شغل حسابداری در ترکیه

شغل حسابداری در ترکیه

شغل حسابداری در ترکیه موضوع بحث امروز ما است. در چند سال گذشته تعداد مهاجرینی که به‌منظور تفریح به ترکیه سفر می‌کنند، رقم قابل‌توجهی است. در این میان اشخاصی دوست دارند در ترکیه مشغول به کار شوند. توصیه ما به این افراد این است که پیش از مهاجرت کاری به ترکیه در خصوص قوانین کار و نیز وضعیت استخدام در این کشور اطلاعاتی به دست آورند. اگر می‌خواهید یک مهاجرت موفق و بدون دردسر داشته باشید، می‌بایست به این قوانین و مقررات تسلط کامل پیدا کنید تا به چالش‌های غیرمنتظره دچار نگردید.

همان‌طور که در ابتدا گفتیم در سال‌های اخیر عده زیادی به ترکیه باهدف تفریح و خوش‌گذرانی مهاجرت کرده‌اند و این موضوع موجب شده است که کشور ترکیه با کشور‌هایی که در عرصه گردشگری مهاجر می‌پذیرند به رقابت بپردازد. به همین دلیل به طور معمول کسانی که به‌قصد کارکردن به این کشور مهاجرت می‌کنند قادر خواهند بود علاوه بر تأمین هزینه‌های روزمره خود، میزان قابل‌توجهی پس‌انداز نیز داشته باشند.

در نتیجه باید گفت کشور ترکیه به علت همسایه بودن با ایران و داشتن روابط قوی با اروپا، باعث شده است که سالیانه ایرانیان بسیاری با مقاصد گوناگون به این کشور مهاجرت کنند. یکی از مقاصد مهاجرتی پرطرف‌دار بین ایرانیان، مهاجرت از طریق کار است. در مقاله پیش‌رو سعی داریم اطلاعاتی در خصوص شغل حسابداری در ترکیه به افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، ارائه کنیم؛ با ما همراه باشید.

خرید خانه در ترکیه

شرایط لازم برای مهاجرت کاری حسابداران به ترکیه

کشور ترکیه یک کشور وسیع است که بخشی از آن در آسیا و بخش دیگر آن در اروپا واقع شده است. زبان مردم ترکیه، ترکی استانبولی است و نرخ جمعیت در این کشور به طور تقریبی 82 میلیون نفر است. کشور ترکیه قوانین کاری بسیار پیچیده‌ای دارد و متقاضیان باید ویزای کاری این کشور را اخذ نمایند. ازاین‌رو جهت اخذ ویزای کار ترکیه، می‌بایست در ابتدا از سوی کارفرمایان این کشور یک پیشنهاد کاری دریافت کنید.

متقاضیان شغل حسابداری در ترکیه به‌منظور فعالیت در این کشور، باید قوانین این شغل را رعایت کنند. در حقیقت حسابداران برای اشتغال به کار حسابداری در ترکیه، باید واجد شرایط مهاجرت باشند و همچنین باید مدارک خود را در این کشور معادل‌سازی کنند.

علاوه بر این متقاضیان باید دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته حسابداری باشند و از تجربه کاری بالایی برخوردار باشند تا بتوانند مجوزهای کار در کشور ترکیه را دریافت نمایند. لازم به ذکر است که متقاضیان کار شغل حسابداری در ترکیه، می‌توانند با تحصیل در رشته حسابداری در این کشور مشغول به کار شوند و در نتیجه ویزای کار کشور ترکیه را دریافت کنند و به اقامت دائم دست یابند.

درآمد شغل حسابداری در ترکیه

در کشور ترکیه همانند ایران ساعت کاری رسمی 8 ساعت در یک روز است. پایه حقوق یک حسابدار ساده تقریباً 370 دلار در ماه است. نکته جالب‌توجه این است که در کشور ترکیه به حسابداران حرفه‌ای که قادر باشند برای شرکت برنامه‌ریزی‌های مالی انجام دهند درآمدشان تا 9000 دلار خواهد بود.

داشتن مدرک زبان ترکی برای شغل حسابداری در ترکیه نیز حائز اهمیت است. ولی چنانچه مدرک آن را ندارید اصلاً جای نگرانی نیست. چرا که در ترکیه آموزش زبان ترکی به طور رایگان در اختیار اتباع خارجی قرار می‌گیرد.

شغل حسابداری در ترکیه | مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای ترکیه

  • دعوت‌نامه کاری از کشور ترکیه
  • مدارک شناسایی همراه با یک نسخه از آن
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • و ارائه نامه عدم سوءپیشینه
  • ارائه پاسپورت معتبر؛ حداقل اعتبار 6 ماه
  • 6 عدد عکس پاسپورتی
  • ارائه رزومه کاری و مدارک جهت اثبات سابقه کاری

بعد از تهیه مدارک نام‌برده، می‌بایست به سفارت کار در ترکیه مراجعه نمایید و مدارک را به مسئول مربوطه ارائه دهید. بعد از پرداخت هزینه‌ها، پرونده شما در جریان کار اداری قرار می‌گیرد و شما خواهید توانست بعد از طی چند روز کاری ویزای خود را دریافت کنید.

متأسفانه یا خوشبختانه هرساله تعداد بسیاری از متقاضیان شغل حسابداری در ترکیه به این کشور مهاجرت می‌کنند و همین امر باعث شده است که شانس افراد برای یافتن کار به حداقل برسد. به این منظور که بتوانید شانس خود را برای استخدام افزایش دهید، می‌بایست از مدارک و رزومه کاملی برخوردار باشید. معمولاً افرادی که دارای مدرک زبان ترکی استانبولی هستند و با اکثریت مباحث حسابداری آشنایی دارند مورد پذیرش کارفرمایان ترکیه قرار می‌گیرند.

قیمت خانه کوچک در ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق شغل حسابداری

متقاضیان حسابدار با اخذ ویزای کاری ترکیه، به مدت محدودی اقامت این کشور را دریافت می‌کنند. این افراد باید طی این مدت در بازار کار حسابداری در ترکیه استخدام شوند و مشغول به کار شوند. درصورتی‌که آنها نتوانند به شغل حسابداری در ترکیه استخدام شوند، بعد از انقضای مدت اعتبار اقامت خود، می‌بایست به کشورشان بازگردند. اما چنانچه طی این مدت به کار مشغول گردند و بتوانند این موضوع را ثابت کنند، قادر به تمدید اقامت خود خواهند بود. البته به کارشان در این کشور ادامه بدهند.

در نتیجه حسابداران پس از 5 سال اشتغال و زندگی در کشور ترکیه می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. همچنین با رعایت قوانین این کشور اعم از پرداخت مالیات، درک زبان ترکی استانبولی و احترام به فرهنگ جامعه ترکیه جهت تابعیت و پاسپورت این کشور می‌توانند درخواست بدهند.

قیمت خانه معمولی در ترکیه

نحوه کاریابی برای شغل حسابداری در ترکیه

متقاضیان حسابدار پیش از هر اقدامی جهت دریافت ویزای کاری ترکیه و دستیابی به اقامت و تابعیت این کشور، می‌بایست ابتدا یک دعوت‌نامه کاری دریافت کنند. این امر تنها از طریق کاریابی کشور ترکیه امکان‌پذیر بوده و می‌توان پیشنهاد کاری دریافت کرد. کاریابی کشور ترکیه به شیوه جستجوی مشاغل در مؤسسات و وب‌سایت‌های رسمی این کشور عمل می‌کند.

همچنین کاریابی در آژانس‌های استخدامی، روزنامه‌ها، ارتباط مستقیم با صاحبان مشاغل در ترکیه و… است. در این شیوه کاریابی، حسابداران باید رزومه کاری خود را به وب‌سایت‌ها و مؤسسات ارائه بدهند و با یک کارفرما در ارتباط باشند. در این حالت زمانی که شرایط کشور ترکیه مساعد باشد و به نیروی حسابدار نیازمند باشد، متقاضیان خواهند توانست از کارفرما پیشنهاد کار دریافت کنند. پس از اخذ دعوت‌نامه کاری، متقاضیان حسابدار می‌توانند جهت اخذ ویزای کاری ترکیه درخواست بدهند.

حداقل قیمت خانه در ترکیه

جمع‌بندی نهایی

ممکن است دریافت ویزا و گذراندن پروسه مهاجرت بسیار زمان‌بر باشد و برای شما هزینه‌های زیادی به همراه داشته باشد. ازاین‌رو لازم است در ابتدا از کلیه شرایط شغل حسابداری در ترکیه و سایر اطلاعات موردنیاز، دانش کامل به دست آورید تا از تصمیم خود نهایت رضایت را داشته باشید.

 

مناطق استانبول

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش