رکود بازار مسکن اتباع خارجی در ترکیه

 

رتبه نخست شهروندان روسیه در خرید خانه در کشور ترکیه
مطابق آمارهای ماهیانه سازمان آمار کشور ترکیه، در ماه جولای سال 2022، تعداد 3974 خانه توسط اتباع خارجی در کشور ترکیه خریداری شده است که مطابق روال چند ماه گذشته، شهروندان کشور روسیه کماکان در صدر خریداران خارجی خانه در ترکیه قرار دارند. اتباع این کشور با خرید 1028 واحد مسکونی، رتبه نخست بیشترین میزان خانه خریداری شده در ماه جولای، توسط شهروندان یک کشور خارجی را به خود اختصاص دادند و اتباع کشور ایران با خرید 431 واحد و اتباع کشور عراق با 380 واحد مسکونی، در رده های بعدی قرار گرفتند. همچنین در این ماه برای اولین بار بعد از اکتبر 2016، مجددا فروش خانه در آنتالیا از استانبول بیشتر شده است براین اساس و مطابق آمار ارائه شده در ماه گذشته 1421 خانه در آنتالیا به اتباع خارجی فروخته شده است در حالی آمار این موضوع در استانبول برابر 1154 خانه می باشد.


نشانه های رکود بازار مسکن اتباع خارجی در ترکیه
با توجه به مطالب فوق، کارشناسان بازار مسکن بر این باورند که بازار مسکن اتباع خارجی در ترکیه دچار رکود موقت گردیده است. کاهش 55 درصدی آمار خرید ماهانه خانه توسط شهروندان خارجی در ترکیه در ماه جولای نسبت به آمار ماه گذشته، ثبت کمترین آمار خرید ماهانه خانه توسط شهروندان خارجی در یکسال گذشته، خرید بیش از 25%  خانه ها از سوی اتباع یک کشور (شهروندان کشور روسیه) و چرخش بازار مسکن از استانبول به آنتالیا، علایمی هستند که از سوی کارشناسان بازار مسکن بعنوان نشانه های اصلی رکود شناسایی می شوند. 


دلایل رکود بازار مسکن اتباع خارجی در ترکیه
در خصوص دلایل این رکود نیز نظریه های متفاوتی وجود دارند، ولی اکثر صاحب نظران بازار مسکن، قوانین وضع شده جدید توسط دولت ترکیه در خصوص بازار مسکن، مانند افزایش حداقل مبلغ خرید ملک جهت اخذ شهروندی ترکیه از 250.000 دلار به 400.000 دلار، افزایش محلات ممنوع جهت اخذ مجوز اقامت ترکیه از 781 محله به 1169 محله، تغییر قوانین اخذ اقامت ترکیه و ممنوعیت اعطای اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه، را بعنوان دلایل اصلی رکود بازار مسکن اتباع خارجی در ترکیه عنوان می کنند.

 


 

مناطق استانبول

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش