شبه جزیره کارپاس و کلیسای آندریس فاماگوستا

شبهه جزیره کارپاس و کلیسای آندریاس، در شهر فاماگوستا قرار دارند. شبهه جزیره کارپاس سرزمینی آرام با کیلومترها ساحل شنی بکر و دست نخورده است که با حدود هشتاد کیلومتر طول و بیست کیلومتر عرض در شمال شرقی قبرس شمالی قرار دارد. 
این شبه جزیره ی دارای ساحل شنی و حیات وحش که بیشتر به‌دلیل الاغ‌های موجود در خود در بین گردشگران مشهور شده است، بکرترین منطقه قبرس شمالی نیز به شمار میرود. البته سواحل بکر آن توسط لاک‌پشت‌ها به عنوان محل لانه ‌گزینی خود انتخاب می‌شوند و در آن تخم‌ ‌گذاری می کنند. 
این شبه جزیره از زیباترین جاذبه‌های قبرس به‌شمار می‌آید و از صنایع سنتی آن میتوان به کشاورزی و ماهیگیری اشاره کرد. ضمنا کارپاس منبع اصیل و ناب محصولاتی از جمله میوه، زیتون و تنباکو است. گل و گیاه های وحشی در این شبه جزیره خیلی عالی رشد میکنند و گونه های بسیارنادری در این شبه جزیره قابل مشاهده هستند.
کلیسای آندریس یکی از مهمترین جاذبه های این شبه جزیره است که در نوک این شبه جزیره بنا شده و با وجود معماری زیبا و بی‌نظیرش، توجه گردشگران زیادی را به‌خود جذب کرده است. این کلیسا مکان بسیار مقدسی از نظر بومیان قبرسی محسوب می شود.

 

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش