغلی در شغل معماری بسیار زیاد است و از سوی دیگر مهندسان معمار کمتر از تقاضای بازار کار هستند؛ بنابراین امنیت شغلی برای شغل معماری در ترکیه بالا است و نگرانی برای مهندس‌های معماری در این کشور وجود ندارد.

ارتقای شغلی در شرکت‌های خصوصی ترکیه بر اساس فعالیت‌های هر فرد و سابقه کار تعیین می‌شود. در صورتی که در پروژه‌های متعددی شرکت داشتید به‌سرعت می‌توانید موقعیت شغلی خود را بهبود دهید و درآمد خود را افزایش دهید.

خرید آپارتمان در آنتالیا

فرصت‌های شغلی برای مهندسان تازه‌کار

شغل معماری در ترکیه برای شاغلان تازه‌کار آن نیز درآمد بالایی دارد و مهندسان معماری از ابتدای کار خود می‌توانند درآمدی بالاتر از شغل‌های عمومی در ترکیه داشته باشند. شغل‌هایی که در ابتدای مسیر شغلی به فارغ‌التحصیلان معماری پیشنهاد می‌شود نقشه‌برداری از ساختمان، تکنسین ساختمان و طراحی ساختمان است. در برخی مواقع فارغ‌التحصیلان کار خود را با طراحی سازه‌های فضای باز برای شهرداری شهرهای مختلف ترکیه آغاز می‌کنند.

خرید ملک در باتمان

جمع‌بندی

شغل معماری در ترکیه شغلی با شأن اجتماعی و پرستیژ بالا است. این شغل درآمد بالایی برای مهندسان معماری دارد و همچنین امنیت شغلی و گستردگی فرصت‌های شغلی نیز در آن زیاد است. مهندسی معماری به دلیل سابقه طولانی معماری در کشور ترکیه و ساخت‌وساز فراوانی که امروزه در این کشور انجام می‌شود پرطرف‌دار است. بازار کار شغل مهندسی معماری پررونق است و حتی مهندسان معمار از سایر کشورها برای کار به ترکیه مهاجرت می‌کنند.

مناطق استانبول

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش