آشنایی با دانشگاه های قبرس شمالی

بهترین دانشگاه قبرس شمالی ۲۰۲۲ (رتبه بندی)
1.    دانشگاه مدیترانه شرقی
2.    دانشگاه بین المللی قبرس
3.    دانشگاه خاور نزدیک
4.    دانشگاه آمریکایی گیرن
5.    پردیس دانشگاه فنی خاورمیانه قبرس شمالی
6.    دانشگاه اروپایی لفکه
7.    دانشگاه گیرنه
8.    دانشگاه بین المللی فاینال 
9.    دانشگاه مدیترانه کارپاس

دانشگاه مدیترانه شرقی  (EMU) 
اولین دانشگاه در این لیست دانشگاه مدیترانه شرقی یا دانشگاه خاور شرقی در سطح بین المللی است که در سال ۱۹۷۹  در شهر تاریخی فاماگوستا قبرس شمالی تاسیس شده است. به دلیل کیفیتش، در حال حاضر یکی از بهترین دانشگاه های قبرس ااست. این دانشگاه از لیسانس تا دکترا هر رشته ای برای تحصیل دارند. دانشگاه مدیترانه شرقی به عنوان بهترین دانشگاه در قبرس رتبه بندی شده است و مدارک تحصیلی در اینجا در سراسر جهان شناخته شده است. این دانشگاه همچنین مسئول کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ اقتصاد در قبرس است.

دانشگاه بین المللی قبرس
این دانشگاه خصوصی مدرن در نیکوزیا در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده و یک موسسه آموزش عالی قبرس است. 

دانشگاه خاور نزدیک
این یک موسسه غیر انتفاعی است که در سال ۱۹۸۸ تاسیس شده است و دوره ها و برنامه های مختلفی را ارائه می دهد. این دانشگاه خصوصی، یک موسسه بسیار رقابتی با امکانات پیشرفته بوده که با استانداردهای بالا به دانشجویان خدمات آموزشی ارایه می‌دهد.

دانشگاه آمریکایی گیرنه (GAU)
دانشگاه خصوصی آمریکایی گیرنه دانشگاهی است که در گیرنه قبرس شمالی واقع شده و در سال ۱۹۸۵ تاسیس شده است. آنها همچنین دارای پردیس های مختلفی در کانتربری، کلمبو، استانبول، هنگ کنگ، کیشیناو، واشنگتن هستند.
پردیس دانشگاه فنی خاورمیانه قبرس شمالی
پردیس دانشگاه فنی خاورمیانه قبرس شمالی در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده و یک موسسه دولتی برای آموزش است. 

دانشگاه اروپایی لفکه
در سال ۱۹۹۰، دانشگاه اروپایی خصوصی Lefke برای اهداف آموزش عالی ایجاد شد. این دانشگاه دارای ۱۱ دانشکده بوده و تمامی برنامه‌های خود را به زبان‌های ترکی و انگلیسی در هر مقطع تحصیلی ارائه می‌دهد.

دانشگاه گیرنه
دانشگاه خصوصی گیرنه یکی از اولین دانشگاه هایی است که مخصوص رشته های دریانوردی بوده و در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و کلیه امکانات علمی و غیر آکادمیک را برای دانشجویان دارد. 

دانشگاه بین المللی فاینال 
دانشگاه بین المللی فاینال نیز یک موسسه خصوصی سودآور برای آموزش عالی است که در سال ۲۰۱۵ در شهر گیرنه، قبرس شمالی واقع شده است. کتابخانه، امکانات ورزشی، مسکن، کمک های مالی و ... دارند. در مجموع دانشگاه مناسبی برای آموزش عالی است.

دانشگاه مدیترانه کارپاس
دانشگاه مدیترانه کارپاس یا معروف به دانشگاه خاور کارپاس یک موسسه خصوصی برای ادامه تحصیل دانشجویان است که در سال ۲۰۱۲ تاسیس شده است. همچنین زیر نظر هیئت برنامه ریزی، نظارت، اعتباربخشی و هماهنگی آموزش عالی می باشد. 

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش