منطقه باهچه لیولر

 

منطقه باهچه لیولر استانبول

باهچه لیولر (به ترکی به معنی "خانه هایی با باغ") یک منطقه متوسط شهری در بخش اروپایی استانبول است. این منطقه شمال بزرگراه اصلی E-5 قرار دارد.

همسایگان این منطقه از جنوب باکرکوی، از  غرب کوچوک چکمجه، از شمال باعجیلار و از شرق گونگورن می باشند. مساحت آن 16.57 کیلومتر مربع و طبق آمار سال 2020 دارای 592.371 نفر جمعیت است.

این منطقه هم به مانند منطقه باعجیلار دچار روند سریع شهرنشینی شدند. عملا منطقه ای مسکونی با محیط طبقه متوسط شامل محله های حاشیه نشین و دارای بافت قدیمی است.

منطقه باهچه لیولر استانبول در سال 1992 از منطقه باکرکوی جدا و تاسیس شده است.
این منطقه هم از اتوبان دی – 100 (اتوبانی که از فرودگاه استانبول تا امتداد بخش آسیایی می باشد) و هم اتوبان و شاهراه اصلی استانبول بنام ای – 5 (که متروبوس در این اتوبان 24 ساعته فعال است) قابل دسترسی می باشد.

حل و نقل در باهچه لیولر

همچنین خط مترویی از فرودگاه سابق آتاتورک به سمت مرکز شهر استانبول می رود. این خط از این منطقه می گذرد و ایستگاهی در مرکز منطقه دارد. دسترسی ساکنین این منطقه را به مناطق مختلف شهر استانبول، امکان پذیر می سازد.

به دلیل موقعیت استراتژیکش، نزدیکی به بزرگراه E5 و دارا بودن امکانات حمل و نقل عالی، خریداران خانه زیادی را به خود جلب می کند.
از دیدنیهای این منطقه میتوانید قصر سیاوش پاشا، چشمه پیاز و پل چوپان چشمه را (این پل تاریخی متشکل از شش قوس و با طول ٣٨ متر یادگار امپراطوری روم شرقی است که امروزه به نمادی از آن دوران تاریخی تبدیل شد)، نام ببرید.

دانشگاه های متعددی در این منطقه دایر است که از جمله آنها می توان به دانشگاه اقتصاد مارمارا، دانشگاه آنادولو، دانشگاه دندانپزشکی آیدین، دانشگاه فرهنگ و هنر استانبول  و دانشگاه زبان انگلیسی غدیر، اشاره کرد.

همچنین مراکز خرید بسیاری در منطقه باهچه لیولر استانبول موجود می باشد که به راحتی تمامی احتیاجات ساکنین این منطقه را فراهم می نماید.

مرکز خرید کادیر حاص، مرکز خرید استار سیتی، مرکز خرید متروپورت، مرکز خرید امور پلازا، مرکز خرید یون، مرکز خرید هدف و مرکز خرید مرتر، از مراکز خرید موجود در این منطقه هستند.

برای خرید ملک ارزان در استانبول می توانید از سایت املاک ترکیه کوبه استفاده کنید.

 

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش