خرید ملک در آنکارا

قیمت خانه ارزان در انکارا به طور معمول چقدر است؟

همانطور که پیش‌تر گفته شد عوامل بسیار زیادی در قیمت ملک در انکارا دخیل هستند. توصیه‌ی اولیه، بر خرید ملک در محلات لوکس شهر آنکارا است. یعنی هرچند قادر به خرید خانه کوچک‌تر در محلات باارزش‌تر باشید اما در نهایت ارزش سرمایه‌ی شما حفظ خواهد شد اما اگر ترجیح می‌دهید ملکی با قیمت ارزانتر تهیه کنید، بد نیست برخی محلات ارزان‌تر این شهر را هم بشناسیم. برای خانه خریدن در ترکیه شهر ها و محله های ارزان نیز وجود دارند. محلاتی چون بلوک ایشچی و باهچلی اولر به دلیل جای دادن دانشگاه ها و مراکز آموزشی متعدد در قلب خود، مقصدی ایده‌آل برای دانشجویان به حساب آمده و به همین جهت از قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به سایر محلاتی که ذکر کردیم، برخودار هستند. سطح دسترسی به امکانات رفاهی در دو محله‌ی یاد شده به جهت تامین مایحتاج دانشجویان خوب است و با ارزشی به حدود رقم 3600 لیر به ازای هر مترمربع، بیشتر به دانشجویان و متقاضیان سرمایه‌گذاری‌های نه چندان کلان توصیه می‌شود. اما محلات ارزان در انکارا نیز همانند بیشتر کلان شهرها در حومه شهر واقع شده‌اند. این محلات چندان مناسب اقامت دائمی نیستند چرا که با توجه به ارزان بودن این محلات می‌توان فهمید کیفیت زندگی و دسترسی به امکانات رفاهی در این مناطق چندان بالا نبوده و بیشتر افراد کم درامد شهر آنکارا، در این مناطق ساکن می‌شوند. محلاتی چون باتینکت، تملی و پورساکلار از دیگر محلات ارزان و حاشیه‌ای ترکیه هستند که وضع بهتری نسبت به سایر محلات حاشه ای دارند. محلات ماماک، کئچی اورون، اتی مسگوت هم سایر محلات حاشیه‌ای با وضع نسبتا بهتر به حساب می‌آیند.

صفر تا صد قیمت آپارتمان در آنکارا

قیمت آپارتمان در آنکارا ترکیه همانند بسیاری از شهرها بسته به نوع محله‌ای که آپارتمان در آن مستقر شده، متفاوت است. خرید ملک در آنکارا و قیمت خانه در محلات برتر شهر آنکارا بین شش هزار تا سی هزار لیر متغیر است اما به طور میانگین قیمت آپارتمان در آنکارا 1860 لیر به‌ازای هر مترمربع است. محله‌هایی چون چانکایا، گلف کنت، کیزیلای و گول باشی از بهترین مناطق آنکارا است و گران‌تر و لاکچری‌تر از سایر نقاط شهری هستند. این محلات از پرترددترین محلات در مرکز شهر بوده و دسترسی بیشتری به امکانات رفاهی و خدماتی از جمله مراکز خرید متعدد دارند. در ضمن این محله‌ها با بافت مدرن چشم‌نوازی احاطه شده‌اند که جلوهٔ بی‌نظیری از شهر را بخصوص در شب رقم می‌زنند. قیمت آپارتمان در ترکیه قابل ملاحظه است. قیمت در این محلات مرکزی شهر آنکارا تفاوت تقریباً زیادی با میانگین ذکر شده دارد؛ برای مثال؛ قیمت هر مترمربع آپارتمان در محله چانکایا که لوکس‌ترین و باارزش‌ترین منطقهٔ شهر آنکارای ترکیه است برابر با عددی بیش از 5000 لیر است یعنی بیشتر از دوبرابر میانگین! بدیهی است که این لوکس بودن بر ارزش سرمایهٔ شما می‌افزاید و رشد بیشتری را در طی سال‌ها شاهد خواهید بود. اما یکی از عوامل دیگری که بر قیمت ملک در آنکارا تأثیرگذار است؛ سن و قدمت ساختمان است. نهایت سن آپارتمان‌ها در آنکارا برابر با 18 سال است که عددی بسیار منطقی به نظر می‌رسد. البته ساختمان‌های واقع در محله‌های گران‌تر شهر آنکارا از سن کمتری برخوردار هستند و هرچه به سمت محلاتی باارزش پایین‌تر حرکت کنیم، بافت سنتی و قدیمی‌تری را شاهد خواهیم بود.

مقایسه قیمت آنکارا با سایر کلان‌شهرهای ترکیه

آنکارا بر خلاف بزرگ‌ترین شهر ترکیه یعنی استانبول چندان مورد استقبال توریست‌ها قرار نگرفته است لذا از آرامش و امنیت بیشتری برخوردار است. این شهر از نظر جغرافیایی در فاصلهٔ کوتاهی از استانبول قرار دارد اما از نظر سطح رفاهی و فرهنگی در ردهٔ بالاتری نسبت به استانبول دسته‌بندی می‌شود. این شهر با دارابودن صنایع و کارخانجات گوناگون یکی از ارزان‌ترین کلان‌شهرهای ترکیه در زمینهٔ قیمت خوراک، پوشاک، مسکن و سایر هزینه‌های اساسی زندگی به‌حساب می‌آید. البته این شهر صنعتی در سال های اخیر با رشد قابل توجهی در زمینه املاک و مستغلات همراه بوده و طبق آنچه که از بررسی آماری برمی‌اید، قیمت خانه در آنکارا روند رو به رشدی داشته و از آینده‌ی درخشانی برخوردار است. یکی دیگر مزایایی که قیمت ملک در آنکارا را مناسب می‌کند؛ نوسان کم آن است به طوریکه طبق آمارهای رسمی کشور ترکیه، بیشترین نوسان چندسال اخیر در حوزه‌ی املاک مربوط به قیمت‌ها در سال 2020 است که نوسان 10 درصدی از ارزش ملک را نشان می دهد. البته میزان رشد، کاهش و یا افزایش قیمت به عوامل متعدد دیگری نظیر محله‌ی سکونت، آپارتمانی یا ویلایی بودن، و قدمت ساخت خانه هم بستگی دارد که هر یک از این موارد می‌توانند بر ارزش دارایی و سرمایه‌ی شما تاثیر مستقیم داشته باشند پس باید در خرید ملک در انکارا وسواس و دقت لازم را به خرج بدهید.

خرید خانه در آنکارا

آنکارا: گزینه‌ای مناسب برای خرید ملک

شهر آنکارا از نظر سیاسی پایتخت کشور ترکیه و دومین شهر بزرگ و پرجمعیت این کشور بعد از استانبول است. این شهر زیبا با توسعه و پیشرفتی چشمگیر در رده‌بندی مدرن‌ترین شهرهای دنیا واقع شده و یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای سرمایه‌گذاری ثروتمندان عربستان، عراق، ایران و روسیه محسوب می‌شود. برای خرید ملک در آنکارا باید بدانید نقش اساسی آنکارا در سیاست کشور ترکیه، مراکز علمی و دانشگاهی متعدد این شهر و نیز صنایع گستردهٔ موجود در آن، این شهر را به یکی از مهم‌ترین و امن‌ترین شهرهای ترکیه تبدیل می‌کند. البته به طور کلی خرید خانه در ترکیه با امنیت هماره است.

مقایسه قیمت ملک در آنکارا و تهران

با بررسی اجمالی از روند رشد قیمت مسکن در کشورهای همسایه و ایران متوجه می‌شویم که قیمت ملک و مستغلات در کشورهای همسایه به نسبت ایران ارزان‌تر است. به گزارش ایسنا قیمت خرید خانه در شمال تهران 4 تا 5 برابر قیمت خانه در ترکیه و محله‌های خوب آن و 10 تا 12 برابر مناطق معمولی آن است! به‌علاوه، به علت ثبات قیمت و عدم نوسانی که در قیمت ملک در ترکیه شاهد هستیم؛ خرید خانه در آنکارا نوعی سرمایه‌گذاری پرسود و مطمئن محسوب می‌شود چرا که علاوه بر روند صعودی رشد قیمت املاک، با افزایش نرخ ارز نیز ارزشمندی بسیاری در سرمایهٔ ما رقم می‌خورد. یکی از مناسب‌ترین و ارزان‌ترین شهرها برای سرمایه‌گذاری در میان کشورهای همسایه، آنکارا است. قیمت ملک در آنکارا حتی در گران‌ترین محله‌ها هم نسبت به خرید خانه در تهران به‌صرفه‌تر به نظر می‌آید. مجدد تاکید می‌شود که آنکارا به علت نقش حیاتی و مهمی که در حفظ ستون‌های سیاسی، علمی و صنعتی ترکیه دارد؛ با آیندهٔ درخشان‌تری در زمینه رشد مسکن روبرو خواهد بود.

خرید ملک در آنکارا

ملک در آنکارا

علاوه بر مناسب‌تر بودن قیمت ملک در آنکارا، یکی دیگر از عواملی که ترکیه را به مقصدی ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان تبدیل می‌کند؛ دریافت پاسپورت به‌ازای سرمایه‌گذاری است. پاسپورت ترکیه یکی از 30 پاسپورت معتبر جهانی محسوب می‌شود که امکانات بی‌نظیری را شامل می‌شود ازجمله:

  1. امکان سفر به 77 کشور جهان را بدون نیاز به ویزا فراهم می‌آورد.
  2. تمام امکانات و حقوق درمانی و پزشکی را شامل می‌شود.
  3. در مدت‌زمان حدوداً 30 روزه آماده می‌شود.
  4. از امکانات بازنشستگی مطابق با قوانین ترکیه بهره‌مند خواهید شد.
  5. حق رأی دارید.

و سایر امکانات دیگری که شما می‌توانید با خرید ملک در ترکیه و حضور حداقل شش ماه از سال در این کشور از آن‌ها بهره‌مند شوید. البته شما می توانید با خرید خانه در این کشور، خرید ملک در ترکیه و گرفتن اقامت را تجربه کنید

آیا خرید ملک در آنکارا یک سرمایه‌گذاری سودآور است؟

  • گزارش‌ها نشان می‌دهند از سال 2018 به بعد هجوم کشورهای خارجی برای خرید ملک در ترکیه بی‌سابقه بوده است. خرید املاک در ترکیه و آنکارا آمار جالبی دارد به‌طوری‌که در سال 2019 تعداد 5000 واحد مسکونی توسط خارجی‌ها در ترکیه خریداری شده است. سه تا از مهم‌ترین دلایلی که برای این امر ذکر شده‌اند عبارت هستند از:
  • نرخ مبادلهٔ لیر و ارزهای جهانی در بالاترین حد در چند سال اخیر قرار گرفته است.
  • خرید ملک در ترکیه راه مناسبی برای اخذ یکی از معتبرترین پاسپورت‌های جهان است.
  • قیمت ملک در ترکیه به دلیل برخی ارتباطات خارجی، بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.

طبق مواردی که ذکر شد؛ خرید ملک در آنکارا ترکیه فرصت خوبی برای سودآوری است اما میزان سود و نتیجه‌ای که کسب می‌شود بیش از هر چیز به توانایی‌های شما در استفاده از فرصت‌ها بستگی دارد.

خرید خانه ارزان در آنکارا

خرید خانه در آنکارا دیگر آرزو نیست

همان طور که بیان شد کشور ترکیه مقصد بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی و عرب است. یکی از تاثیر گذارترین شهرهای این کشور، انکارا است که از لحاظ قیمت ملک و دارایی مقرون به صرفه‌تر از سایر شهرهای ترکیه و سایر کشورها محسوب می‌شود. قیمت ملک در آنکارا یکی از ارزان ترین قیمت‌ها در سراسر کشور ترکیه است. آنکارا شاید از نظر جاذبه‌های گردشگری نسبت به سایر شهرها موارد زیادی برای ارائه نداشته باشد اما آرامش و زیبایی این شهر شما را مجذوب خواهد کرد. توریستی نبودن این شهر آن را از لحاظ هزینه‌های لازم برای زندگی به شهری ارزان‌تر تبدیل کرده است؛ شهری که میزبان مناسبی برای دانشجویان و افراد جویای کار در کشور ترکیه است. دررابطه‌با متوسط قیمت خرید ملک در آنکارا عوامل و موارد متعددی ذکر شد که شما می‌توانید بسته به بودجهٔ خود، تصمیم نهایی را اعمال کنید. اما فراموش نکنید که حتی خرید خانه و ملک در ترکیه، با اخذ پاسپورت این کشور زیبا و خوش‌آب‌وهوا همراه است که تمایل روبه‌رشد خرید دارایی در ترکیه را توجیه می‌کند. در آخر امیدواریم مطالبی که ذکر شد برای پاسخ به سؤالات و دغدغه‌های شما کارآمد باشد.

خرید خانه در آنکارا ترکیه

باتوجه‌به افزایش مداوم نرخ ارز، خرید خانه و ملک در خارج از کشور یکی از راه‌های مطمئن برای سرمایه‌گذاری است که همواره با سود خوبی همراه خواهد بود. باتوجه‌به قیمت ملک در آنکارا یکی از بهترین گزینه‌های پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در حال حاضر، خرید ملک در آنکارا است. اگر شما هم به‌قصد سرمایه‌گذاری و یا تفریح، نیت خرید ملک در ترکیه را دارید بهتر است با این شهر سرسبز و آرام ترکیه بیشتر آشنا شوید. خرید ملک در آنکارا روزگاری دور از دسترس ایرانی‌ها بود. تنها افراد خاصی بودند که این توان را داشتند که بتوانند در این شهر شلوغ و پیشرفته ترکیه ملک و خانه و آپارتمانی را به نام خود داشته باشند. اما حالا که ساخت‌وساز در این شهر بیشتر شده است، داشتن یک ملک در این کشور و در این شهر کار چندان دور از دسترسی نیست. اما برای این که بتوانید با بهترین شرایط صاحب‌خانه در آنکارا شوید باید چه‌کار کنید؟ چطور می‌توانید مطمئن شوید که طرف‌های معامله شما آدم‌های درست و صادقی هستند و سر شما کلاه نخواهند گذاشت؟ اگر ترکی بلد نیستید، چطور می‌توانید با ترک‌ها ارتباط برقرار کنید و با آنها وارد معامله شوید؟ و اصلاً خرید ملک در ترکیه چه مزایایی دارد؟ برای پاسخ به این سؤال‌ها با ما همراه باشید.

قیمت ملک در آنکارا

قیمت ملک در آنکارا

باتوجه‌به افزایش مداوم نرخ ارز، خرید خانه و ملک در خارج از کشور یکی از راه‌های مطمئن برای سرمایه‌گذاری است که همواره با سود خوبی همراه خواهد بود. باتوجه‌به قیمت ملک در آنکارا یکی از بهترین گزینه‌های پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در حال حاضر، خرید ملک در این شهر است. اگر شما هم به‌قصد سرمایه‌گذاری و یا تفریح، نیت خرید ملک در ترکیه را دارید بهتر است با این شهر سرسبز و آرام ترکیه بیشتر آشنا شوید.

آنکارا: گزینه‌ای مناسب برای خرید ملک در ترکیه

آنکارا از نظر سیاسی پایتخت کشور ترکیه و دومین شهر بزرگ و پرجمعیت این کشور بعد از استانبول است. این شهر زیبا با توسعه و پیشرفتی چشمگیر در رده‌بندی مدرن‌ترین شهرهای دنیا واقع شده و یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای سرمایه‌گذاری ثروتمندان عربستان، عراق، ایران و روسیه محسوب می‌شود. نقش اساسی آنکارا در سیاست کشور ترکیه، مراکز علمی و دانشگاهی متعدد این شهر و نیز صنایع گستردهٔ موجود در آن، این شهر را به یکی از مهم‌ترین و امن‌ترین شهرهای ترکیه تبدیل می‌کند. از این رو خانه خریدن در ترکیه گزینه بسیار مناسبی است.

خرید آپارتمان در آنکارا

خرید خانه در آنکارا

پیش از خرید آپارتمان در آنکارا ترکیه بهتر است بدانید که با چطور شهری سروکار دارید. درست است که استانبول شهری است که شهرت بیشتری در میان گردشگران این کشور دارد، اما پایتخت این کشور آنکارا است. این شهر بزرگ دارای دانشگاه‌های معتبر است و بیشتر ساکنان این شهر مدرن را کارمندان دولت و دانشجویان دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند. به همین دلیل هم امکاناتی که در این شهر فراهم شده است برای قشر بافرهنگ جامعه است. خوشبختانه این شهر به‌اندازه استانبول توریستی نیست و همین مسئله موجب شده است که اقامت در آن با آسایش بیشتری همراه باشد. با خرید خانه در این شهر خیالتان از این بابت راحت باشد که در یک شهر شلوغ و پر از توریست و گردشگر اقامت ندارید. هرچند حضور گردشگران در شهر برای خیلی‌ها جذابیت دارد، اما باید پذیرفت که خالی از دردسر هم نیست.

قیمت ملک در آنکارا

خرید آپارتمان در آنکارا

برای خرید ملک در آنکارا باید بدانید که ساکنان این شهر همه ترک‌زبان هستند. این شهر از لحاظ فرهنگی قابل‌مقایسه با شهرهای دیگر این کشور نیست و سطح بالایی دارد. از نظر داشتن رفاه و امکانات تحصیلی نیز حرف اول را در ترکیه می‌زند. یکی از ویژگی‌ها و در واقع مزایای این شهر این است که به استانبول خیلی نزدیک است. از نظر داشتن مراکز خرید و فروشگاه و بازار اگر به‌اندازه استانبول نباشد، چیزی از آن کم ندارد. آب‌وهوای آن عالی است و حمل‌ونقل عمومی در آن وضعیت خوبی دارد. با همه اینها، هزینه زندگی در این شهر آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد بالا نیست. از سوی دیگر حتی می‌توان آن را بهترین شهر ترکیه دانست. با خرید ملک در این شهر از تمام این مزایا برخوردار خواهید شد. ازآنجاکه چند کارخانه در اطراف این شهر وجود دارد، خرید برخی از لوازم مثل پوشاک در این شهر نسبت به بقیه شهرها به‌صرفه‌تر است.

آب‌وهوای پایتخت ترکیه

برای کسی که قصد خرید آپارتمان در آنکارا را دارد، مهم است که آب‌وهوای این شهر چطور است. این شهر دارای تابستان‌های خشک و نیمه شرجی و زمستان‌های سرد و معتدل همراه با بارش برف‌وباران است. ممکن است دمای هوا در برخی از شب‌های زمستانی به زیر صفر هم برسد. حدود دمای هوا در تابستان هم سی درجه سانتی‌گراد است. اگر می‌خواهید پیش‌ازاین که اقدامی برای خرید انجام دهید، درباره آب‌وهوای آن اطلاعات بیشتری به دست آورید و سری به آنجا بزنید، پیشنهاد ما به شما اواخر تابستان و اوایل پاییز است که این شهر در بهترین وضعیت آب‌وهوایی قرار دارد.

خرید آپاراتمان ارزان در آنکارا

وضعیت حمل‌ونقل عمومی در پایتخت ترکیه

خرید ملک در آنکارا برای خیلی از افراد منوط به این است که از حمل‌ونقل عمومی خوبی برخوردار باشد. باید بدانید که سیستم حمل‌ونقل عمومی در این شهر هم پیشرفته است و هم منظم. از وسایل عمومی حمل‌ونقل این شهر می‌توان به مترو، اتوبوس داخل شهری، مینی‌بوس و تاکسی اشاره کرد. یکی از وسایل حمل‌ونقل عمومی در این شهر دلموش است که سرعت خوبی برای جابه‌جایی در شهر دارد. آنها در واقع ون‌های زرد و کوچکی هستند که به‌اندازه هشت نفر ظرفیت دارند. از آنها می‌توان برای مسیرهای داخل شهر و مسیرهای کوتاه بیرون شهری استفاده کرد. متروها و اتوبوس‌ها مانند تمام دنیا ارزان‌ترین وسیله حمل‌ونقل عمومی در این شهر هستند که با آنها می‌توان به بیشتر نقاط مهم شهر دسترسی داشت و به‌آسانی و کمترین هزینه و در زمانی کم رفت‌وآمد داشت. البته قیمت تاکسی نسبت به شهرهای توریستی ارزان‌تر است. برای خرید ملک در پایتخت ترکیه کمتر تبلیغات صورت‌گرفته است، به همین علت است که افراد کمی از وجود چنین امکانی خبردار هستند و کمتر به سراغ آن می‌روند.

اهمیت خرید ملک در پایتخت ترکیه

خرید ملک در آنکارا بیش از گذشته آسان شده است. زیرا در سال‌های اخیر پروژه‌های ساختمانی بسیاری در این شهر آغاز به کارکرده‌اند و ساخت‌وساز در این شهر نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است. همین بالارفتن ساخت‌وساز دست مهاجران و اتباع غیر ترک و خارجی را برای تهیه ملک و خانه بازکرده است. می‌توان گفت تهیه خانه در این شهر می‌تواند نوعی سرمایه‌گذاری نیز باشد، زیرا این شهر مدرن همچنان در حال گسترش است و روزبه‌روز بر قیمت آپارتمان ترکیه و خانه‌های آن افزوده می‌شود. اما قیمت خانه همچنان از کشورهای اروپایی و امریکایی ارزان‌تر است و تهیه آن هنوز هم صرفه اقتصادی دارد. عمر مفید برای هر خانه در این شهر حدودا هجده سال است. یکی از مهم‌ترین مزایای خرید خانه در ترکیه را می‌توان اخذ اقامت ترکیه دانست. یعنی می‌توانید بعد از خرید خانه، در عرض چند ماه اقامت این کشور را بگیرید. آنکارا با این که پایتخت کشور ترکیه است، ولی قیمت ملک در آن از شهری مثل استانبول و شهرهای پرطرف‌دار ساحلی کمتر است. اگر می‌خواهید با خرید ملک در ترکیه اقامت آن کشور را بگیرید، این شهر می‌تواند بهترین گزینه انتخاب شما باشد.

وضعیت ملک در پایتخت ترکیه

مهم‌ترین مسئله خرید خانه در آنکارا ترکیه هزینه‌ای است که باید برای این کار در نظر گرفته شود. آنکارا شهری صنعتی است که به‌سرعت درحال‌رشد و پیشرفت است و سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند سود بسیاری داشته باشد. مقایسه قیمت‌های گذشته این شهر با قیمت‌های حال حاضر ملک نشان می‌دهد که قیمت‌ها صعودی‌اند و رو به افزایش دارند. بررسی قیمت خانه در این شهر نشان می‌دهد که در سال 2020 با نوسان کمتری مواجه بوده است. در سال‌های 2015 و 2016 این نوسان رشد 15 درصدی داشته است، درحالی‌که در سال‌های گذشته تنها 10 درصد بوده است. اما در همین سال گذشته که قیمت‌ها به نظر ثابت بوده‌اند، در برخی از محله‌های این شهر قیمت خانه افزایش 20 درصدی یا 25 درصدی نیز داشته است. حتی شاهد افزایش قیمت اجاره‌ها در برخی محله‌ها بوده‌ایم که تا 30 درصد هم بالا رفته‌اند. در زمان خرید آپارتمان در آنکارا ترکیه متوجه می‌شوید که این شهر هم مانند تهران از محله به محله و محدوده به محدوده متفاوت است و هرجایی قیمت مخصوص به خود را دارد.

معرفی برخی محله‌های شهر آنکارا

خرید ملک در آنکارا مستلزم این است که شما با مناطق مختلف این شهر تا حدودی آشنایی پیدا کنید. از مناطق این شهر که در مرکز کشور ترکیه واقع شده است، می‌توان به آلتین داغ، ماماک، چانکایا و پورساکلار اشاره کرد. اتی مسگوت، کئچی اؤرن، یئنی محله و سینجان آنکارا نیز از دیگر مناطق معروف این شهر به شمار می‌روند. هرکدام از این مناطق نیز به نوبه خودشان در محله‌های مختلفی هستند. آلتین داغ و چانکایا بخشی از شهر قدیم آنکارا است. زمانی که هنوز نام آنکارا را به خود نگرفته بود و آن را انقره می‌نامیدند. این مناطق شامل محله‌های اولوس، قلعه و صحیه می‌شوند. مناطق کئچی اؤرن و ماماک هم در مرکز شهر قرار گرفته‌اند. از محله‌های این شهر نیز می‌توان به سیران باغلاری، قیزیل آی، آنیت قبیر، تونالی، گول باشی و آتاتورک اشاره کرد.

بهترین محله‌های تهیه ملک در آنکارا

برای خرید آپارتمان ارزان در آنکارا و پیش از هر اقدامی بهتر است محله‌های این شهر را بشناسید. چانکایا که گفتیم در بخش قدیمی شهر قرار دارد و جزء باارزش‌ترین مناطق است. محله‌اتی مسگوت باتوجه‌به رشدی که در سال‌های اخیر داشته است، از محله‌های گران‌قیمت این شهر محسوب می‌شود. یئنی محله نیز بزرگ‌ترین محله این شهر به شمار می‌رود. قیمت خانه در این محله از چانکایا کمتر است. یکی از منطقه‌هایی که شرکت‌های بزرگ شهرسازی روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند گول باشی است. محله قیزیل آی در مرکز شهر واقع شده است و برای سکونت بسیار مناسب است. این محله پر از مرکز خرید است. یکی دیگر از اهمیت‌های این منطقه را می‌توان قرار داشتن سفارت امریکا در آن دانست. اما چانکایا منطقه‌ای است که به دلیل مشخصاتش برای ایرانی‌ها جذابیت بیشتری داشته و در زمان خرید ملک موردتوجه بوده است. این منطقه لوکس و پر از امکانات مدرن است. افراد سرشناس بسیاری در ترکیه هستند که این منطقه را برای سکونت خود انتخاب کرده‌اند. این منطقه شامل محله‌های اوران، یلدیز اولر، امیت، موتلوکنت، چیدم، آنیت تپه، ایشجی بلوک لاری، چای یولو، إمک و باهچلی اولر می‌شود.

محله‌های کمتر مناسب خرید خونه در آنکارا

در زمان خرید خانه در آنکارا به این مسئله توجه کنید که این شهر هم مانند تمام شهرهای بزرگ دنیا حاشیه‌نشین هم دارد. اگر دوست ندارید صاحب ملکی در اطراف و حواشی شهر شوید باید حواستان را خوب جمع کنید. از محله‌هایی که حاشیه شهر آنکارا به‌حساب می‌آیند می‌توان به پورساکلار و همچنین قسمت‌هایی از کئچی اورن، یئنی محله و ماماک اشاره کرد. حتی در حاشیه این شهر روستاهایی بوده‌اند که در حال حاضر به شهرک تبدیل شده‌اند. این شهرک‌ها متعلق به منطقه‌اتی مسگوت هستند. ممکن است برای خیلی از افراد سکونت در این مناطق و داشتن یک ملک در محله بومی جالب باشد، اما به این نکته مهم که باید بافرهنگ چنین مناطقی آشنایی داشت نیز توجه کنید.

نکته‌های مهم در زمان تهیه ملک در آنکارا

برای جلوگیری از متضرر شدن در زمان خرید ملک در آنکارا بهتر است به نکات مهمی توجه داشته باشید. برای این که خریدی مطمئن داشته باشید، درنظرداشتن نکته‌های زیر لازم است:

  • شما به‌عنوان یک فرد غیر ترک و خارجی می‌توانید خانه و ملک را به نام خود خریدار کنید و سندش را نیز به نام خودتان بزنید.
  • ثبت سند خانه و ملک در طی سه روز کاری انجام می‌گیرد.
  • امکان بهره استفاده از وام خرید خانه با سود شش درصد و بازپرداخت ده‌ساله در این کشور وجود دارد.
  • مالیات خرید خانه در شهر آنکارا چیزی حدود چهار درصد است که خریدار باید آن را پرداخت کند و در ضمن مبلغی نیز بابت نگهداری از ملک در هرسال اتخاذ می‌شود.
  • هر ملک، خانه، آپارتمان و زمینی که در هر یک از شهرهای ترکیه بخرید، به شما اقامت این کشور را می‌دهند. در واقع اقامت ترکیه با خرید ملک را تجربه می‌کنید.

هزینه‌های خرید آپارتمان در آنکارا

اگر می‌خواهید با خرید آپارتمان در آنکارا ترکیه اقامت بگیرید، هزینه‌های محضری کردن کپی گذرنامه‌ها، انتقال سند و عوارض شهرداری که دو تا سه درصد مبلغ کل ملک هستند، کمیسیون بنگاه که سه تا پنج درصد مبلغ کل ملک است و مبلغی را به‌عنوان پول خاک و هزینه بیمه که متناسب با سن فرد است باید پرداخت کنید. اخذ اقامت ترکیه کار سختی نیست.

مراحل ثبت سند و خرید خونه در آنکارا

برای خرید ملک در آنکارا باید مراحلی را پشت سر بگذارید. شما باید پیش از هر کاری یک حساب بانکی در یکی از بانک‌های کشور ترکیه داشته باشید. وقتی خانه یا ملکی را برای خریداری انتخاب کردید، می‌توانید به اداره ثبت‌اسناد مراجعه کنید و مدارک لازم را به آنجا بدهید. حدود چهارتا شش هفته باید صبر کنید تا مراحل ترخیص نظامی شروع شود. پس از آن برای کد مالیات محلی اقدام کنید. قرارداد شامل جزئیات ملک خریداری شده، قیمت آن، مبلغ واریز شده و زمان تحویل ملک و برنامه‌ای که برای پرداخت هزینه آن دارید می‌شود. برای تکمیل مرحله‌های قانونی بهتر است از یک وکیل و افرادی که با این مراحل آشنایی کامل دارند کمک بگیرید. وکالت تنها باید مجوز فروش ملک را در بر بگیرد و برای خرید و انتقال ملک نباید اختیاری بدهید. پس از کامل شدن همه این مرحله‌ها باید برای نهایی کردن خرید به اداره ثبت‌اسناد این شهر بروید و سند معتبر که به زبان ترکیه‌ای تحویل بگیرید. بعد از آگاهی گرفتن از قیمت خرید خانه در ترکیه موضوع دیگری که نباید از آن غافل شوید این است که خانه‌ای که می‌خواهید آن را بخرید باید بدهی‌های آن را بدهید و تمام قبض‌های آن را تسویه کنید.

مدارک موردنیاز برای خرید آپارتمان در آنکارا ترکیه

خرید آپارتمان در آنکارا ترکیه نیاز به مدارکی دارد که خوب است از قبل آنها را تهیه کرده باشید. تهیه مدارک از قبل باعث می‌شود که روال کار اداری با سرعت بیشتری پیش برود. فروشنده باید سند نقل‌وانتقال را به همراه داشته باشد. یک برگ رسمی از شهرداری که نشان‌دهنده ارزش واقعی ملک است بگیرید. حتماً گذرنامه عکس‌دار خود را به همراه داشته باشید. فروشنده باید یک عکس و خریدار باید دو عکس با خود داشته باشند. بیمه‌نامه زلزله هم برای خرید ملک ضروری است. برگه پایان کار نیز برای این کار لازم است. مدارک شناسایی معتبر هر دو طرف خریدار و فروشنده نیز باید همراهشان باشد. مهم‌ترین مسئله‌ای که تابه‌حال به آن توجه نشده است، بلد بودن زبان ترکی است. اگر فکر می‌کنید که با دانستن زبان انگلیسی در این کشور و حتی در شهر آنکارا می‌توانید گلیم خود را از آب بیرون بکشید، سخت در اشتباه هستید. برای مراوده با مردمان این کشور بهتر است زبان ترکی یاد بگیرید. اگر زبان ترکی بلد نیستید برای انجام کارهای مهمی مثل خرید خانه حتماً یک مترجم زبان ترکیه‌ای یا وکیل باید در تمام مراحل خرید خانه در کنار شما باشد.

قوانین و مقررات خرید خونه در آنکارا

در هنگام خرید ملک در آنکارا آگاهی از قوانین و مقررات به کار شما می‌آید. البته آگاهی از قیمت خانه در ترکیه نیز بسیار مهم است. مثل این که ملک یا خانه‌ای را که در مناطق نظامی باشد نمی‌توان خریداری کرد. اگر قصد خرید بیشتر از سی هزار هکتار زمین را داشته یا بخواهید بیشتر از ده درصد از املاک یکی از شهرهای ترکیه را خریداری کنید با موانع قانونی مواجه خواهید شد. درصورتی‌که با خرید ملک مورد معامله نقض قانون صورت‌گرفته باشد، قرارداد باطل خواهد شد. همچنین، اگر یک سازمان یا وزارتخانه بر ملک یا معامله مهر تأیید نزنند، کارتان دچار اشکال خواهد شد. اگر یک ملک مطابق با قانون پایان کار نداشته باشد، قابل معامله نخواهد بود.  

چگونه برای خرید خانه در آنکار اقدام کنم ؟ 

بهترین سایت برای خرید خانه در آنکارا، سایت کوبه می باشد، شما می توانید به صورت مستقیم و بدون واسطه ملک خود را در این سایت از فروشنده خریداری کنید

 برای خرید ملک در آنکارا نیاز به مشاوره دارم

می توانید با مراجعه به سایت کوبه از مشاوره رایگان کارشناسان این سایت برای خرید ملک در آنکارا راهنمایی بگیرید.

 

مناطق استانبول

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش