منطقه آرناووتکوی

منطقه آرناووتکوی استانبول

منطقه آرناووتکوی استانبول (به ترکی به معنی "دهکده آلبانیایی") یکی از مناطق شهری استانبول است که در سمت اروپایی این شهر قرار دارد و با دریای سیاه هم مرز می باشد.

مساحت آن 506.48 کیلومتر مربع و طبق آمار سال 2020 دارای 296.709 نفر جمعیت است. این منطقه در سال 2008 از ترکیب بخش¬هایی از مناطق روستایی و قسمتهایی از سایر مناطق استانبول مانند قاضی عثمان پاشا و چاتالجا تشکیل شد.

منطقه آرناووتکوی استانبول دارای 22 کیلومتر خط ساحلی با دریای سیاه می باشد ولیکن علیرغم داشتن این خط ساحلی طولانی، فاقد ساحل مناسب جهت شنای تفریحی است چراکه امواج در دریای سیاه کمی وحشی تر هستند و به دلیل امواج وحشی فقط شناگران حرفه ای با رعایت مسائل ایمنی امکان شنا را دارند.

این منطقه با داشتن چندین جریان عبوری از کنار منطقه و منابع آبی دریاچه Terkos و سد Sazlıdere، از نظر آب واجد شرایط ممتازی است.
در منطقه آرناووتکوی صنایع کوچک و بزرگ متعددی قرار دارد که بخش مرتبط با صنعت نساجی در حال رشد چشمگیری می باشد.

منطقه آرناووتکوی

در سالهای اخیر، این محله به دلیل پروژه های بزرگی مانند فرودگاه جدید استانبول و مسیر کانال برنامه ریزی شد و به کانون رویایی سرمایه گذاران تبدیل شد و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، چندین برابر گردید.

این امر علاوه بر افزایش ارزش و حرکت صعودی بازار مسکن سبب و رشد نرخ آپارتمان ها در منطقه آرناووتکوی استانبول شده است.

فضاهای مسکونی مدرن با چشم انداز خیره کننده دریای سیاه و با امکاناتی نظیر سیستم خانه هوشمند، پارکینگ داخلی، مراکز تناسب اندام، ژنراتورها اضطراری برق، آسانسور، استخرهای روباز و سرپوشیده و فضای مناسب برای بازی کودکان از جمله مزایای نوظهور این منطقه ی زیبا می باشند.

متوسط مساحت املاک مسکونی در دسترس 105 متر مربع است.
مسئله ای که باعث نگرانی است حمل و نقل عمومی است. این منطقه فاقد ارتباط مناسبی با مرکز شهر می باشد. به همین دلیل ساکنان برای رسیدن به مقصد خود نیاز به استفاده از چندین روش حمل و نقل دارند.

حمل و نقل در آرناووتکوی

روش حمل و نقل غالب منطقه، اتوبوس های دولموش است و شبکه مترو و متروبوس هنوز در این منطقه سرویس ارائه نمی نمایند. براین اساس بهتر است با توجه به برنامه ها، سفرهای خود را از طریق زمان بندی حمل و نقل عمومی برنامه ریزی نمود.
فرودگاه بین المللی استانبول که یکی از بزرگترین فرودگاههای اروپا و جهان می باشد.در این منطقه قرار دارد.

مرکز خرید اوت لت اولیویوم یک مرکز خرید در سطح جهانی است. مملو از سالن های سینما و فروشگاه های حاوی اجناس مازاد کارخانه ها است. این مرکز، فرصت های خرید جدید و مناسبی را برای شهروندان و گردشگران فراهم می کند. این مرکز در منطقه آرناووتکوی استانبول قرار دارد.

علاوه بر این در امتداد مرزهای شمالی زیتین بورنو، مرکز خرید معروف دیگری به نام فروم مارمارا مال، وجود دارد.

همچنین در ضلع شمال شرقی منطقه، موزه پانوراما 1453 قرار دارد که فتح استانبول را با تصاویری خیره کننده به نمایش می گذارد.  مسجد معروف Taşoluk Yeşil با شش مناره نیز در این منطقه قرار دارد.

برای خرید ملک ارزان در استانبول می توانید از سایت املاک ترکیه کوبه استفاده کنید.

 

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش