شغل جوشکاری در ترکیه

شغل جوشکاری در ترکیه

جوشکاری یکی از موردنیازترین حرفه‌ها در بسیاری از شرکت‌ها و کارگاه‌ها است و در نتیجه این شغل همواره بازار کار خوبی دارد. ترکیه یکی از کشورهای توسعه‌یافته‌ای است که در بسیاری از صنایع و شرکت‌های خود نیاز به جوشکار حرفه‌ای و ماهر دارد. همین رونق بازار شغل جوشکاری در این کشور باعث شد تا روند مهاجرت در این زمینه کاری به ترکیه افزایش پیدا کند. در این نوشتار قصد داریم به بررسی وضعیت و حقوق شغل جوشکاری در ترکیه و البته ملزومات کار در این کشور بپردازیم.

جوشکارها در ترکیه / قیمت آپارتمان در ترکیه

از مهم‌ترین مشاغل موردنیاز در ترکیه امروزی، جوشکاری است و در کشور ترکیه جوشکاران زیادی مشغول به کار هستند. اما روند سریع صنعتی‌شدن ترکیه و رشد شمار شرکت‌هایی که به جوشکار نیاز دارند سبب شده تا شغل جوشکاری ترکیه بسیار پررونق باشد. در نتیجه این وضعیت طبیعتاً نیروهای زیادی از ایران هم می‌توانند برای کار در ترکیه به‌عنوان جوشکار اقدام کنند. وضعیت به‌گونه‌ای است که بسیاری از شرکت‌ها با وعده ارائه جای خواب و غذا می‌کوشند یک جوشکار ماهر برای خود جذب کنند. در ترکیه معمولاً از جوشکاران در صنایع و موقعیت‌های شغلی مختلفی استفاده می‌شود که برخی از مهم‌ترین‌ها به‌قرار زیر هستند:

  • ماشین‌سازی
  • کشتی‌سازی
  • تولید قطعات خودرو
  • و تولید تجهیزات ماشین‌آلات کشاورزی
  • تولید انواع درب و پنجره‌های آهنی و غیر آهنی
  • همچنین تولید انواع لوازم‌خانگی

و البته بسیار مشاغل و موقعیت‌های ریزودرشت دیگری که در ترکیه برای آن‌ها نیاز به یک جوشکار وجود دارد.

شرایط جوشکارها در ترکیه / قیمت مسکن در ترکیه

به‌مانند هر شغل دیگری، برای مهاجرت به ترکیه و جذب به‌عنوان جوشکار نیاز به برخی مدارک و شرایط خاص دارید. برای مثال یکی از شرایط شغل جوشکاری در ترکیه داشتن مدرک تخصصی جوشکاری و البته آشنایی به زبان ترکی است. درواقع هرچه تسلط شما بر یکی از شاخه‌های جوشکاری مانند جوشکاری آرگون، برق و یا جوشکاری زیر آب بیشتر باشد شانس بیشتری دارید.

به‌علاوه هرچه تخصص شما بیشتر و رزومه کاری‌تان قوی‌تر باشد، شانس یافتن مشاغلی با حقوق و مزایای بهتر را هم دارید. فراموش نکنید که در این میان آشنایی با زبان ترکی نیز می‌تواند کمک شایان توجهی به شما در یافتن شغل باشد.

چرا شغل جوشکاری در ترکیه پرطرف‌دار است؟

در همه سالیان اخیر ترکیه روند صنعتی‌شدن سریعی را طی کرده است و نظر بسیاری مهاجران را به خود جلب کرده است. حالا کشور ترکیه به مقصد بسیار مناسبی برای تکنسین‌های حرفه‌ای مانند جوشکاران و فعالان حوزه‌های مختلف فنی بدل شده است. بنا بر آمارهای رسمی ترکیه حالا با این روند سریع صنعتی‌شدن یکی از قدرت‌های صنعتی جهان در تولید برخی لوازم الکتریکی و خانگی است.

این کشور صنایع کشتی‌سازی، ماشین‌سازی و ابزارسازی بسیار پیشرفته‌ای دارد که هریک از معتبرترین برندها و نام‌ها در سراسر دنیا هستند. اما فراموش نکنید که یکی از ملزومات مهم و اساسی اشتغال در ترکیه، آشنایی به زبان ترکی برای برقراری ارتباط با دیگران است. اما اگر قصد گذشتن از کار به‌عنوان جوشکار در ترکیه را ندارید، می‌توانید با یادگیری زبان ترکی راه خود را هموار کنید.

انواع گرایش‌های شغل جوشکاری در ترکیه

در بخش‌های پیشین به طور گذرا به این اشاره کردیم که شغل جوشکاری در ترکیه بازار کار خوبی دارد و موردتوجه مهاجران است. جوشکاری اما شاخه‌های مختلفی دارد که عبارت‌اند از جوشکاری زیر آب، جوشکاری آرگون و جوشکاری برق که هریک متناسب با موقعیت‌های گوناگونی به کار می‌روند. هر یک از این شاخه‌های جوشکاری در ترکیه بازار خوبی دارد اما به ترتیب جوشکاری زیر آب و سپس جوشکاری آرگون محبوب‌ترین‌ها هستند.

طبیعتاً جذب شدن در شغل جوشکار زیر آب در درجه اول نیاز به داشتن مهارت‌ها و تخصص‌هایی دارد که برای مثال عبارت‌اند از شنا. در جوشکاری زیر آب شما باید حتماً مدرک غواصی معتبر داشته باشید و این از شروط اساسی اشتغال در ترکیه برای این موقعیت است.

جوشکاری آرگون هم به طور تخصصی به اتصال صفحات فلزی‌، لوله‌های تحت‌فشار و دیگر موارد ازاین‌دست ارتباط دارد. فردی که قصد استخدام در این گرایش شغل جوشکاری در ترکیه را داشته باشد بایست توانایی بالایی در جوش‌دادن انواع صفحات فلزی داشته باشد. ازآنجاکه جوشکاری آرگون شاخه‌ای برای تولید کارهای زینتی هم دارد، مهارت بالای شما در این بخش هم یک مزیت محسوب می‌شود.

حقوق شغل جوشکاری در ترکیه / قیمت خانه ترکیه

اما حقوق شغل جوشکاری در ترکیه چگونه است و مبلغ حقوق جوشکاری در شاخه‌های مختلف آن به چه مواردی بستگی دارد؟ حقوق جوشکار در ترکیه بنا بر معیارهای مختلفی مانند مهارت و حساسیت مشخص می‌شود که برخی از آن‌ها را در بخش‌های پیشین برشمردیم. مواردی مانند موقعیت شغلی، مهارت، شناخت زبان ترکی و یا حساسیت کار که هر یک به نحوی بر مبلغ دریافتی جوشکار مؤثر است.

در مجموع می‌توان این‌گونه بیان کرد که اگر در یک کارگاه کوچک مشغول به کار باشید نباید انتظار دریافتی بالایی داشته باشید. اما هرچه حساسیت کار بیشتر باشد، برای مثال کار در پروژه‌های بزرگ جوشکاری زیر آب حقوق بسیار بالایی را برایتان به همراه دارد.

اگر بتوانید در شغلی نزد یکی از صنایع پذیرش بگیرید، می‌توانید انتظار حقوق 5 تا 6 برابر یک استادکار را دریافت کنید. در صورت داشتن همه توانایی‌ها و مهارت‌های لازم، رزومه کاری و سن مناسب حقوق فرد تا 10 هزار لیره قابل‌افزایش است. به‌علاوه درصورتی‌که حس می‌کنید تخصص یا مهارت‌های لازم را برای دریافت شغل مناسب ندارید همچنان می‌توانید امیدوار باشید. شما برای مهارت بیشتر می‌توانید دوره‌های تخصصی که در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ترکیه ارائه می‌شود را گذرانده و مدرک رسمی دریافت کنید.

جمع‌بندی / خرید ملک در ترکیه

شغل جوشکاری در ترکیه یکی از تخصص‌هایی است که در سالیان اخیر نیازی اساسی به آن به وجود آمد. در طول این نوشتار سعی کردیم وضعیت شغل جوشکاری در ترکیه و بازار کار و حقوق آن را بررسی کنیم. همان‌طور که گفتیم کشور ترکیه هم مانند بسیاری دیگر از کشورها در شغل جوشکاری نیاز به نیروی متخصص در تعداد زیاد دارد. این نیروهای متخصص در شرکت‌ها، صنایع و مشاغل گوناگونی به کار می روند و از حقوق و مزایای خوبی برخوردارند.

در نتیجه اگر با تخصص بالا، رزومه قوی و تسلط به زبان به دنبال شغلی در ترکیه هستید، شانس بالایی خواهید داشت. اساساً و باتوجه‌به شرایط صنعتی ترکیه، نیاز به افراد ماهر در مشاغل فنی گوناگون مانند جوشکاری رو به افزایش است. اما توصیه جدی ما به شما این است که پیش از هرگونه اقدام جدی در زمینه مهاجرت حتماً بررسی‌های لازم را انجام دهید.

مناطق استانبول

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش