افزایش محلات ممنوع جهت اخذ مجوز اقامت ترکیه

افزایش محلات ممنوع جهت اخذ مجوز اقامت ترکیه

مطابق بیانیه مورخ 30 ژوئن 2022 اداره کل مهاجرت ترکیه، اسامی 1169 محله در کشور ترکیه، بعنوان محلات ممنوعه در فرآیند اخذ اقامت اتباع خارجی اعلام گردید. براین اساس در روش خرید ملک برای اخذ اقامت کشور ترکیه، این محلات مناسب نمی باشند و به اتباع خارجی که از تاریخ 1 جولای 2022 به بعد اقدام به خرید ملک در محلات مذکور بنمایند، اقامت ترکیه اعطا نخواهد شد. موارد استثنای این بیانیه "به هم پیوستن اعضای یک خانواده" و "تولد نوزاد در خانواده" است.

سابقه خبر
پیش از این هم و مطابق قوانین و ضوابط سال 2020 اداره کل مهاجرت ترکیه، 781 محله بعنوان محلات ممنوع جهت اخذ اقامت ترکیه معین شده بودند ولیکن با سیاست جدید کشور ترکیه جهت کنترل جمعیت مهاجران، مبنی بر کاهش نسبت مجاز جمعیت اتباع خارجی مهاجر در محلات کشور ترکیه از 25% به 20%، تعداد محلات ممنوعه در بیانیه جدید به 1169 محله افزایش یافته است. لازم بذکر است که مطابق ضوابط تقسیمات کشوری در کشور ترکیه، هر شهر متشکل از چند منطقه و هر منطقه شامل چندین محله می باشد.

فهرست محلات ممنوعه شهر استانبول
شهر استانبول بعنوان یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجران خارجی جهت اقامت، دارای 54 محله در فهرست مذکور است که این محلات در 15 منطقه از مناطق 39 گانه شهر استانبول واقع شده اند و 24 منطقه شهر استانبول فاقد منطقه ممنوعه می باشد. فهرست محلات ممنوعه شهر استانبول به شرح زیر می باشد:

 

مناطق استانبول

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش