حمام خرم سلطان

حمام خرم سلطان استانبول

این حمام تاریخی و دیدنی، در ایاصوفیه استانبول و در منطقه پر گردشگر فاتح در میان دو مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی قرار دارد.

قدمت حمام تاریخی خرم سلطان به قرن شانزدهم و زمان حکومت سلطان سلیمان، پادشاه عثمانی باز می‌گردد. جریان ساخت حمام به آنجا می‌رسد که خرم سلطان، ملکه پادشاه عثمانی، در سال ۱۵۵۶ میلادی دستور می‌دهد تا برای مردم مذهبی شهر و در نزدیکی مسجد معروف استانبول، حمامی بسازند و به این صورت، پس از ساخت حمام، نام خرم سلطان را بر روی آن می‌گذارند.

کار معماری آن را، معمار سنان، هنرمند معروف به عهده گرفت که علاوه بر معماری سنتی و اصیل ترکی به کار رفته در آن معمار سینان از روش های جدید و نو نیز در ساخت بنای حمام استفاده کرده است و از این رو توانسته این حمام را از سایر حمام های دیگر ترکی متمایز کند.

همچنین شاید جالب باشد که بدانید سایر بخش های دیگر حمام به سبک و ثیاق قدیم و بر اساس سنت به جا مانده از دوران امپراطوری های رومی ساخته شده است.

از جالب‌ترین سبک‌های خلاق در ساخت حمام، شکل آیینه‌ای و قرینه قسمت زنانه و مردانه است که تا آن زمان، چندان رایج نبوده است.

در واقع در این این بنای ۴۵۰ ساله یک اتاق آب گرم، اتاق آب سرد، فواره ها و آب نماهای زیبا و تماشایی اتاق های با سنگ های مرمر و سقف های گنبدی به راحتی قابل مشاهده هستند.

برای خرید ملک لوکس در استانبول می توانید از سایت املاک ترکیه کوبه استفاده کنید.

 

 

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش