رکوردزنی روس‌ها در خرید خانه در ترکیه

 

رکوردزنی روس‌ها در خرید خانه در ترکیه

مطابق آمارهای ماهیانه سازمان آمارکشور ترکیه، در ماه می سال 2022، شهروندان کشور روسیه با خرید 1275 واحد مسکونی، رکورد بیشترین میزان خانه خریداری شده در یک ماه، توسط شهروندان یک کشور خارجی در سال جاری را به خود اختصاص دادند. براین اساس اتباع کشور ایران با خرید 736 واحد و اتباع کشور عراق با 617 واحد مسکونی، پس از شهروندان روس‌ها قرار گرفتند. لازم بذکر است که این میزان خرید، ششمین رتبه بیشترین میزان خانه خریداری شده در یک ماه، توسط شهروندان یک کشور خارجی در 8 سال گذشته به شمار می آید و کماکان اتباع ایران با خرید 1462 واحد در دسامبر سال 2021 بالاترین رکورد این موضوع را برای خود ثبت نموده اند.

تغییر شرایط بازار مسکن خریداران خارجی در ترکیه

لازم به ذکر است که صدرنشینی اتباع کشور روسیه در خرید خانه در ترکیه، برای اولین بار در ماه آوریل سال 2022 صورت پذیرفت و تداوم صدرنشینی شهروندان این کشور در ماه می، سبب گردید تا برای اولین بار از سال 2015 به بعد، شهروندان کشوری بغیر از ایران و عراق، به مدت 2 ماه متوالی صدر نشین جدول خرید خانه در ترکیه باشند. دراین خصوص کارشناسان مسکن بر این باورند که، از یکسو افزایش میزان خروج سرمایه از کشور روسیه با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی این کشور ناشی از جنگ اوکراین و از سوی دیگر کاهش تمایل خریداران عمده بازار مسکن ترکیه (اتباع ایران و عراق) بدلیل افزایش مبلغ مورد نیاز جهت اخذ شهروندی از طریق سرمایه­گذاری در ملک از 250.000 دلار به 400.000 دلار، سبب تغییر شرایط بازار مسکن خریداران خارجی در ترکیه گردیده و به احتمال فراوان صدرنشینی روس ها دراین مقوله، حداقل تا پایان تابستان سال 2022 ادامه خواهد داشت.

مناطق استانبول

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش