راهنمای خرید ملک در ترکیه

خرید خانه در ترکیه

آیا شما هم به دنبال دستیابی به زندگی بهتر برای خود و فرزندان و خانواده خود هستید؟ خرید خانه در ترکیه راهی برای رسیدن به هدف‌های شماست، اما نگران چالش‌های پیش رو هستید؟ آیا می‌دانید برای خرید ملک در ترکیه گزینه‌های انتخابی بسیاری در شهرهای مختلف این کشور و با قیمت‌های متفاوت پیش روی شماست و برای خرید خانه ترکیه محدود به شهر خاصی مانند استانبول نیستید؟ بانک اطلاعات املاک کوبه بهترین خانه‌ها و واحدهای اداری ترکیه را به شما معرفی می‌کند. خانه‌هایی مطابق با پسند و خواست و بودجه شما. در ساخت آینده‌ای بهتر برای شما و فرزندانتان، همراه شماست.

همان‌طور که می‌دانید یکی از راه‌های گرفتن اقامت ترکیه، خرید خانه در ترکیه است. برای خرید ملک در ترکیه نیازی نیست راه دوری بروید و به گشت‌وگذار در شهرهای ترکیه بپردازید و هزینه و زمان خود را صرف دیدار از پروژه‌های مختلف مسکونی و اداری این کشور کنید. وب‌سایت بانک اطلاعات املاک کوبه همه اطلاعاتی را که در دیدار حضوری از یک ساختمان ممکن است برای شما حاصل شود، با جزئیات دقیق گردآوری کرده است. موقعیت مکانی و جغرافیایی واحدهای موردنظر را به نمایش می‌گذارند و انتخاب را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

گزینه‌های مختلف خرید خانه در ترکیه

برای انتخاب و خرید واحد مسکونی ترکیه ما گزینه‌های گوناگونی در اختیار شما قرار می‌دهیم. کافی است سری به سایت ما بزنید و با گشت‌وگذار در میان واحدهای مختلف، خانه موردعلاقه خود را پیدا کنید. برای خرید آن اقدام کنید. برای راحتی کار شما ما واحد‌های مختلفی را که در ترکیه به فروش می‌رسند را در دسته‌بندی‌های مختلفی به معرض تماشای شما گذاشته‌ایم. شما با دیدن املاک پربازدید می‌توانید به بیشترین علاقه‌مندی‌های خریداران ملک در ترکیه پی ببرید. البته ما املاک جدید برای فروش گذاشته شده را هم فراموش نکرده‌ایم. در کنار آنها پیشنهادات ویژه‌ای برای خرید ملک در ترکیه برای شما ارائه کرده‌ایم.

برای خرید آپارتمان در ترکیه کافی است نگاهی به دسته‌بندی سایت ما بیندازید. و با دیدن تصاویر و اطلاعات دقیق هر خانه از نظر متراژ و منطقه، ابتدا دیدی کلی نسبت به آن پیدا کنید. در صورت‌پسند اولیه، نقشه و پلان واحد ساختمانی موردنظر را به‌صورت دقیق ببینید. همچنین با دیدن فیلمی از بیرون و درون ساختمان، اطلاعات خود را درباره مبلمان و جایگاه قرارگیری واحد مسکونی یا تجاری در ساختمان و حتی در شهر موردنظر کامل کنید. البته ما راه میان‌بری هم برای انتخاب آسان پیش روی شما قرار داده‌ایم. با مدد از این روش کافی است اطلاعات ملک موردنظرتان را با مشخص‌کردن نام شهر، نوع ملک (آپارتمان، ویلا، یا زمین)، نوع کاربری (مسکونی، اداری، یا تجاری)، تعداد اتاق‌خواب، مساحت و حتی قیمت موردنظر در جدول، این امکان را به وب‌سایت ما بدهید تا هرآنچه در دسته‌بندی موجود است را برای شما به نمایش بگذارد.

قیمت خرید خانه در ترکیه

می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر متقاضی خرید آپارتمان در ترکیه، قیمت آن است. ابتدا باید این نکته را خاطرنشان کنیم که افراد با توانائی‌های مالی مختلف می‌توانند به خرید خانه ترکیه بپردازند. مانند همه کشورها، قیمت خرید خانه ترکیه در همه شهرها و مناطق جغرافیایی این کشور یکسان نیست. پس چنانچه شما در جست‌وجوی واحدهای ارزان‌تر هستید هم می‌توانید واحدهای فروشی در شهرهای دیگری غیر از استانبول را هم ببینید و ارزیابی کنید. البته لازم است این نکته را هم گوشزد کنیم. قیمت خرید خانه در محله‌های مختلف استانبول یا محله‌های مختلف هر شهر دیگری باز با یکدیگر متفاوت است. این مسئله انتخاب‌های متفاوتی پیش روی شما قرار می‌دهد.

عامل مؤثر دیگر در قیمت خرید ملک در ترکیه مساحت واحدهای تجاری یا مسکونی است. لازم به توضیح نیست که اندازه و مساحت ملک، عاملی بسیار مهم در تعیین قیمت خرید واحد مسکونی ترکیه است. یکی دیگر از گزینه‌های تعیین‌کننده قیمت نهایی خرید آپارتمان در ترکیه و همچنین خرید واحدهای اداری و تجاری، کیفیت ساخت و مواد و مصالح واحدها است. از این دیدگاه هم واحدهای مسکونی و اداری ترکیه، به نسبت کیفیت‌های ساخت متفاوتی که دارند، دارای قیمت‌های مختلفی هم هستند.

امکان انتخاب با بودجه‌های متفاوت را برای خرید خانه در ترکیه در اختیار شما قرار می‌دهند. بدین ترتیب شما برای پیداکردن واحد مسکونی یا تجاری موردنظر خود کافی است از امکانات وب‌سایت کوبه استفاده کنید. بدین گونه بهترین واحد اداری یا مسکونی متناسب با خواست و سلیقه و بودجه خود را بیابید و آن را خریداری کنید.

املاک کوبه 

بانک اطلاعات املاک کوبه شبکه متمرکز اطلاعات املاک ترکیه است. در سال 2020 آغاز به کارکرده و اطلاعات جامعی از املاک این کشور در اختیار متقاضیان خرید خانه در ترکیه قرار می‌دهد و به سمت کامل شدن اطلاعات و آمار پیش می‌رود. وب‌سایت کوبه با معرفی کردن خریدار و فروشنده به یکدیگر و دادن امکان تماس مستقیم به آنها از راه قراردادن نام، شماره تماس و نشانی وب‌سایت فروشنده به خریدار، قدم بزرگی در راه تحقق رؤیای بسیاری از مردم، یعنی خانه‌دار شدن در ترکیه و گرفتن اقامت ترکیه و درنتیجه، رسیدن به زندگی بهتر برمی‌دارد. خرید خانه را در ترکیه برای شما آسان‌تر می‌کند. بانک اطلاعات املاک کوبه خانه یا واحدهای اداری و تجاری مختلف را در شهرهای مختلف همسایه غربی ایران به شما معرفی می‌کند.

خریدن خانه در ترکیه و گرفتن اقامت

این سایت اطلاعاتی از شهرهای مختلف ترکیه و جاذبه‌های گردشگری آن می‌دهد و تصمیم‌گیری را برای خرید ملک در مناطق مختلف ترکیه آسان‌تر می‌کند. حتی شما را با شرایط تحصیل در ترکیه و رتبه جهانی دانشگاه‌های این کشور آشنا می‌سازد.

یکی از شهرهایی که به‌تفصیل در وب‌سایت کوبه مورد بررسی قرار می‌گیرد و منطقه‌ها و محله‌های اروپایی و آسیایی مختلف آن تفکیک می‌شود، شهر استانبول است. استانبول طرف‌داران زیادی در بین خریداران ملک در ترکیه دارد. این تقسیم‌بندی به طرف‌داران خرید واحدهای اداری و مسکونی این شهر کمک می‌کند. بهترین گزینه را از بین موارد دیگر، برگزینند و در نهایت خریداری کنند.

از طرف دیگر برای آگاهی خریداران ملک از همه اطلاعات موردنیاز خرید خانه در ترکیه، کوبه بانک اطلاعاتی خود را به زبان فارسی تنظیم کرده تا متقاضیان خرید واحد مسکونی ترکیه دغدغه ندانستن زبان ترکی استانبولی یا انگلیسی را نداشته باشند. بتوانند همه اطلاعات موردنیاز خرید خانه در ترکیه درباره خرید آپارتمان در ترکیه، جاذبه‌های گردشگری این کشور همسایه، امکان تحصیل و رتبه دانشگاه‌های آن، شیوه افتتاح حساب در این کشور و حتی روند تأسیس شرکت در ترکیه را به دست آورند. بدون دغدغه برای دستیابی به آینده‌ای بهتر برای خود و خانواده خود اقدام کنند.

بهترین شهر برای خرید ملک در ترکیه وقتی از خرید ملک در شهر‌های ترکیه حرف می‌زنیم، طبیعتاً قبل از هر چیزی باید به سرمایه خود نگاه کنیم. چقدر می‌خواهیم هزینه کنیم؟ چه مسائلی برایمان اهمیت بیشتری دارد؟ دوست داریم از منظره سواحل خیره‌کننده در منطقه‌ای آرام لذت ببریم، یا اتفاقاً هیاهوی شهر و دسترسی به مراکز خرید و سایر امکانات برایمان مهم‌تر است؟ همه این مسائل در پاسخ به سؤال «خرید ملک در کدام شهر ترکیه بهتر است؟» تأثیرگذار خواهند بود. به‌طور‌کلی شهرهایی مثل استانبول و آنتالیا، آلانیا، بدروم، کالکان، بورسا، یالوا، ترابزون، دالیان، فتحیه و دیدیم بهترین گزینه‌ها برای خرید ملک هستند. البته خرید ملک در آنکارا نیز جزء گزینه ها می باشد. بخش املاک و مستغلات محلی استانبول به‌عنوان قطب تجارت، گردشگری، آموزش و اقتصاد این کشور شناخته می‌شود. زیرساخت‌های توسعه‌یافته این شهر مملو از موزه‌ها، سالن‌های باشکوه کنسرت، مراکز تناسب‌اندام، سالن‌های زیبایی، انواع و اقسام امکانات سرگرمی و غیره است. به همین علت فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران است تا با خرید ملک، در مدت‌زمان کوتاه به سود کلانی دست یابند. از طرفی آنتالیا پس از استانبول، دومین مقصد گردشگری محبوب در این کشور است. با وجود قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه در این منطقه، تقاضا برای ملک هم از جانب بومیان و هم مهاجران هر روز بیشتر می‌شود. این اقامتگاه ساحلی در سواحل مدیترانه واقع شده و یک فرودگاه دارد. به طور کلی خرید آپارتمان در آنتالیا با استقبال زیادی مواجه هست. آلانیا در بین سرمایه‌گذارانی که به دنبال اجاره فصلی آپارتمان و خانه هستند، بسیار محبوب است. شهر بلک برای افرادی که به ورزش گلف علاقه دارند، یک گزینه بسیار مناسب است. یا فرضاً اگر گشت‌وگذار تاریخی را ترجیح می‌دهید، ساید را انتخاب کنید. محله کنیالتی و همچنین ساحل لارا نیز از محبوبیت زیادی میان خریداران خارجی برخوردار است.

راهنمای خرید خانه در ترکیه و استانبول

وقتی در استانبول به دنبال خانه می‌گردید، باید در کنار هزینه خانه در منطقه، مسائل دیگری را نیز مدنظر قرار دهید. فاصله خانه تا محل کار، زندگی اجتماعی در منطقه، خدمات حمل‌ونقل، شرایط زندگی، خدمات بهداشتی و ... بسیار حائز اهمیت هستند. اگر زندگی در جنب‌وجوش مرکز شهر برایتان لذت‌بخش است، در این راهنمای خرید خانه در ترکیه، محله‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته باتوجه‌به ترافیک‌های سنگین استانبول، سعی کنید خانه خود را در نزدیکی محل کارتان (اگر شاغل هستید) انتخاب کنید.

  • سمت اروپایی: بی اوغلو، شیشلی، جهانگیر، بشیکتاش، اورتاکوی، سارییر، باکرکوی، یشیلکوی، فاتح
  • سمت آسیایی: اوسکودار، کادی کوی، مودا، آجیبادم، بستانجی، آتاسحیر، سوادیه، مالتپه

توجه داشته باشید که خانه‌های بشیکتاش، سارییر، کادیکوی و باکرکوی قیمت بالایی دارند. همچنین قیمت املاک در محله‌های ببک، اتیلر، اولوس، فنرباغچه، سوادیه و آتاسحیر به نسبت بالاست. گران‌ترین خانه‌های استانبول در منطقه بشیکتاش و ارزان‌ترین خانه‌ها در اسنیورت واقع شده‌اند.

خرید ملک در ترکیه و آنتالیا

اگر تصمیم به خرید ملک در آنتالیا گرفته‌اید، باید بدانید ترجیحات سبک زندگی و بودجه‌ای که دارید، در خرید شما بسیار تأثیرگذار است. خانه لوکس و لاکچری در نظر داشته باشید یا خانه‌های ارزان‌قیمت ساحتی، می‌توانید یک گزینه باب میل خود پیدا کنید. مثلاً کنیالتی در قلب شهر قرار دارد، بااین‌وجود کاملاً ساکت و آرام است. این منطقه یکی از بهترین سواحل ترکیه به همراه منطقه ساحلی لارا را در خود جای‌داده است. ساکنان در نزدیکی شهر قدیمی به طیف گسترده‌ای از مغازه‌ها، بارها، رستوران‌ها و بانک‌ها دسترسی دارند. دسترسی به مناطق دیگر نیز از طریق سیستم حمل‌ونقل شهر امکان‌پذیر است. از دیگر مناطق آنتالیا که برای خرید ملک مناسب هستند می‌توان به آلانیا خصوصاً منطقه محمودلار اشاره کرد. این منطقه با 60000 نفر جمعیت، یکی از مقاصد محبوب مسافرین خارجی برای خرید ملک است. کالکان گزینه بعدی پیشنهادی ما در این راهنمای خرید ویلا در ترکیه است. منطقه کالکان بیشتر باب میل افرادی است که به دنبال خانه‌های لوکس ویلایی با استخرهای خصوصی و باغ‌های محوطه‌سازی شده هستند. یا اگر طرف‌دار پروپا‌قرص ورزش گلف باشید، شهر بلک با دسترسی به بهترین زمین‌های گلف در جهان، برای شما مناسب‌تر خواهد بود. بلک آنتالیا جامعه وسیعی از مهاجرین را پوشش می‌دهد که در تمام طول سال در این منطقه زندگی می‌کنند.

راهنمای خرید خانه در ترکیه: هزینه‌های ثابت زمان خرید ملک

مواردی که در این بخش معرفی می‌شود، هزینه‌های ثابتی است که به‌عنوان صاحبخانه در کنار مبالغ قبلی باید بپردازید. بر اساس برآوردهای انجام شده، اگر خانه‌ای به ارزش 200000 یورو خریداری کنید، هزینه‌های جانبی خرید ملک معادل 15000 یورو خواهد بود.

  • بیمه زلزله: 175 تا 250 لیر بسته به متراژ ملک
  • هزینه ثبت زمین: 260 لیر
  • حق تمبر ثبت زمین: مالیاتی که به‌عنوان مالیات خرید ملک ترکیه نیز شناخته می‌شود و معادل 4 درصد از ارزش ارزیابی شده ملک است. ارزش ارزیابی‌شده ملک معمولاً حدود 60 درصد قیمت خرید است. حق تمبر حین ثبت سند مالکیت به نام مالک جدید پرداخت می‌شود.
  • حق اشتراک و ودیعه آب و برق: 800 لیر
  • حق‌الزحمه وکیل + هزینه‌های حقوقی: حق‌الزحمه وکیل ملکی در ترکیه بین 1000 تا 1500 پوند (1200 یورو - 1800 یورو) خواهد بود.
  • کارمزد نمایندگی: به طور استاندارد 3 درصد مبلغ ملک به‌عنوان هزینه نمایندگی در ترکیه پرداخت می‌شود.

آمار خرید ملک در ترکیه

در ادامه راهنمای خرید خانه در ترکیه، می‌پردازیم به آمار خرید خانه در این کشور که اخیراً تغییرات جالبی را تجربه می‌کند. باتوجه‌به ریزش اخیر ارزش لیر، سرمایه‌گذاران از سرتاسر دنیا وارد صف خرید ملک در ترکیه شدند. بخش زیادی از این افراد، سرمایه‌گذاران ایرانی هستند که در سپتامبر 2021 بیش از 1300 خانه در ترکیه معامله کردند. این عدد در اکتبر 2021 به 1265 کاهش یافت، اما همچنان رقم قابل‌توجهی است. عراق با خرید 926 خانه، روسیه با 543 خانه، آلمان با ثبت رقم 256 و قزاق‌ها با خرید 191 خانه در ترکیه، در رتبه‌های بعدی قرار دارند. جالب است بدانید فقط طی اکتبر 2021 چیزی حدود 6 هزار خانه در ترکیه به اتباع خارجه فروخته شد و بیش از یک‌پنجم این مقدار تحت مالکیت مهاجرین یا سرمایه‌گذاران ایرانی است.

قوانین خرید ملک در ترکیه چیست؟

در سال‌های اخیر که تب مهاجرت در میان ایرانیان داغ شده است، یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌ها، مهاجرت از طریق خرید ملک است. این روش در بعضی از کشورها قابل‌اجرا است. ترکیه به‌عنوان یکی از کشورهای همسایه ایران، مقصد ایده‌آلی برای مردم ما است. دلیل این موضوع را می‌توان در اشتراکات فرهنگی و سبک زندگی مردم ایران و ترکیه یافت. به‌علاوه نزدیکی این کشور به ایران، برای کسانی که علاقه ندارند برای همیشه از وطن دور شوند، یک امتیاز بسیار خوب است. برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا نیست. به همین دلیل به‌دست‌آوردن حق شهروندی در این کشور، مزایای بسیار زیادی برای ایرانیان دارد. امکان دریافت حق شهروندی با خرید ملک در کشور ترکیه امکان‌پذیر است. در این مطلب به قوانین خرید ملک در ترکیه خواهیم پرداخت.

قوانین خرید ملک در ترکیه در سال ۲۰۲۱

بر اساس قوانین ترکیه، تمامی اتباع خارجی (به جز کسانی که به هر دلیل اجازه خریدوفروش در این کشور را ندارند) با رعایت تمامی قوانین این کشور، می‌توانند اقدام به خرید ملک کنند. این ملک می‌تواند کاربری مسکونی، اداری، تجاری یا به‌صورت اراضی باشد. بر اساس این قوانین، سقف قیمتی برای خرید وجود ندارد. یعنی هر فرد می‌تواند ملکی به هر مبلغ در این کشور خریداری کند و اقامت موقت ترکیه را به دست آورد. این اقامت باید هرسال تمدید شود. اما اگر فرد ملکی به قیمت ۲۵۰ هزار دلار و بالاتر از آن خریداری کند، در مدت زمانی کوتاه می‌تواند حق شهروندی خود را دریافت کند. این ملک به مدت سه سال باید در رهن دولت ترکیه بوده و حق خریدوفروش آن برای مالک وجود ندارد. بعد از سه سال ملک آزاد شده و می‌توان آن را به فروش رساند.

محدودیت‌ها و شرایط قرارداد ملک در ترکیه

همان‌طور که گفته شد تمامی اتباع خارجی، به‌شرط نداشتن ممنوعیت قانونی، امکان خرید ملک در کشور ترکیه را دارند. اما محدودیت‌هایی هم برای خرید ملک در این کشور وجود دارد. شهروندان خارجی اجازه خرید یا اجاره ملک در مناطق نظامی یا امنیتی در این کشور را ندارند. از طرف دیگر شهروندان خارجی تنها می‌توانند ۱۰ درصد از اراضی هر منطقه در شهر را خریداری کنند و امکان بیشتر از آن برایشان وجود ندارد. این بدان معناست که اگر فرد تصمیم به خرید املاک بیشتر در ترکیه دارد باید به سراغ مناطق دیگر برود. اگر قرارداد ملک باعث نقض هرکدام از قوانین کشور ترکیه شود یا ملک از طرف یکی از وزارتخانه‌ها یا مراکز امنیتی ترکیه به هر دلیلی تأیید نشود، قرارداد خرید فسخ خواهد شد.

چگونه در ترکیه خانه بخریم؟

اولین و مهم‌ترین قدم برای خرید ملک در ترکیه، مشورت با وکیل مهاجرتی است. قطعاً افراد عادی از قوانین و شرایط خرید ملک در ترکیه اطلاعات دقیق ندارند. با اینکه در سایت‌های مختلف در این مورد زیاد مطلب وجود دارد، اما هر قانونی تبصره‌ها و شرایط خاص خودش را دارد. ممکن است وکلا بتوانند به متقاضی، راه‌های بهتر، مکان‌های بهتر و شرایط ایده‌آل‌تری را برای خرید پیشنهاد بدهند. برای طی مراحل خرید ملک در ترکیه ابتدا باید به این کشور سفر کرد. بعد از بازدید از ملک‌های موردنظر و انتخاب آن، کارشناس شهرداری در کشور ترکیه، ملک را قیمت‌گذاری می‌کند.

قیمتی که کارشناس تعیین می‌کند معمولاً با قیمت واقعی ملک تفاوت چندانی ندارد. به همین دلیل مالک نمی‌تواند قیمتی بالاتر برای ملک خود اعلام کند. کارشناس در حقیقت برای امنیت خاطر مشتری وارد عمل می‌شود. بعد از واریز مبلغی به‌عنوان پیش‌پرداخت به‌حساب مالک، قرار انتقال سند گذاشته می‌شود. باقی مبلغ ملک بعد از انتقال سند واریز خواهد شد.

بعد از یک هفته سند در دست خریدار است. در مرحله بعد باید از اداره مهاجرت ترکیه تقاضای وقت مصاحبه کرد. بعد از سؤال و جواب‌ها، کارت اقامت یک یا دوساله به آدرس خانه‌ای که خریداری و ارسال می‌شود. در تمامی این مراحل وکیل همراه فرد خواهد بود تا در صورت بروز هر مشکلی، او را راهنمایی کند. اقامت موقت باید در پایان هرسال تمدید شود. از طرفی فرد باید در سال حداقل دوهفته در کشور ترکیه اقامت داشته باشد. نکته مهم دیگر این است که هیچ جرم کیفری نیز نه در ترکیه و نه در ایران نباید برای فرد ثبت شده باشد.

مدارک موردنیاز برای دریافت اقامت کشور ترکیه با خرید ملک

مدارک لازم برای خرید خانه در ترکیه به شرح زیر است:

  • شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت با ترجمه ترکی (این ترجمه باید حتماً توسط مترجم رسمی مورد تأیید اداره مهاجرت ترکیه باشد.)
  • ارائه برگه بیمه‌نامه که شامل بیمه زلزله برای آپارتمان، خانه، دفتر و هر ملکی است که خریداری می‌شود.
  • دو قطعه عکس خریدار که باید مربوط به کمتر از ۶ ماه قبل از عقد قرارداد باشد.
  • برگه پایان کار و برگه تسویه‌حساب مالیات و عوارض (این برگه باید از شهرداری منطقه‌ای که ملک خریداری شده، دریافت کنید.)
  • در صورت آشنا نبودن به زبان ترکی، حضور مترجم و شاهد الزامی است.
  • در صورت حضور وکیل، اصل و کپی وکالت‌نامه با ترجمه الزامی است. (ترجمه وکالت‌نامه به زبان ترکی باید به تأیید وزارت خارجه و دادگستری ترکیه برسد.)
  • یک قطعه عکس فروشنده
  • سند ملک مورد معامله یا یک نامه از طرف سازمان ثبت‌اسناد ترکیه که در کنار احراز هویت مالک، تمامی مشخصات ملک شامل مختصات محل، متراژ و ویژگی‌ها در آن ثبت می‌شود.

قوانین خرید ملک در ترکیه

بعد از بررسی قوانین خرید ملک در ترکیه و توضیح نحوه خرید خانه در ترکیه، حالا باید هزینه‌های لازم برای خرید ملک را برآورد کرد. وکیل مهاجرتی در ابتدا هزینه کلی زندگی در کشور ترکیه به تفکیک هر شهر، را برای متقاضی شرح می‌دهد. سپس ریز هزینه‌های لازم برای خرید ملک در اختیار او قرار خواهد گرفت. این هزینه‌ها در کنار مبلغ ارزش ملک باید محاسبه شوند تا فرد پیش از معامله بداند که چه مقدار پول نیاز دارد.

  • برای استعلام عدم وجود ملک در اراضی نظامی، باید هزینه‌ای به سازمان نقشه‌برداری و ثبت اراضی پرداخت شود.
  • برای خرید ملک باید از یک وکیل مشورت گرفت. هزینه وکلا باتوجه‌به میزان شهرت آن‌ها کاملاً متفاوت است.
  • هزینه ترجمه اسناد و مدارک توسط دارالترجمه‌های مورد تأیید اداره اسناد ترکیه
  • مالیات انتقال ملک بر اساس قیمتی که توسط کارشناس ارزیابی شده، تعیین می‌شود.
  • برای ثبت سند مالکیت در اداره ثبت‌اسناد کشور ترکیه هم باید مبلغی را پرداخت کرد.
  • بیمه‌نامه زلزله در کشور ترکیه یک بیمه اجباری است. هزینه این بیمه باتوجه‌به متراژ ملک تعیین می‌شود.
  • درصورتی‌که ملک را از مشاورین املاک خریداری کنید، هزینه کمیسیون را هم باید به سایر هزینه‌ها اضافه کرد.
  • تقریباً حدود ۴ درصد قیمت خانه را به‌عنوان هزینه ثبت زمین در نظر می‌گیرند که بین خریدار و فروشنده تقسیم می‌شود. خریدار باید ۲ درصد از این مبلغ را پرداخت کند. این مبلغ با توافق طرفین می‌تواند تغییر کند.
  • مالیات نظافت محیط‌زیست هم از دیگر هزینه‌هایی است که مالک باید پرداخت کند.

 

حداقل سرمایه برای خرید ملک در ترکیه

اگر هنوز نمی‌دانید برای خرید خانه در ترکیه چقدر پول لازم است، این بخش از راهنمای خرید خانه در ترکیه را مطالعه کنید. گران‌ترین شهر‌ها برای خرید ملک به ترتیب موغلا، استانبول، ازمیر، چاناک کاله و بالیکسیر هستند. میانگین قیمت فروش هر مترمربع در موغلا 746 یورو، استانبول با 703 یورو، ازمیر 477 یورو و باقی شهرها در سرتاسر ترکیه 399 یورو است. البته می توانید خرید ملک در الانیا و اقامت ترکیه را نیز کسب کنید. این اعداد صرفاً میانگین بازار است و ممکن است با کمی جستجو، املاک ارزان‌تر و البته مجلل‌تری پیدا کنید. فرضاً اگر ملکی به ارزش 70000 یورو در موغلا پیدا کردید، نباید تعجب کنید. اما در منطقه‌ای مثل آیدین، این قیمت برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری بسیار بالاست.

راهنمای خرید ملک در ترکیه: بهترین خانه در ترکیه

اگر قصد مهاجرت، یا سرمایه‌گذاری با خرید خانه در ترکیه را دارید، قبل از هر کاری باید انواع خانه‌های ترکیه را خوب بشناسید. سپس می‌توانید باتوجه‌به ویژگی‌های هرکدام، بهترین گزینه را باتوجه‌به نیازهای خود انتخاب کنید. می‌توانیم خانه‌هایی که در این کشور ساخته و به فروش می‌رسند را دسته‌بندی کنیم. اولین مورد آپارتمان‌های مسکونی هستند که باتوجه‌به تنوع قیمت‌، فضا و طراحی‌های مناسب، برای خریداران با سبک‌های مختلف مناسب هستند. این مورد انواع آپارتمان‌های استاندارد، پنت هاوس، دوبلکس، تریپلکس، استودیو آپارتمان یا خانه دانشجویی را شامل می‌شود. برای اطلاعات کافی در مورد قیمت آپارتمان در ترکیه به تومان می توانید به صفحه مربوط به ان مراجعه کنید. در این آپارتمان‌ها خدماتی مثل استخرهای شنا، سونا و مراکز تناسب‌اندام، حمام ترکی، خدمات نظافت، مراقبت و نگهداری ساختمان‌ها، باغ‌های خصوصی و زمین‌های بازی ارائه می‌شود. به همین علت قیمت آن‌ها نسبت به آپارتمان‌های معمولی بیشتر است.

آپارتمان‌های معمولی ترکیه

اکثر مهاجران به آپارتمان‌های معمولی علاقه بیشتری دارند، زیرا امنیت آن‌ها نسبت به آپارتمان‌های استاندارد بالاتر است. این آپارتمان‌ها معمولاً در یک مساحت چندهزارمتری واقع می‌شوند و امنیت آن‌ها توسط یک دفتر نگهبانی مرکزی تضمین می‌شود. این مسکن یکی از امن‌ترین انواع خانه‌هایی است که در این راهنمای خرید خانه در ترکیه معرفی می‌کنیم.

آپارتمان‌ها در برج‌های مسکونی

طی سال‌های اخیر باتوجه‌به رشد چشمگیر نرخ خرید ملک توسط اتباع خارجه در این کشور، برج‌سازی شدت گرفت. در حال حاضر این مجتمع‌های آپارتمانی انتخاب اول افرادی است که به دنبال خرید ملک در ترکیه هستند. کلیه امکانات رفاهی شامل مجموعه‌های ورزشی، استخر، سونا و در برخی موارد رستوران و زمین‌بازی کودکان در این برج‌ها وجود دارد. همچنین ویژگی خوب دیگر این نوع مسکن، فضای سبز گسترده و امنیت بسیار بالای آنهاست. جالب است بدانید علاوه بر امنیت مرکزی، معمولاً هر برج یا آپارتمان نگهبان جداگانه‌ای دارد که رفت‌وآمدها را زیر نظر دارد. اکثر این برج‌ها مجهز به سیستم تهویه مرکزی هستند و هزینه ماهیانه آن‌ها در مقایسه با سایر انواع خانه‌ها کمی بیشتر است. البته قیمت آپارتمان در استانبول ترکیه نسبت به بقیه شهرهای دیگر باید متفاوت باشد.

ترکیه گزینه‌ای مناسب برای خرید ملک

کشور ترکیه به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد توریستی دنیا شناخته می‌شود و محبوبیت بسیاری در میان ایرانیان دارد. این کشور به دلیل رشد اقتصادی چشمگیر، طبیعت زیبا، توسعه امکانات شهرنشینی، توسعه صنعتی، گستردگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و موقعیت‌ کاری مطلوب، گزینه مناسبی برای مهاجرت ایرانیان محسوب می‌شود. با وجود اینکه یکی از راه‌های مهاجرت به این کشور خرید ملک ترکیه است اما محدودیت‌هایی نیز وجود دارد. قیمت ملک در ترکیه از سال 2018 با افت شدید همراه شد و ایرانیان از این فرصت استقبال کردند تا بتوانند به وابسته این نوع سرمایه‌گذاری از امتیاز شهروندی این کشور بهره‌مند شوند. طبق قانون مهاجرت در ترکیه، سرمایه‌گذاران خارجی که هزینه خرید ملک در ترکیه تا ارزش 250 هزار دلار را پرداخت کنند، اخذ پاسپورت و اخذ اقامت ترکیه برای آنها امکانپذیر می‌شود. گفتنی است، اتباع خارجی با دریافت پاسپورت ترکیه می‌توانند به 71 کشور جهان بدون ویزا سفر کنند. بر این اساس بسیاری از ایرانیان هزینه خانه در ترکیه را تنها به منظور استفاده از مزایای کارت شهروندی این کشور پرداخت می‌کنند.

به طور میانگین قیمت ملک در ترکیه چقدر است؟

بسیاری از افراد با هر میزان سرمایه به دنبال سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و بلند مدت در هر کدام از شهرهای کشور ترکیه برای کسب سود و درآمد بیشتر هستند و همین افزایش تقاضا باعث داغ شدن بازار ملک و افزایش قیمت مسکن در ترکیه شده است. قیمت آپارتمان ترکیه برای متراژهای کوچک اغلب از زیر یک میلیارد تومان شروع می‌شود. اما هر چه امکانات و امتیازات در شهرها بیشتر شود به همان میزان نیز بر قیمت املاک ترکیه افزوده می‌شود. البته برای خرید خانه در ترکیه قیمت پایین‌تری نیز وجود دارد به طوریکه در مناطق حاشیه‌ای برخی از شهرهای این کشور به ازای هر مترمربع باید 3 تا 4 هزار لیر نقدینگی داشته باشید.

.در سالیان اخیر بحث مهاجرت، سرمایه‌گذاری و تحصیل در خارج از کشور مورد توجه ایرانیان قرار گرفته و انتخاب کشور مقصد مهاجرت از چالش‌های مهم پیش رو در این مسئله است.
کشور ترکیه به عنوان یک از مهاجر‌پذیر‌ترین کشور‌های دنیا همواره به عنوان مقصد اول مهاجرت برای ایرانیان مطرح بوده و سوال‌های مربوط به هزینه خرید خانه در ترکیه ذهن افرادی که قصد مهاجرت دارند را به خود مشغول کرده است.
در ادامه به مزایای خرید خانه در ترکیه، عوامل موثر بر قیمت خانه در ترکیه و حداقل قیمت خانه در ترکیه خواهیم پرداخت.

قیمت خانه در ترکیه

مزایای خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه مزایای زیادی داشته و در ادامه شماری از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

ارزش خرید بالا نسبت به قیمت

قیمت ملک در ترکیه به نسبت امکانات و زیبایی‌های بصری این کشور از کشور‌های اروپایی و حتی ایران مناسب‌تر بوده و این مسئله خرید خانه در ترکیه را به فرصت خوبی برای داشتن یک خانه با خصوصیات ایده‌آل تبدیل می‌کند.

آب و هوا و اقلیم چهار‌فصل

ترکیه علاوه بر داشتن دریا، جنگل و اماکن گردشگری زیبا و چشم‌نواز از آب و هوای معتدل و مناسبی برخوردار بوده و دمای هوا در زمستان و تابستان از نظر سرما و گرما قابل تحمل و مطبوع است.
هزینه‌های پایین زندگی در ترکیه
هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انجام شده برای تامین مایحتاج زندگی در ترکیه نسبت به کشور‌های اروپایی پایین‌تر بوده و این مسئله زندگی در ترکیه را مقرون به صرفه می‌کند.

اخذ اجازه‌ی اقامت دائم با خرید ملک در ترکیه

با توجه به سیاست دولت ترکیه مبنی بر جذب توریست و سرمایه، این کشور به کسانی که اقدام به خرید ملک در ترکیه کرده و در این کشور زندگی می‌کنند اجازه‌ی اقامت دائم و رفت و آمد بدون محدودیت به این کشور را داده است. البته اجازه‌ی اقامت دائم در این کشور تنها یکی از مزایای خرید ملک در ترکیه بوده و در صورت دارا بودن شرایط اخذ تابعیت، می‌توان برای تبدیل وضعیت اقامت دائم به شهروندی ترکیه و دریافت پاسپورت این کشور اقدام کرد.

عوامل موثر بر قیمت ملک در ترکیه

قیمت خانه در ترکیه تحت تاثیر عوامل زیادی است که باید هنگام خرید خانه به آن‌ها توجه داشت. به طور کلی می‌توان گفت مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده‌ی قیمت خانه توانایی آن در ایجاد سود‌های کلان و گردش سریع سرمایه است.
در ادامه به برخی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت خانه در ترکیه اشاره می‌کنیم.

موقعیت خانه

برای خرید خانه باید در نظر داشت که قیمت خانه در شهر‌های توریستی بالا‌تر از شهر‌های غیر توریستی است. همچنین عواملی مانند فاصله نسبت به ساحل، مراکز خرید، ایستگاه‌های وسایل حمل و نقل عمومی و بیمارستان‌ها  بر قیمت خانه اثر‌گذار است.
 

مساحت

مساحت زیربنای خانه از فاکتور‌های مهم تعیین کننده‌ی قیمت خانه در ترکیه بوده و مواردی مانند مساحت مفید و مساحت هر یک از قسمت‌های خانه هنگام قیمت‌گذاری در نظر گرفته می‌شوند.
 

سن خانه و شرایط ساخت و ساز

خانه‌های آماده برای تحویل در ترکیه قیمت بیشتری نسبت به خانه‌های در حال ساخت دارند. این مسئله پیش خرید خانه‌های در حال ساخت را به فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری و به دست آوردن سود قابل توجه تبدیل می‌کند.
 

امکانات خانه

طبیعتا خانه‌های با امکانات بیشتر قیمت بالا‌تری دارند. مواردی مانند شماره‌ی طبقه‌ی آپارتمان، نمای خانه، خدمات ارائه شده در مجموعه‌ی آپارتمانی و دکوراسیون و مبلمان به کار برده شده در خانه تاثیر زیادی بر قیمت آن دارند.
 

ظاهر خانه

ظاهر خانه تاثیر زیادی بر قیمت آن داشته و خانه‌های با نمای قدیمی قیمت مناسب‌تری از خانه‌های با نما‌های مدرن دارند.

 

 

حداقل قیمت خانه در ترکیه

حداقل قیمت خانه در ترکیه در مناطق مختلف متفاوت بوده و به عوامل مختلفی که در ابتدای مقاله به برخی از آن‌ها اشاره شد بستگی دارد.


به عنوان مثال پایین‌ترین قیمت‌های خانه در شهر‌های مختلف ترکیه عبارتند از:
استانبول 250 هزار لیر
آنکارا 180 هزار لیر
آنتالیا 190 هزار لیر
ازمیر 230 هزار لیر
بورسا 190 هزار لیر
ترابزون 160 هزار لیر
وان 145 هزار لیر
البته قیمت‌هایی که ذکر شد در بالا برای ارزان‌ترین خانه‌های موجود بوده و قیمت آپارتمان های با مساحت و ساخت استاندارد بالا‌تر از این مبالغ است.

ساده ترین راه برای دریافت دقیق تر قیمت خانه در ترکیه بازدید از وب سایت های اینترنتی است. که با فراهم نمودن امکان جستجو و مقایسه املاک شما را در یافتن بهترین گزینه جهت سرمایه گذاری ملک در ترکیه یاری میکند. جهت مشاهده قیمت خانه های فروشی در ترکیه می توانید به صفحه لیست املاک در بانک اطلاعات املاک کوبه رجوع نمایید.

راهنمای خرید خانه ارزان در ترکیه

همان‌طور که گفته شد عوامل زیادی مانند موقعیت ملک مسکونی مورد نظر، مساحت و امکانات بر قیمت آن تاثیر می‌گذارند. طبیعتا خانه‌ای که واجد تمام شرایط مناسب را دارد. قیمت بالایی داشته و برای خرید آن باید مبالغ زیادی در نظر گرفت.
برای خرید خانه با قیمت مناسب در ترکیه باید توقعات خود را اولویت‌بندی کرد و مهم‌ترین اولویت‌ها را در خرید خانه مد نظر قرار داد.
نکاتی که هنگام خرید خانه در ترکیه باید به آن‌ها توجه کرد:
1.    قیمت خانه معمولی در ترکیه نسبت به ایران ارزان‌تر بوده و خرید ملک مسکونی در ترکیه فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری و افزایش ارزش دارایی‌ها است.
2.    خرید خانه در مناطقی از ترکیه مانند استانبول و آلانیا که پروژه‌های ساخت مسکن زیادی وجود دارد از نظر اقتصادی دارای منافع بیشتری بوده و آینده‌ی درخشان‌تری را برای سرمایه‌گذاری شما متصور می‌کند.
3.    خانه‌های واقع شده در مرکز شهر قیمت بالا‌تری از خانه‌های حاشیه‌ی شهر دارند بنابراین اگر در تامین بودجه‌ی لازم برای خرید خانه مشکل دارید آپارتمان‌های حاشیه‌ی شهر گزینه‌های مناسبی برای شما هستند.
4.    قیمت خانه در شهر‌های توریستی ترکیه بسیار بالا‌تر از شهر‌های غیر توریستی است. بنابراین انتخاب شهر مناسب برای خرید خانه از مهم‌ترین نکات در داشتن یک خرید موفق است.
5.    قیمت آپارتمان‌های در دست ساخت در ترکیه از خانه‌های آماده‌ی تحویل ارزان‌تر بوده و همین مسئله موجب سود‌آوری این پروژه‌ها برای خریداران می‌شود.
6.    قیمت خانه در مناطقی که متقاضی آنچنان زیادی نداشته پایین‌تر بوده و خرید خانه از این مناطق برای خریداران با بودجه‌ی کم منطقی‌تر است.
7.    مواردی مانند فاصله تا ساحل، مراکز خرید، مراکز تفریحی و تاریخی و دیگر جاذبه‌های موجود در قیمت خانه تاثیر زیادی داشته بنابراین باید در نظر داشت که خانه‌های با فاصله‌ی بیشتر از این اماکن قیمت ارزانتری داشته و برای خرید توسط خریداران با بودجه‌ی محدود گزینه‌های مناسب‌تری هستند.

جمع بندی

با توجه به قیمت مناسب خانه در ترکیه، سرمایه‌گذاری از طریق خرید خانه در این کشور کاری آینده‌نگرانه و اقتصادی است. اما این مسئله چالش‌هایی مانند انتخاب شهر مناسب را پیش روی خریدار می گذارد. و حل چالش‌های پیش رو مستلزم کسب اطلاعات و آگاهی است. سوالاتی مانند قیمت خانه کوچک در ترکیه و حداقل قیمت خانه در ترکیه از جمله پر تکرار‌ترین سوالات افراد در خصوص مهاجرت و سرمایه‌گذاری در ترکیه است. ما در این مقاله به این سوالات مهم پاسخ دادیم.

خرید ملک در ترکیه

این روزها خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است و دولت کشور ترکیه نیز تسهیلات و امکانات ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاران خارجی از این طریق در نظر گرفته است. از طرفی دیگر، قیمت خانه در ترکیه به لیر ارزش بیشتری نسبت به ریال دارد و با این سرمایه‌گذرای ارزش افزوده بیشتری نصیب خریدار خواهد شد. با تغییر قوانین اخذ اقامت ترکیه در سال 2020 بسیاری از مردم ایران برای رسیدن به یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های دنیا و اخذ اقامت در این کشور نسبت به خرید خانه در ترکیه با قیمت مناسب اقدام کردند. در سال‌های اخیر صنعت ساختمان‌سازی در شهرهای ترکیه دچار تحولات گسترده‌ای شد و قیمت ملک در ترکیه رشد قابل توجهی داشته است. البته قیمت خرید آپارتمان در ترکیه در مقایسه با قیمت خانه در بسیاری از شهرهای ایران ارزان‌تر است؛ با این تفاوت که موقعیت اقتصادی و رفاهی بیشتری در این کشور توریستی نهفته است و نرخ ارز و تورم تقریبا دارای ثبات است. بر این اساس مردم ایران تلاش می‌کنند از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک در ترکیه، اقامت دائم و پاسپورت ترکیه را دریافت ‌کنند. اگر شما هم قصد سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات ترکیه و استفاده از جاذبه‌های توریستی این کشور را دارید؛ بهتر است با شرایط و قیمت خانه در ترکیه بیشتر آشنا شوید.

ترکیه خرید ملک

خرید ملک در ترکیه: آیا شما هم به دنبال دستیابی به زندگی بهتر برای خود و فرزندان و خانواده خود هستید؟ خرید ملک در ترکیه راهی برای رسیدن به هدف‌های شماست، اما نگران چالش‌های پیش‌رو هستید؟ آیا می‌دانید برای خرید خانه در ترکیه گزینه‌های انتخابی بسیاری در شهرهای مختلف این کشور و با قیمت‌های متفاوت پیش‌روی شماست و برای خرید ملک ترکیه محدود به شهر خاصی مانند استانبول نیستید؟ بانک اطلاعات املاک کوبه بهترین خانه‌ها و واحدهای اداری ترکیه را به شما معرفی می‌کند. خانه‌هایی مطابق با پسند و خواست و بودجه شما. در ساخت آینده‌ای بهتر برای شما و فرزندانتان، همراه شماست. همان‌طور که می‌دانید یکی از راه‌های اقامت در ترکیه، خرید خانه در ترکیه است. برای خرید ملک در ترکیه نیازی نیست راه دوری بروید و به گشت‌وگذار در شهرهای ترکیه بپردازید و هزینه و زمان خود را صرف دیدار از پروژه‌های مختلف مسکونی و اداری این کشور کنید. وب‌سایت بانک اطلاعات املاک کوبه همه اطلاعاتی را که در دیدار حضوری از یک ساختمان ممکن است برای شما حاصل شود، با جزئیات دقیق گردآوری کرده است. موقعیت مکانی و جغرافیایی واحدهای موردنظر را به نمایش می‌گذارند و انتخاب را برای شما آسان‌تر می‌کنند. [caption id="attachment_129" align="aligncenter" width="640"] ترکیه خرید ملک خرید خانه در ترکیه[/caption]

گزینه‌های مختلف خانه خریدن در ترکیه

برای انتخاب و خرید واحد مسکونی ترکیه ما گزینه‌های گوناگونی در اختیار شما قرار می‌دهیم. کافی است سری به سایت ما بزنید و با گشت‌وگذار در میان واحدهای مختلف، خانه موردعلاقه خود را پیدا کنید. برای خرید آن اقدام کنید. برای راحتی کار شما ما واحد‌های مختلفی را که در ترکیه به فروش می‌رسند را در دسته‌بندی‌های مختلفی به معرض تماشای شما گذاشته‌ایم. شما با دیدن املاک پربازدید می‌توانید به بیشترین علاقه‌مندی‌های خریداران ملک در ترکیه پی ببرید. البته ما املاک جدید برای فروش گذاشته شده را هم فراموش نکرده‌ایم. در کنار آنها پیشنهادات ویژه‌ای برای خرید ملک در ترکیه برای شما ارائه کرده‌ایم. برای خرید آپارتمان در ترکیه کافی است نگاهی به دسته‌بندی سایت ما بیندازید و با دیدن تصاویر و اطلاعات دقیق هر خانه از نظر متراژ و منطقه، ابتدا دیدی کلی نسبت به آن پیدا کنید. در صورت‌پسند اولیه، نقشه و پلان واحد ساختمانی موردنظر را به‌صورت دقیق ببینید. همچنین با دیدن فیلمی از بیرون و درون ساختمان، اطلاعات خود را درباره مبلمان و جایگاه قرارگیری واحد مسکونی یا تجاری در ساختمان و حتی در شهر موردنظر کامل کنید. البته ما راه میان‌بری هم برای انتخاب آسان پیش‌روی شما قرار داده‌ایم. با مدد از این روش کافی است اطلاعات ملک موردنظرتان را با مشخص‌کردن نام شهر، نوع ملک (آپارتمان، ویلا، یا زمین)، نوع کاربری (مسکونی، اداری، یا تجاری)، تعداد اتاق‌خواب، مساحت و حتی قیمت موردنظر در جدول، این امکان را به وب‌سایت ما بدهید تا هرآنچه در دسته‌بندی موجود است را برای شما به نمایش بگذارد. [caption id="attachment_130" align="aligncenter" width="640"]خرید خونه تو ترکیه خرید خانه در ترکیه به لیر[/caption]

خرید املاک در ترکیه

می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر متقاضی خرید آپارتمان در ترکیه، قیمت آن است. ابتدا باید این نکته را خاطرنشان کنیم که افراد با توانائی‌های مالی مختلف می‌توانند به خرید خانه ترکیه بپردازند. مانند همه کشورها، قیمت خرید خانه ترکیه در همه شهرها و مناطق جغرافیایی این کشور یکسان نیست. پس چنانچه شما در جست‌وجوی واحدهای ارزان‌تر هستید هم می‌توانید واحدهای فروشی در شهرهای دیگری غیر از استانبول را هم ببینید و ارزیابی کنید. البته لازم است این نکته را هم گوشزد کنیم. قیمت ملک در محله های استانبول یا محله‌های مختلف هر شهر دیگری باز با یکدیگر متفاوت است. این مسئله انتخاب‌های متفاوتی پیش‌روی شما قرار می‌دهد. عامل مؤثر دیگر در قیمت خرید ملک در ترکیه مساحت واحدهای تجاری یا مسکونی است. لازم به توضیح نیست که اندازه و مساحت ملک، عاملی بسیار مهم در تعیین قیمت خرید واحد مسکونی ترکیه است. یکی دیگر از گزینه‌های تعیین‌کننده قیمت نهایی خرید آپارتمان در ترکیه و همچنین خرید واحدهای اداری و تجاری، کیفیت ساخت و مواد و مصالح واحدها است. از این دیدگاه هم واحدهای مسکونی و اداری ترکیه، به نسبت کیفیت‌های ساخت متفاوتی که دارند، دارای قیمت‌های مختلفی هم هستند. امکان انتخاب با بودجه‌های متفاوت را برای خرید خانه در ترکیه در اختیار شما قرار می‌دهند. بدین ترتیب شما برای پیداکردن واحد مسکونی یا تجاری موردنظر خود کافی است از امکانات وب‌سایت کوبه استفاده کنید. بدین‌گونه بهترین واحد اداری یا مسکونی متناسب با خواست و سلیقه و بودجه خود را بیابید و آن را خریداری کنید. [caption id="attachment_131" align="aligncenter" width="640"]خرید منزل در ترکیه خرید مسکن در ترکیه[/caption]

از طریق املاک کوبه خانه دار شوید

بانک اطلاعات املاک کوبه شبکه متمرکز اطلاعات املاک ترکیه است. در سال 2020 آغاز به کارکرده و اطلاعات جامعی از املاک این کشور در اختیار متقاضیان خرید خانه در ترکیه قرار می‌دهد و به سمت کامل شدن اطلاعات و آمار پیش می‌رود. وب‌سایت کوبه خریدار و فروشنده را به یکدیگر معرفی می‌کند. با دادن امکان تماس مستقیم به آنها از راه قراردادن نام، شماره تماس و نشانی وب‌سایت فروشنده به خریدار، قدم بزرگی در راه تحقق رؤیای بسیاری از مردم، یعنی خانه‌دار شدن در ترکیه و گرفتن اقامت ترکیه و درنتیجه، رسیدن به زندگی بهتر برمی‌دارد. خرید خانه را در ترکیه برای شما آسان‌تر می‌کند. بانک اطلاعات املاک کوبه خانه یا واحدهای اداری و تجاری مختلف را در شهرهای مختلف همسایه غربی ایران به شما معرفی می‌کند. [caption id="attachment_132" align="aligncenter" width="640"]خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان خرید ملک ترکیه[/caption]

آنچه باید در مورد خرید ملک در ترکیه بدانید

این‌سایت اطلاعاتی از شهرهای مختلف ترکیه و جاذبه‌های گردشگری آن می‌دهد و تصمیم‌گیری را برای خرید ملک در مناطق مختلف ترکیه آسان‌تر می‌کند. حتی شما را با شرایط تحصیل در ترکیه و رتبه جهانی دانشگاه‌های این کشور آشنا می‌سازد. یکی از شهرهایی که به‌تفصیل در وب‌سایت کوبه مورد بررسی قرار می‌گیرد و منطقه‌ها و محله‌های اروپایی و آسیایی مختلف آن تفکیک می‌شود، شهر استانبول است. استانبول طرف‌داران زیادی در بین خریداران ملک در ترکیه دارد. این تقسیم‌بندی به طرف‌داران خرید واحدهای اداری و مسکونی این شهر کمک می‌کند. بهترین گزینه را از بین موارد دیگر، برگزینند و در نهایت خریداری کنند. از طرف دیگر برای آگاهی خریداران ملک از همه اطلاعات موردنیاز خرید خانه در ترکیه، کوبه بانک اطلاعاتی خود را به زبان فارسی تنظیم کرده تا متقاضیان خرید واحد مسکونی ترکیه دغدغه ندانستن زبان ترکی استانبولی یا انگلیسی را نداشته باشند. بتوانند همه اطلاعات موردنیاز خرید خانه در ترکیه درباره خرید آپارتمان در ترکیه، جاذبه‌های گردشگری این کشور همسایه، امکان تحصیل و رتبه دانشگاه‌های آن، شیوه افتتاح حساب در این کشور و حتی روند تأسیس شرکت در ترکیه را به دست آورند. بدون دغدغه برای دستیابی به آینده‌ای بهتر برای خود و خانواده خود اقدام کنند. [caption id="attachment_133" align="aligncenter" width="640"]خانه خریدن در ترکیه خرید خانه و ملک در ترکیه[/caption]

راهنمایی املاک کوبه تجربه کنید

آیا شما هم به دنبال دستیابی به زندگی بهتر برای خود و فرزندان و خانواده خود هستید. اگر خرید خانه در ترکیه راهی است که شما را به اهدافتان می‌رساند، نگران چالش‌های پیش‌رو نباشید. آیا می‌دانید برای خرید ملک در ترکیه گزینه‌های انتخابی بسیاری در شهرهای مختلف این کشور، و با قیمت‌های متفاوت پیش‌روی شماست؟ شما برای خرید خانه ترکیه محدود به شهر خاصی مانند استانبول نیستید. آیا می‌دانید با سرمایه‌گذاری در املاک ترکیه و گرفتن اقامت و پاسپورت این کشور می‌توانید بدون ویزا به بیش از صد کشور دنیا سفر کنید؟ و اینکه یکی از راحت‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه خرید ملک می‌باشد؟ [caption id="attachment_135" align="aligncenter" width="640"]خرید منزل در ترکیه خرید اینترنتی ملک در ترکیه[/caption]

خرید منزل در ترکیه

سرمایه‌گذاری در ترکیه یکی از راه‌هایی است که می‌توانید اقامت این کشور را به دست آورید. برای سرمایه‌گذاری در ترکیه راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آسان‌ترین آنها، خرید املاک در ترکیه است. خرید خانه در ترکیه آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری در این کشور است. مقدار سرمایه موردنیاز آن پائین‌تر از گونه‌های دیگر سرمایه‌گذاری در املاک، و حتی روش‌های دیگر سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه است. از دیگر راه‌هایی که می‌توانید اقامت ترکیه را به دست بیاورید، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های ساخت‌وساز املاک است که کمترین بودجه موردنیاز آن، دوبرابر حداقل هزینه لازم برای خرید واحد مسکونی در ترکیه است. [caption id="attachment_136" align="aligncenter" width="640"]برای خرید مسکن در ترکیه چکنیم روش خرید ملک در ترکیه[/caption]

خرید مسکن در ترکیه

آیا شما هم به دنبال دستیابی به زندگی بهتر برای خود و فرزندان و خانواده خود هستید و خرید خانه در ترکیه راهی برای رسیدن به هدف‌های شماست، اما نگران چالش‌های پیش‌رو هستید؟ آیا می‌دانید برای خرید ملک در ترکیه گزینه‌های انتخابی بسیاری در شهرهای مختلف این کشور و با قیمت‌های متفاوت پیش‌روی شماست و برای خرید خانه ترکیه محدود به شهر خاصی مانند استانبول نیستید؟ بانک اطلاعات املاک کوبه بهترین خانه‌ها و واحدهای اداری ترکیه را که مطابق با پسند و خواست و بودجه شماست را به شما معرفی می‌کند و در ساخت آینده‌ای بهتر برای شما و فرزندانتان، همراه شما می‌باشد. [caption id="attachment_137" align="aligncenter" width="640"]مشاور املاک کوبه سایت مشاور املاک ترکیه[/caption]

ترکیه خرید ملک در آن

همان‌طور که می‌دانید یکی از راه‌های گرفتن اقامت ترکیه، خرید خانه در ترکیه است. برای خرید ملک در ترکیه نیازی نیست راه دوری بروید و به گشت‌وگذار در شهرهای ترکیه بپردازید و هزینه و زمان خود را صرف دیدار از پروژه‌های مختلف مسکونی و اداری این کشور کنید. وب‌سایت بانک اطلاعات املاک کوبه همه اطلاعاتی را که در دیدار حضوری از یک ساختمان ممکن است برای شما حاصل شود، با جزئیات دقیق گردآوری کرده است و با به نمایش گذاشتن موقعیت مکانی و جغرافیایی واحدهای موردنظر، انتخاب را برای شما آسان‌تر کرده است.

خانه ترکیه خرید

برای انتخاب و خرید واحد مسکونی ترکیه ما گزینه‌های گوناگونی در اختیار شما قرار می‌دهیم. کافی است سری به سایت ما بزنید. با گشت‌وگذار در میان واحدهای مختلف، خانه موردعلاقه خود را پیدا کنید و برای خرید آن اقدام کنید. برای راحتی کار شما ما واحد‌های مختلفی را که در ترکیه فروشی است را در دسته‌بندی‌های مختلفی به معرض تماشای شما گذاشته‌ایم. شما با دیدن املاک پربازدید می‌توانید به بیشترین علاقه‌مندی‌های خریداران ملک در ترکیه پی ببرید. البته ما املاک جدید برای فروش هستند را هم فراموش نکرده‌ایم و در کنار آنها پیشنهادات ویژه‌ای برای خرید ملک در ترکیه برای شما ارائه کرده‌ایم. [caption id="attachment_141" align="aligncenter" width="640"]سایت مطمئن برای خرید ملک در ترکیه روش مطمئن برای خرید خانه در ترکیه[/caption]

یک تجربه عالی برای خرید

خرید خونه تو ترکیه برای خرید آپارتمان در ترکیه کافی است نگاهی به دسته‌بندی سایت ما بیندازید. با دیدن تصاویر و اطلاعات دقیق هر خانه از نظر متراژ و منطقه، ابتدا دیدی کلی نسبت به آن پیدا کنید. در صورت پسند اولیه، نقشه و پلان واحد ساختمانی موردنظر را به‌صورت دقیق ببینید. همچنین با دیدن فیلمی از بیرون و درون ساختمان، اطلاعات خود را درباره مبلمان و جایگاه قرارگیری واحد مسکونی یا تجاری در ساختمان و حتی در شهر موردنظر کامل کنید. برای خرید ویلا در ترکیه به پول ایران و قیمت آپارتمان در ترکیه به تومان ما راه میان‌بری هم برای انتخاب آسان پیش‌روی شما قرار داده‌ایم و با مدد از این روش کافی است: اطلاعات ملک موردنظرتان را با مشخص‌کردن نام شهر، نوع ملک (آپارتمان، ویلا، یا زمین)، نوع کاربری (مسکونی، اداری، یا تجاری)، تعداد اتاق‌خواب، مساحت، و حتی قیمت موردنظر در جدول آماده شده است. این امکان را به وب‌سایت ما بدهید تا هرآنچه در دسته‌بندی تعیین شده شما می‌گنجد را برای شما به نمایش بگذارد.

 

 

نکات طلایی و کاربردی

خرید خانه و ملک در ترکیه می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر متقاضی خرید آپارتمان در ترکیه، قیمت آن است. ابتدا باید این نکته را خاطرنشان کنیم که افراد با توانائی‌های مالی مختلف می‌توانند به خرید خانه ترکیه بپردازند. مانند همه کشورها، قیمت خرید خانه ترکیه در همه شهرها و مناطق جغرافیایی این کشور یکسان نیست. چنانچه شما در جست‌وجوی واحدهای ارزان‌تر هستید هم می‌توانید واحدهای فروشی در شهرهای دیگری غیر از استانبول را هم ببینید و ارزیابی کنید. البته لازم است این نکته را هم گوشزد کنیم که قیمت خرید خانه در محله‌های مختلف استانبول یا محله‌های مختلف هر شهر دیگری باز با یکدیگر متفاوت است. این مسئله انتخاب‌های متفاوتی پیش‌روی شما قرار می‌دهد. [caption id="attachment_140" align="aligncenter" width="640"]سرمایه گذاری با خریدن خانه در ترکیه آیا می شود در ترکیه ملک خرید[/caption]

مشاوره املاک ترکیه

خرید خانه از ترکیه عامل مؤثر دیگر در قیمت ملک در ترکیه مساحت واحدهای تجاری یا مسکونی است. لازم به توضیح نیست که اندازه و مساحت ملک، عاملی بسیار مهم در تعیین قیمت خرید واحد مسکونی ترکیه است. یکی دیگر از گزینه‌های تعیین‌کننده قیمت نهایی خرید آپارتمان در ترکیه و همچنین خرید واحدهای اداری و تجاری، کیفیت ساخت و مواد و مصالح مصرفی در ساخت واحدها است. از این دیدگاه هم واحدهای مسکونی و اداری ترکیه، به نسبت کیفیت‌های ساخت متفاوتی که دارند، دارای قیمت‌های مختلفی هم هستند. امکان انتخاب با بودجه‌های متفاوت را برای خرید خانه در ترکیه در اختیار شما قرار می‌دهند. بدین ترتیب شما برای پیداکردن واحد مسکونی یا تجاری موردنظر خود کافی است از امکانات وب‌سایت کوبه استفاده کنید، تا بهترین واحد اداری یا مسکونی متناسب با خواست و سلیقه و بودجه خود را بیابید و آن را خریداری کنید. [caption id="attachment_139" align="aligncenter" width="640"]چگونه در ترکیه خانه بخریم روش جدید برای خرید ملک در ترکیه[/caption]

آموزش های مهم در این زمینه

خرید خانه در ترکیه به لیر بانک اطلاعات املاک کوبه شبکه متمرکز اطلاعات املاک ترکیه است که در سال 2020 آغاز به کارکرده و اطلاعات جامعی از املاک این کشور در اختیار متقاضیان خرید خانه در ترکیه قرار می‌دهد و به سمت کامل شدن اطلاعات و آمار پیش می‌رود. وب‌سایت کوبه خریدار و فروشنده را به یکدیگر معرفی می‌کند. امکان تماس مستقیم به آنها از راه قراردادن نام، شماره تماس، و نشانی وب‌سایت فروشنده به خریدار می‌دهد. از این رو قدم بزرگی در راه تحقق رؤیای بسیاری از مردم، یعنی خانه‌دار شدن در ترکیه و گرفتن اقامت ترکیه برمی‌دارد. درنتیجه، رسیدن به زندگی بهتر و خرید خانه را در ترکیه برای شما آسان‌تر می‌کند. بانک اطلاعات املاک کوبه نه‌تنها خانه یا واحدهای اداری و تجاری مختلف را در شهرهای مختلف همسایه غربی ایران به شما معرفی می‌کند. بلکه اطلاعاتی را از شهرهای مختلف این کشور و جاذبه‌های گردشگری آن به شما می‌دهد تا تصمیم‌گیری را برای خرید ملک در مناطق مختلف ترکیه آسان‌تر کند. حتی شما را با شرایط تحصیل در ترکیه و رتبه جهانی دانشگاه‌های این کشور آشنا می‌سازد. [caption id="attachment_138" align="aligncenter" width="640"]بهترین فرصت برای سرمایه گذاری روش های خرید ملک در ترکیه[/caption]

قیمت مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه در سال‌های اخیر موردتوجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای مهاجرت نمودن به کشور ترکیه به‌خصوص برای ایرانیان خرید مسکن و ملک در این کشور می‌باشد. فاصله نزدیک پروازی میان کشور ترکیه و ایران و تشابهات فرهنگی دو کشور سبب شده افراد زیادی علاقه‌مند به خرید خانه در ترکیه شوند. باتوجه‌به این که قیمت مسکن ترکیه بسیار مناسب‌تر از برخی کلان‌شهرها در ایران می‌باشد، خرید مسکن ترکیه به‌منظور سپری نمودن اوقات خوش تفریحی و همچنین حفظ نمود ارزش پول گزینه مناسبی خواهد بود. علاوه بر این موارد شما می‌توانید اقامت ترکیه را برای خود و خانواده‌تان با خرید ملک مناسب در ترکیه دریافت نمایید و تحت شرایط مطلوب حتی شهروندی ترکیه را نیز اخذ نمایید. لازم به ذکر است که با داشتن پاسپورت ترکیه می‌توان بدون داشتن ویزا به ۷۱ کشور دنیا سفر نمود و این پاسپورت رتبه ۳۹ را در دنیا دارا می‌باشد. در ادامه این مطلب به بررسی قیمت مسکن ترکیه و به‌منظور خرید و اجاره خواهیم پرداخت.

قیمت مسکن در ترکیه ۲۰۲۰

بنا به دلایلی که به‌صورت خلاصه به آن‌ها اشاره شد، داشتن اطلاعات در مورد قیمت منزل در ترکیه و همچنین هزینه اجاره نمودن ملک، سیستم کاری ترکیه و غیره ضروری می‌باشد. ترکیه یک کشور پهناور است که به صدور ویزا جهت اقامت در آن نیاز نمی‌باشد و روند سفر به این کشور توریستی و خوش‌آب‌وهوا سهل و راحت می‌باشد. قیمت خرید مسکن در ترکیه و همچنین هزینه‌های روزمره خوراک و پوشاک در آن بسیار کمتر از سایر کشورهای اروپایی می‌باشد. خریدوفروش خانه یا آپارتمان در کشور ترکیه نیز مثل ایران بنا بر مترمربع می‌باشد. قیمت واحد مسکونی در ترکیه بسیار تحت تأثیر شهر موردنظر خریدار و منطقه واقع‌شدن ملک می‌باشد. برای این که میزان سرمایه اولیه برای خرید ملک در این کشور را بررسی نمایید ابتدا می‌بایست نوع خانه‌ای که قصد خریدش را دارید، شهر موردنظر و متراژ خانه مطلوبتان را مشخص نمایید. می‌توان با خرید ملکی در ترکیه با ارزشی برابر با حداقل میزان بودجه در دسترس فرد، اقامت موقت این کشور را اخذ نمود. نوع ملک در مجموعه قانون‌های خرید مسکن در ترکیه 2020 و 2021 هیچ فرقی نخواهد کرد و با خرید هر نوع ملکی می‌توان اقامت دریافت نمود که البته نوع اقامت دریافتی بستگی به میزان ارزش ملک دارد.

بررسی کلی قیمت مسکن ترکیه

باتوجه‌به این مطلب که رونق بازار ملک در شهرهای بزرگ کشور ترکیه از جمله استانبول، آنکارا، آنتالیا، ازمیر درصد بالاتری دارد، خرید ملک در آن‌ها پیشنهاد می‌شود. هرچند به‌مراتب شهر استانبول گزینه بهتری برای خرید ملک خواهد بود، چرا که این شهر از امکانات بسیاری در مقایسه با سایر شهرها حتی آنکارا برخوردار می‌باشد. همچنین نرخ رشد قیمت مسکن در شهر استانبول بالاتر از میانگین میزان رشد مسکن در سایر شهرهای ترکیه و حتی ایران در سال می‌باشد. با درنظرگرفتن مرکزیت و وسیع بودن شهر استانبول که به‌عنوان پایتخت توریستی، اقتصادی و حتی به میزان زیادی سیاسی ترکیه، بازه انتخابی گسترده‌ای را در اختیار خریداران قرار می‌دهد و از رونق بالاتری در امر خریدوفروش ملک برخوردار می‌باشد.

قیمت مسکن ترکیه به پول ایران

برای تخمین زدن حداقل سرمایه موردنیاز، دانستن قیمت مسکن ترکیه به پول ایران دارای اهمیت می‌باشد. اولین گام در اقدام به خرید خانه و ملک در ترکیه، ارزیابی قیمت منزل در ترکیه به تومان و به پول ایران خواهد بود سپس با درنظرگرفتن بودجه موجود خانه‌های مختلفی را بررسی نموده و در نهایت بهترین گزینه را متناسب با سرمایه و درنظرگرفتن شرایط موردنظر خود انتخاب می‌نمایید. قیمت مسکن ترکیه به طور متوسط از حدود ۷۰۰ میلیون تومان به پول ایران آغاز می‌شود. شاید به نظر برسد با این پول تنها می‌توان در دورافتاده‌ترین شهرهای ترکیه اقدام به خرید ملک نمود. اما این‌گونه نیست و شما می‌توانید در مناطق متوسط شهر استانبول با این مبلغ مسکن خریداری نمایید. واضح است که قیمت خرید مسکن در ترکیه بازه گسترده‌ای دارد و در ترکیه نیز همچون ایران هم‌خانه‌های گران موجود است و هم‌خانه‌های ارزان‌قیمت. در شهر استانبول می‌توان واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت بسیار خوبی را با متراژهای پایین و حدود ۵۰ الی ۶۰ متری پیدا نمود که پول موردنیاز برای خریدشان به یک میلیارد تومان هم نمی‌رسد. از نظر کارشناسان با این رنج قیمت خرید مسکن در استانبول بسیار آینده‌دارتر و بهتر از خرید مسکن در ایران است.

قیمت واحد مسکونی در ترکیه

در شهرهای کوچک‌تر قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و خانه‌های خیلی ارزان‌تر و مناسبی می‌توانید خریداری نمایید. برای مثال یکی از مناطق قیمت مناسب برای خرید ملک در ترکیه که از سایر مناطق شهر استانبول نیاز به سرمایه کمتری برای خرید ملک دارد، اسنیورت می‌باشد که در قسمت غربی بخش اروپایی استانبول قرار دارد. آپارتمان‌ها و منازل واقع در شهرک‌های این منطقه علاوه بر این که از قیمت‌های مناسبی برخوردار هستند کلیه امکانات تفریحی و رفاهی، نزدیکی به مراکز خرید و همچنین امکانات امنیتی و نگهبانی شبانه‌روزی را دارا می‌باشند.  

مقایسه قیمت واحد مسکونی در ترکیه و ایران

در حالت کلی می‌توان گفت قیمت مسکن ترکیه به دلیل سیاست و قوانین مربوط به قیمت مسکن در ترکیه ۲۰۲۰ ارزان‌تر بوده و با قیمت مسکن در ایران بسیار متفاوت است. با سیاست‌گذاری‌های صحیح دولت ترکیه از جمله اعطای وام‌های کم‌بهره و درازمدت جهت خرید خانه و واحد مسکونی، قیمت ملک را تثبیت نماید. تفاوت قیمت خانه در ایران و ترکیه بدین شکل است که قیمت واحد مسکونی در مناطق بسیار گران شهرهای بزرگ ترکیه نسبت به ایران بسیار کمتر می‌باشد. برای مثال خرید یک واحد مسکونی نوساز آپارتمانی که متراژی برابر با ۱۱۰ مترمربع دارد و در مناطق قدیمی شهر استانبول واقع شده است، نیاز به پرداخت مبلغی در حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار لیر ترکیه دارد. همچنین اجاره‌بهای منزلی با مشخصات بالا چیزی در حدود ۳ هزار و ۵۰۰ لیر ترکیه در ماه می‌باشد. ثبات اقتصادی در کشور ترکیه از نوسانات شدید و بی‌دلیل و یک‌دفعه در بازار ملک و املاک این کشور جلوگیری می‌نماید. به طور میانگین می‌توان گفت قیمت یک واحد مسکونی یک‌خوابه با متراژی در حدود ۵۰ مترمربع با شرایط مطلوب ۲۵۰ هزار لیر ترکیه قیمت خواهد داشت که به پول ایران چیزی در حدود ۸۵۰ الی ۹۰۰ میلیون تومان می‌شود و می‌توان قیمت هر مترمربع آن را برابر با ۱۷ الی ۱۸ میلیون تومان در نظر گرفت که بسیار مناسب‌تر از قیمت واحدهای مسکونی در شهرهای مختلف ایران است.

قیمت خرید مسکن در ترکیه

در سالیان اخیر بحث مهاجرت، سرمایه‌گذاری و تحصیل در خارج از کشور موردتوجه ایرانیان قرار گرفته و انتخاب کشور مبدأ مهاجرت از چالش‌های مهم پیش‌رو در این مسئله است. کشور ترکیه به‌عنوان یک از مهاجر‌پذیر‌ترین کشور‌های دنیا همواره به‌عنوان مقصد اول مهاجرت برای ایرانیان مطرح بوده و سؤال‌های مربوط به هزینه خرید خانه در ترکیه ذهن افرادی که قصد مهاجرت دارند را به خود مشغول کرده است. در ادامه به مزایای خرید خانه در ترکیه، عوامل مؤثر بر قیمت خانه در ترکیه و حداقل قیمت خانه در ترکیه خواهیم پرداخت. خرید خانه در ترکیه مزایای زیادی داشته و در ادامه شماری از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

قیمت منزل در ترکیه

قیمت ملک در ترکیه به نسبت امکانات و زیبایی‌های بصری این کشور از کشور‌های اروپایی و حتی ایران مناسب‌تر است. این مسئله خرید خانه در ترکیه را به فرصت خوبی برای داشتن یک‌خانه با خصوصیات ایده‌آل تبدیل می‌کند.

آب‌وهوا و اقلیم چهار‌فصل

ترکیه علاوه بر داشتن دریا، جنگل و اماکن گردشگری زیبا و چشم‌نواز از آب‌وهوای معتدل و مناسبی برخوردار است. دمای هوا در زمستان و تابستان از نظر سرما و گرما قابل‌تحمل و مطبوع است.

هزینه‌های پایین زندگی در ترکیه

هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انجام شده برای تأمین مایحتاج زندگی در ترکیه نسبت به کشور‌های اروپایی پایین‌تر بوده و این مسئله زندگی در ترکیه را مقرون‌به‌صرفه می‌کند.

اخذ اجازهٔ اقامت دائم با خرید ملک در ترکیه

باتوجه‌به سیاست دولت ترکیه مبنی بر جذب توریست و سرمایه، این کشور به کسانی که اقدام به خرید ملک در ترکیه می‌کنند و در این کشور زندگی می‌کنند اجازهٔ اقامت دائم و رفت‌وآمد بدون محدودیت به این کشور را می‌دهند. البته اجازهٔ اقامت دائم در این کشور تنها یکی از مزایای خرید ملک در ترکیه است. در صورت دارابودن شرایط اخذ تابعیت، می‌توان برای تبدیل وضعیت اقامت دائم به شهروندی ترکیه و دریافت پاسپورت این کشور اقدام کرد.

عوامل مؤثر در قیمت مسکن ترکیه

قیمت خانه در ترکیه تحت تأثیر عوامل زیادی است که باید هنگام خرید خانه به آن‌ها توجه داشت. به‌طورکلی می‌توان گفت مهم‌ترین عامل تعیین‌کنندة قیمت خانه توانایی آن در ایجاد سود‌های کلان و گردش سریع سرمایه است. در ادامه به برخی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت خانه در ترکیه اشاره می‌کنیم.

  • موقعیت خانه

برای خرید خانه باید در نظر داشت که قیمت خانه در شهر‌های توریستی بالا‌تر از شهر‌های غیر توریستی است. همچنین عواملی مانند فاصله نسبت به ساحل، مراکز خرید، ایستگاه‌های وسایل حمل‌ونقل عمومی و بیمارستان‌ها بر قیمت خانه اثر‌گذار است.

  • مساحت

مساحت زیربنای خانه از فاکتور‌های مهم تعیین‌کنندة قیمت مسکن در ترکیه است. مواردی مانند مساحت مفید و مساحت هر یک از قسمت‌های خانه هنگام قیمت‌گذاری مهم هستند.

  • سن خانه و شرایط ساخت‌وساز

خانه‌های آماده برای تحویل در ترکیه قیمت بیشتری نسبت به خانه‌های در حال ساخت دارند. این مسئله پیش‌خرید خانه‌های در حال ساخت را به فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری و به‌دست‌آوردن سود قابل‌توجه تبدیل می‌کند.

  • امکانات خانه

طبیعتاً خانه‌های با امکانات بیشتر قیمت بالا‌تری دارند. مواردی مانند شمارة طبقة آپارتمان، نمای خانه، خدمات ارائه شده در مجموعة آپارتمانی و دکوراسیون و مبلمان به کار برده شده در خانه تأثیر زیادی بر قیمت آن دارند.

  • ظاهر خانه

ظاهر خانه تأثیر زیادی بر قیمت آن داشته و خانه‌های با نمای قدیمی قیمت مناسب‌تری از خانه‌های با نما‌های مدرن دارند.

حداقل قیمت مسکن در ترکیه

حداقل قیمت مسکن در ترکیه در مناطق مختلف متفاوت است. به عوامل مختلفی که در ابتدای مقاله به برخی از آن‌ها اشاره شد بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال پایین‌ترین قیمت‌های خانه در شهر‌های مختلف ترکیه عبارت‌اند از: استانبول 250 هزار لیر آنکارا 180 هزار لیر آنتالیا 190 هزار لیر ازمیر 230 هزار لیر بورسا 190 هزار لیر ترابزون 160 هزار لیر وان 145 هزار لیر البته قیمت‌هایی که در بالا ذکر شد برای ارزان‌ترین خانه‌های موجود بوده و قیمت آپارتمان‌های با مساحت و ساخت استاندارد بالا‌تر از این مبالغ است.

مزایای خرید مسکن در ترکیه

مهم‌ترین مزیت خرید ملک و واحد مسکونی در ترکیه اخذ اقامت کشور ترکیه است که هدف بسیاری از خریداران ملک نیز همین مطلب می‌باشد. می‌توان اقامت ترکیه با خرید ملک را دریافت نمود. جالب است بدانید حتی با اجاره نمودن ملک در کشور امکان اخذ اقامت برای افراد وجود خواهد داشت و این از مزایای بسیار خوب اجاره خانه در ترکیه برای کسانی محسوب می‌شود که هنوز تصمیم قطعی برای خرید ملک در این کشور نگرفته‌اند و دچار ترید هستند که می‌توانند در این کشور زندگی نمایند یا نه؛ لذا می‌توانند از این طریق یعنی اجاره نمودن خانه، اقامت موقت خود را کسب نمایند و پس از آن برای خرید ملک اقدام نمایند. شما بعد از اینکه ملکی را خریداری کردید و یا برای اجاره واحد مسکونی اقدام نمودید، خواهید توانست اقامت یک‌ساله دریافت نمایید که قابل تمدید نیز می‌باشد البته در این شرایط فاقد اجازه کارکردن می‌باشید؛ لذا برای این افراد داشتن اطلاعات در مورد قیمت مسکن ترکیه بسیار ضروری می‌باشد.

خانه در ترکیه

می‌توانید پاسپورت ترکیه را با خریداری ملکی که ارزش آن برابر با 250 هزار دلار آمریکا باشد، برای خود و خانواده‌تان به‌صورت دائمی و در طی مدت چند ماه اخذ نمایید. اگر ارزش ملک خریداری شده کمتر از 250 هزار دلار باشد می‌توانید اقامت یک‌ساله و موقت که قابلیت تمدید خواهد داشت را دریافت نمایید و پس از طی نمودن ۵ سال زندگی در این کشور ضمن داشتن ملک می‌توانید برای اخذ شهروندی درخواست دهید. رشد قابل‌توجه قیمت خرید مسکن در ترکیه طی سال‌های اخیر سبب روی‌آوردن سرمایه‌گذاران اروپایی به خرید ملک و سرمایه‌گذاری در این کشور شده است. چرا که با رونق یافتن اقتصاد ترکیه و ورود گردشگران در سال‌های اخیر قیمت منزل در ترکیه به‌خصوص در شهرهای استانبول، آنتالیا و ازمیر رشد چشمگیر قیمت‌ها سود خوبی را به سرمایه‌گذاران می‌رساند.

راهنمای خرید خانه ارزان در ترکیه

همان‌طور که گفتیم عوامل زیادی مانند موقعیت ملک مسکونی موردنظر، مساحت و امکانات بر قیمت آن تأثیر می‌گذارند. طبیعتاً خانه‌ای که واجد تمام شرایط باشد قیمت بالایی داشته و برای خرید آن باید مبالغ زیادی در نظر گرفت. برای خرید مسکن با قیمت مناسب در ترکیه باید توقعات خود را اولویت‌بندی کرد و مهم‌ترین اولویت‌ها را در خرید خانه مدنظر قرارداد. نکاتی که هنگام خرید خانه در ترکیه باید به آن‌ها توجه کرد:

  1. قیمت خانه معمولی در ترکیه نسبت به ایران ارزان‌تر بوده و خرید ملک مسکونی در ترکیه فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری و افزایش ارزش دارایی‌ها است.
  2. خرید خانه در مناطقی از ترکیه مانند استانبول و آلانیا که پروژه‌های ساخت مسکن زیادی وجود دارد از نظر اقتصادی دارای منافع بیشتری است. از این رو آیندة درخشان‌تری را برای سرمایه‌گذاری شما متصور می‌کند.
  3. خانه‌های موجود در مرکز شهر قیمت بالا‌تری از خانه‌های حاشیة شهر دارند. بنابراین اگر در تأمین بودجة لازم برای خرید خانه مشکل دارید آپارتمان‌های حاشیة شهر گزینه‌های مناسبی برای شما هستند.
  4. قیمت خانه در شهر‌های توریستی ترکیه بسیار بالا‌تر از شهر‌های غیر توریستی است. بنابراین انتخاب شهر مناسب برای خرید خانه از مهم‌ترین نکات در داشتن یک خرید موفق است.
  5. آپارتمان‌های در دست ساخت در ترکیه از خانه‌های آمادة تحویل ارزان‌تر بوده و همین مسئله موجب سود‌آوری این پروژه‌ها برای خریداران می‌شود.
  6. هزینه خانه در مناطقی که متقاضی آن‌چنان زیادی نداشته پایین‌تر بوده و خرید خانه از این مناطق برای خریداران با بودجة کم منطقی‌تر است.
  7. مواردی مانند فاصله تا ساحل، مراکز خرید، مراکز تفریحی و تاریخی و دیگر جاذبه‌های موجود در قیمت خانه تأثیر زیادی دارد. بنابراین باید در نظر داشت که خانه‌های با فاصلة بیشتر از این اماکن قیمت ارزان‌تری دارد. برای خرید توسط خریداران با بودجة محدود گزینه‌های مناسب‌تری هستند.

نکات تکمیلی در مورد این مقاله

یکی از شهرهایی که به‌تفصیل در وب‌سایت کوبه مورد بررسی قرار می‌گیرد و منطقه‌ها و محله‌های اروپایی و آسیایی مختلف آن تفکیک می‌شود، شهر استانبول است. قیمت ملک در محله های استانبول متفاوت است. استانبول طرف‌داران زیادی در بین خریداران ملک در ترکیه دارد. این تقسیم‌بندی به طرف‌داران خرید واحدهای اداری و مسکونی این شهر کمک می‌کند. بهترین گزینه را از بین موارد برگزینند و در نهایت خریداری کنند. از طرف دیگر برای آگاهی خریداران ملک از همه اطلاعات موردنیاز خرید خانه در ترکیه، کوبه بانک اطلاعاتی خود را به زبان فارسی تنظیم کرده است. از این رو متقاضیان خرید واحد مسکونی ترکیه دغدغه ندانستن زبان ترکی استانبولی یا انگلیسی را نخواهند داشت. همه اطلاعات موردنیاز خرید خانه در ترکیه درباره خرید آپارتمان در ترکیه، جاذبه‌های گردشگری این کشور همسایه، امکان تحصیل و رتبه دانشگاه‌های آن، شیوه افتتاح حساب در این کشور، و حتی روند تأسیس شرکت در ترکیه را به دست می‌آورند. البته بدون دغدغه برای دستیابی به آینده‌ای بهتر برای خود و خانواده خود اقدام کنند. خرید ملک ارزان در ترکیه

خرید خانه در ترکیه در طی سالیان اخیر رشد چشمگیری داشته است؛ لذا قیمت خرید خانه در این کشور با رشد همراه بوده است. این اتفاق ممکن است عده زیادی از علاقه‌مندان را نسبت به خرید خانه در این کشور اوراسیایی منصرف کند. اما خبر خوش این است که با وجود افزایش قیمت‌ها بازهم می‌توان خانه ارزان پیدا کرد. در این مقاله از خرید ملک ارزان در ترکیه بیشتر خواهیم گفت. همراه ما بمانید.

  • چرا خرید آپارتمان ارزان در ترکیه تا این حد مورد استقبال واقع گشته است؟

کشور ترکیه، امکانات خوبی برای زندگی دارد. بسیاری از خدمات با قیمتی ارزان‌تر نسبت به اروپا در این کشور ارائه می‌گردند. همین عاملی شده تا خیل کثیری از مردم (مخصوصاً ایرانی‌ها) برای خرید ملک ارزان در ترکیه اقدام نمایند.

موارد فنی برای خرید

خرید خانه ارزان در ترکیه مزایای فراوانی دارد. از میان این مزایا می‌توان به صدور فوری کارت اقامت برای خریدار اشاره کرد. گفتنی است که این کارت قابل تمدید بوده و خریدار می‌تواند با خرید ملک از اجازه اقامت همسر و فرزند زیر 18 سال نیز برخوردار باشد.

  • تشویق برای خریداری آپارتمان در ترکیه از چه زمانی آغاز شد؟

گفتنی است که تشویق برای خرید ملک ارزان در ترکیه از سال 2018 آغاز شد. چرا که در همان سال ارزش لیر (واحد پول ترکیه) با کاهش چشمگیر (نسبت به دلار) همراه شد. همین اتفاق سبب شد تا به دستور رئیس‌جمهور وقت، میزان هزینه برای سرمایه‌گذاری در بازار ملک پایین آید. لازم به ذکر است که پیش‌ازاین، مبلغ موردنیاز برای سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه 1 میلیون دلار بود. اما بعد از سال 2018 و به‌منظور تشویق هر چه بیشتر افراد برای سرمایه‌گذاری در بازار املاک، مبلغ موردنظر به 250 هزار دلار تغییر کرد. این تغییر در میزان هزینه باعث شد تا متقاضیان بیشتری به خرید ملک ارزان در ترکیه روی آورند.

خرید خانه در ترکیه ارزان

گفتنی است که شما با 250 هزار دلار، می‌توانید یک یا چند ملک را خریداری نمایید. مزیتی که هزینة این مبلغ برای شما دارد این است علاوه بر کارت اقامت، پاسپورت و کسب درجه شهروندی، نیز برای خریداران لحاظ می‌گردد. اما شما با صرف هزینة کمتر از این مقدار نیز می‌توانید ملک خریداری کنید با این تفاوت که دیگر پاسپورت و شهروندی نخواهید گرفت و کشور ترکیه تنها کارت اقامت را برای شما، همسر و فرزند زیر 18 سال شما صادر خواهد کرد. ازاین‌رو به نظر می‌رسد که خرید ملک ارزان در ترکیه به‌صرفه باشد.

خرید خانه در ترکیه با 600 میلیون تومان

قطعاً خرید خانه لوکس در استانبول گران است. این شهر به‌عنوان یکی از مناطق پرجمعیت ترکیه موردتوجه و استقبال عده زیادی از افراد می‌باشد. بااین‌حال قطعاً تعداد زیادی از افراد همچنان مایل هستند تا در جایی زندگی کنند که دسترسی آسانی به خدمات شهر استانبول داشته باشند. توصیه به این دسته از افراد این است که در حومه استانبول به خرید ملک اقدام نمایند. در حومه این شهر شما می‌توانید به خرید خانه در ترکیه با 200 میلیون تومان و به خرید خانه در ترکیه با 300 میلیون تومان و حتی به خرید خانه در ترکیه با 600 میلیون تومان مبادرت ورزید. لازم به ذکر است که در این مناطق امکانات شهری از جمله مدرسه، بیمارستان، مراکز خرید و... موجود بوده و شما در این مناطق از همان رفاهی برخوردار خواهید بود که در مرکز استانبول انتظارش را داشتید. البته خرید خانه لاکچری در استانبول تجربه بسیار زیبایی است. ناگفته نماند که این حقیقت تنها در ارتباط با شهر استانبول صادق نیست و کشور ترکیه در حال حاضر درصدد است تا در اطراف سایر شهرها، دسترسی به امکانات را همچون مرکز شهر آسان نماید. این عمل در جهت تشویق بیشتر سرمایه‌گذاران برای خرید ملک در این کشور در حال انجام است. ازاین‌رو خرید ملک ارزان در ترکیه همچنان یک گزینه مقرون‌به‌صرفه تلقی می‌شود.

خرید خانه در ترکیه با 500 میلیون تومان

شاید به نظر بیاید که 500 میلیون تومان مبلغ کمی است و با این مبلغ نمی‌توان در کشور ترکیه ملک خرید. اما این یک تفکر اشتباه است. شما می‌توانید با این مبلغ خانه تهیه کنید. به‌شرط اینکه ملک موردنظر را در حومه شهر انتخاب کرده و یا متراژ خانه را پایین بیاورید. گفته می‌شود که قیمت خرید ملک در ترکیه، تقریباً شبیه به قیمت خرید ملک در ایران است. همان‌طور که در بعضی از نقاط کشورمان هزینه خرید خانه میلیاردی است و در بعضی نقاط هزینه خرید خانه خیلی کمتر می‌باشد. در کشور ترکیه نیز وضع به همین منوال است. ازاین‌رو اگر شما ملکی را انتخاب کنید که مبلغ هر متر آن 10 میلیون تومان باشد. با خرید 50 متر از آن ملک می‌توانید با 500 میلیون تومان در کشور ترکیه صاحب‌خانه شوید.

خرید خانه در ترکیه با 100 میلیون تومان

اگر سرمایه شما 100 میلیون تومان است و قصد دارید که با این مبلغ در کشور ترکیه ملک خریداری کنید. باید مناطق شهر موردنظر را خوب بشناسید. شما باید در منطقه‌ای به خرید خانه اقدام نمایید که اصطلاحاً در بورس نباشد. حتماً می‌دانید که مناطق چشمگیر قیمت بالایی دارند و زمین در آنجا گران است. پس تمرکز خودتان را بر روی مناطق حومه شهر بگذارید و سعی کنید ملکی را انتخاب نمایید که کوچک باشد. گفتنی است که با داشتن چنین مبلغی به‌هیچ‌عنوان نباید به دنبال خانه نو یا اصطلاحاً کلید اول باشید؛ لذا شما با خرید خانه دست‌دوم در ترکیه، می‌توانید به این تصمیم جامه عمل بپوشانید. گفتنی است که خرید ملک ارزان در ترکیه سخت نیست. کافی است تا شما واقع‌بین بوده و متناسب با بودجه‌تان اقدام نمایید.

برای تهیه آپارتمان ارزان در ترکیه به چه محله‌هایی سر بزنیم

حالا که از خرید ملک ارزان در ترکیه گفتیم، بد نیست بعضی از شهرهای ارزان در این منطقه را نام ببریم. طبعاً در شهرهای ارزان هزینه خرید ملک، هزینه رفت‌وآمد، هزینه خوردوخوراک و در کل هزینه‌های مرتبط با زندگی کمتر است.

  • آدی یامان Adıyaman

این شهر در قسمت جنوب شرق ترکیه واقع گشته است. البته این شهر به دلیل تاریخی بودنش همه‌ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیاست. اگر قصد دارید در یک مکان ارزان در کشور ترکیه ملک خریداری نمایید. آدی یامان می‌تواند یکی از گزینه‌های پیش رو باشد. گفته می‌شود که کمترین قیمت برای خرید خانه در این منطقه تقریباً 120000 لیر بوده و بیشترین قیمت برای خرید خانه در این منطقه تقریباً 182000 لیر می‌باشد.

  • آفیون Afyon

این شهر به پایتخت چشمه‌های آب گرم کشور ترکیه معروف بوده و مرکز استان افیون قره‌حصار است. از نظر موقعیت جغرافیایی تقریباً در غرب ترکیه واقع گشته. گفتنی است که این شهر یک شهر توریستی است و آثار باستانی چون حمام کافر، قلعه افیون و مسجد عرب را در خودش جای می‌دهد. لازم به ذکر است کمترین قیمت خرید ملک در آفیون 142000 لیر و بیشترین قیمت برای خرید ملک در آنجا 237000 لیر در نظر گرفته شده.

  • آغری Agri

بلند ترین کوه ترکیه یعنی کوه آغری در این شهر واقع است. این شهر نیز یک شهر تاریخی است. از آثار ملی و تاریخی آن می‌شود به قصر تاریخی اسحاق پاشا اشاره کرد. این قصر بعد از قصر توپکاپی استانبول یکی از مشهورترین قصرها در کشور ترکیه به شمار می رود. آغری از نظر جغرافیایی در شرق کشور ترکیه واقع شده. لازم به ذکر است که کمترین قیمت برای خرید خانه در این شهر 66000 لیر و بیشترین قیمت برای خرید خانه 110000 لیر است.

  • آماسیا Amasya

آماسیا شهری کوچک ولی بسیار خوش‌آب‌وهواست. شما به‌منظور خرید ملک ارزان در ترکیه، می‌توانید به این شهر مراجعه کنید. این شهر توریستی و خوش‌آب‌وهوا از نظر موقعیت جغرافیایی در شمال کشور ترکیه واقع است. آماسیا به دریا اشراف داشته و در همسایگی دریای سیاه واقع می‌باشد. جمعیت این شهر بالغ بر 100 هزار نفر بوده و گفته می‌شود که کشاورزی و ماهیگیری شغل تعداد زیادی از مردم در این شهر می‌باشد البته به دلیل توریستی بودن، مشاغل مربوط به صنعت توریسم در این مکان موردتوجه قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است که کمترین قیمت برای خرید خانه در آماسیا 111000 لیر و بیشترین قیمت برای خرید خانه در این شهر تقریباً 187000 لیر برآورد شده است.

  • آرتوین Artvin

آرتوین را بهشت ترکیه نام‌گذاری کرده‌اند. اگر به آرتوین بروید کوه‌ها، دره‌ها، رودخانه‌های خروشان، جنگل‌های سرسبز و به‌طورکلی منابع طبیعی سرشار آن چیزی است که از مشاهده‌کردنش لذت خواهید برد. این شهر به دریا مشرف است و در شرق دریای سیاه واقع گشته. شهر آرتوین از نظر موقعیت جغرافیایی تقریباً در شمال شرق ترکیه می‌باشد. لازم به ذکر است 155000 لیر کمترین قیمت برای خرید ملک در آرتوین و 256000 لیر بیشترین قیمت خرید ملک در آرتوین برآورد شده‌اند. ازاین‌رو به‌قصد خرید ملک ارزان در ترکیه می‌توانید از شهر آرتوین نیز دیدن فرمایید و املاک موجود در این شهر را مورد بررسی قرار دهید.

آپارتمان قسطی خریدن در ترکیه

خرید خانه در ترکیه منجر به دریافت اقامت در این کشور می‌شود. البته شما می‌توانید این ملک را به‌صورت اقساط نیز خریداری کنید. خرید اقساطی ملک در ترکیه زمانی به‌صرفه است که شما بودجه کافی برای خرید ملک آن‌هم به‌صورت یکجا را نداشته باشید و ترجیحتان این باشد که هزینة آن را کم‌کم بپردازید و یا مایل نباشید تا کل دارایی خودتان را در یک‌زمان پرداخت کنید. در چنین شرایطی خرید آپارتمان قسطی در ترکیه می‌تواند یک راه‌حل خوب باشد. گفتنی است که مزایایی چون هزینه‌های مناسب زندگی در ترکیه، آب‌وهوای ایده‌آل در این کشور و همچنین معافیت‌های مالیاتی از جمله امتیازات خرید ملک ارزان در ترکیه و کسب اقامت در این کشور محسوب می‌شوند.

  • چرا بعضی از مالکان ملک را پیش‌فروش می‌کنند؟

لازم به ذکر است که گاهی ممکن است یک مالک در هنگام اجرای پروژه با شکست‌های مالی و یا مشکلات مالی برخورد کند. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که فروش خانه به‌صورت پیش‌فروش یک گزینه عالی در پیش رو تلقی شود. معمولاً مالکان در اینجا ملک را با قیمتی پایین‌تر از حد معمول به فروش می‌رسانند. توصیه می‌شود که اگر مترصد خرید ملک هستید این فرصت استثنایی را از دست ندهید و اعلان‌های خرید اقساط خانه در ترکیه را جدی بگیرید.

  • ملک اقساطی در ترکیه به نفع چه کسانی است؟

این روزها عده زیادی از افراد تمایل دارند تا سرمایه خودشان را از کشور خارج کنند. حفظ ارزش سرمایه یکی از مهم‌ترین این دلایل می‌باشد. اما همة افراد بودجه کافی برای انجام این کار را ندارند. در چنین شرایطی خانه‌هایی که پیش‌فروش شده‌اند یک گزینة عالی و مقرون‌به‌صرفه تلقی می‌شوند. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم قیمت این خانه‌ها معمولاً کمتر از قیمت خانه‌های کاملاً ساخته شده است. در ضمن این خانه‌ها دست‌اول و اصطلاحاً کلید اول بوده و از کیفیت و مرغوبیت خوبی نیز برخوردارند؛ لذا کاملاً مشخص است که خرید چنین املاکی مناسب کسانی است که در ترکیه دنبال خانه هستند اما بودجه کافی در دسترس آنها نیست. آنها با انجام این اقدام می‌توانند این بودجه را خردخرد تهیه نمایند. گفتنی است که در شهرهای مختلف ترکیه از جمله استانبول پروژه‌های مختلفی وجود دارند که فرصت مالک شدن را در اختیار شما قرار می‌دهند.

خرید اقساطی ملک در ترکیه چندمرحله‌ای است؟

خرید اقساطی ملک در کشور ترکیه دومرحله‌ای است. در مرحله اول شما بخشی از مبلغ را به‌صورت نقد پرداخت کرده و در مرحله دوم، مابقی مبلغ برایتان قسط‌بندی می‌شود. پرداخت مبلغ این قسط‌ها معمولاً 1 الی 10 سال به طول می‌انجامد. لازم به ذکر است که عدم ملاحظة هیچ نوع ضمانت اضافی یا اثبات درآمد، یکی از بزرگ‌ترین امتیازات خرید آپارتمان قسطی در ترکیه می‌باشد و همچنین درصورتی‌که پرداخت قسط کمتر از یک سال به طول انجامد این مبلغ هیچ‌گونه بهره‌ای را شامل نمی‌شود. گفتنی است که خرید اقساطی به‌صورت کاملاً قانونی برای شما شرایط دریافت اقامت را فراهم خواهد آورد.

خرید آپارتمان در ترکیه با وام

چنان‌که شما پول کافی برای خرید ملک در ترکیه را نداشته باشید، می‌توانید سرمایه موردنیاز خودتان را با دریافت وام جبران نمایید. لازم به ذکر است که نحوه ارائه وام مسکن و قوانین خرید خانه، دومؤلفه‌ای هستند که به‌صورت کاملاً مشخص در اختیار بانک‌ها قرار گرفته‌اند؛ لذا هیچ بانکی بدون درنظرگرفتن ارزش واقعی ملک، محدودیت‌های موجود در ثبت ملک و همچنین گزارش‌های مربوطه، قادر به پرداخت وام نیست. در کشور ترکیه این روند به اجرا می‌رسد تا ارائه وام و سایر اعتبارات مرتبط به شیوه‌ای یقینی و بسیار امن به اجرا برسند. اما به‌طورکلی خرید ملک در ترکیه با وام بانکی، یکی از بهترین و سرراست‌ترین روش‌ها به‌منظور خرید ملک ارزان در این کشور محسوب می‌شود.

مراحل مختلف در ارتباط با خرید ملک در ترکیه با وام بانکی

به‌منظور خرید ملک در ترکیه با وام بانکی لازم است که چه مراحلی به انجام برسند؟ در ابتدا لازم است تا شما نوع وام را انتخاب نمایید. سپس باید تمامی اطلاعات مربوط به ملک را جمع‌آوری کرده و آن اطلاعات را در اختیار متخصص وام شعبه قرار دهید و فرم‌های مربوط به آن را پر نمایید. سپس ارزیاب وارد معادله خواهد شد. او تمامی جوانب را بررسی کرده و دارایی شما را ارزیابی می‌کند. اگر تمامی جوانب ایده‌آل باشند بانک با درخواست شما موافقت کرده و طی انجام تشریفاتی هزینه موردنظر را دریافت خواهید کرد. گفتنی است که وام‌های ترکیه معمولاً بین 60 تا 70 درصد هزینه موردنیاز را پوشش می‌دهند و این نشانگر ایده‌آل بودن اقتصاد این کشور است. خرید ملک ارزان در ترکیه با این روش دیگر کار سختی نخواهد بود.

خرید خانه ارزان در ترکیه، خوب یا بد؟

به‌طورکلی مهاجرت یک‌قدم مثبت اما مشکل است. شما برای ازبین‌بردن مشکلات این مسیر بایستی مسیر را خوب شناخته و بافکر باز جلو بروید. سعی کنید اطلاعاتتان را بالا برده و موانع را از سر راه بردارید. خرید خانه در یک کشور دیگر مشکلات خاص خودش را دارد. اما می‌توان این اقدام را مثبت کرد. کافی است خوب مطالعه کرده و از افراد مطلع بپرسیم و از همه مهم‌تر متناسب با جیبمان جلو برویم. خرید خانه در کشور همسایه می‌تواند در سایه اهداف گوناگونی به انجام برسد. زندگی، سرمایه‌گذاری و یا گذراندن تعطیلات در ترکیه، از جمله این اهداف هستند.

خرید ملک در ترکیه اقساطی

خریداری ملک ارزان در ترکیه امکان‌پذیر است. شما با خرید ملک در این کشور می‌توانید اقامت این کشور را برای خود، همسر و فرزند زیر سن قانونی دریافت نمایید. دولت ترکیه به شما این امکان را می‌دهد تا بر اساس بودجه اقامت کشور را به دست آورید. اگر مبلغ موردنظر شما کم است. یک توصیه خوب به شما می‌تواند این باشد که در حومه شهرها یا در شهرهای ارزان به دنبال ملک باشید. خانه‌های دست‌دوم قیمت کمتری دارند. پس آنها را در لیست علاقه‌مندی‌های خودتان بگنجانید. خانه‌های با متراژ پایین‌تر نیز از قیمت پایین‌تری برخوردارند. همچنین شما می‌توانید با دریافت وام کسری بودجه را تأمین نمایید.

جمع‌بندی برای ملک ترکیه

با توجه قیمت مناسب مسکن در ترکیه، سرمایه‌گذاری از طریق خرید خانه کاری آینده‌نگرانه و اقتصادی است. اما این مسئله چالش‌هایی مانند انتخاب شهر مناسب را پیش‌روی خریدار می‌گذارد و حل چالش‌های پیش‌رو مستلزم کسب اطلاعات و آگاهی است. سؤالاتی مانند قیمت خانه کوچک در ترکیه و حداقل قیمت خانه در ترکیه از جمله پرتکرارترین سؤالات افراد در خصوص مهاجرت و سرمایه‌گذاری در ترکیه است. در این مقاله سعی کردیم به این سؤالات مهم پاسخ دهیم. کلام آخر اینکه برای خرید ملک ارزان در ترکیه باید خوب تحقیق کرد و با منطق پیش رفت. ما در این مقاله اطلاعات خوبی را در این زمینه برای شما گنجاندیم. امید است که این مطلب برایتان جالب و کاربردی بوده باشد.  

 

مناطق استانبول

درباره کوبه

کوبه یک بانک اطلاعات املاک است که اطلاعات جامعی از املاک فروشی در ترکیه و قبرس شمالی را در اختیار متقاضیان خرید ملک قرار می‌دهد.

© 2021 کلیه حقوق برای گروه کوبه محفوظ میباشد. طراحی سایت یاس کیش