درباره قبرس شمالی

قبرس کشوری جزیره ای در شرق دریای مدیترانه در جنوب شبه جزیره آناتولی است. این کشور جزیره ای سومین جزیره بزرگ و سومین جزیره پرجمعیت در دریای مدیترانه است (تقریباً 1.2 میلیون نفر) که بین یونان و جنوب ترکیه قرار دارد و پایتخت آن که بزرگترین شهر آن نیز بوده شهر نیکوزیا است. جزیره قبرس مساحتی حدود ۹۲۵۱ کیلومتر دارد و در جایی میان سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا قرار گرفته است و سواحل این جزیره نیز حدود ۱۳۶۴ کیلومتر است. درازای جزیره قبرس در طولانی‌ترین شکل خود ۲۴۰ کیلومتر و پهنای آن در عریض‌ترین حالت، ۱۰۰ کیلومتر است. کرانه‌های ترکیه در ۷۵ کیلومتری شمال قبرس قرار دارند.
قبرس همچنین به خاطر ثروت معدنی، مس و شراب ها و محصولات عالی و زیبایی طبیعی اش کشوری شناخته شده است. قبرس همچنین یکی از امن ترین و دوستانه ترین مکان های اروپا برای مهاجران و دانشجویان بین المللی محسوب می شود و میزان جرم و جنایت در هر دو طرف آن بسیار پایین است. قسمتی از شمال این جزیره، قبرس شمالی (بخش ترک‌نشین) دارای ساکنان مسلمان و ترک‌زبان قبرسی می‌باشد و قبرس جنوبی (اروپایی) این جزیره عموماً یونانی نشین هستند و تنها بخش جنوبی قبرس عضو اتحادیه اروپاست. در قبرس هردو زبان یونانی و ترکی، زبان‌های رسمی هستند. بخش جنوبی قبرس از یورو استفاده می کند و زندگی در اینجا کمی گران است و قسمت شمالی قبرس از لیر ترکیه استفاده می کند و زندگی در آنجا ارزان تر است. ۷۷ درصد از جمعیت این جزیره را قشر یونانی تشکیل می‌دهند، در حالی که تنها ۱۸ درصد آن قشر ترک هستند.
جمهوری قبرس به شش استان تقسیم شده‌است و نام این استان‌ها فاماگوستا، گیرنه، لارناکا، لیماسول، نیکوزیا، و پافوس است.

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش